Permalänk
Medlem

Temp fråga Dell 8100 ?

jag har testat med olika program som MBM speedfan och sisoft sandra men inga program verkar kunna hitta temp dioden på min dell dimenssion 8100 med en 1.4 ghz Willamette så om någon vet ett sätt att få fram cpu temp så skulle jag verklige3n uppskatta det

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Det är omöjligt vad jag vet iaf, jag har testat varenda program som jag hittat för att kolla temp, det enda som kan se någonting är Speedfan och det visar att en av mina fläktar snurrar i 1500rpm vilket inte ens stämmer eftersom den går på 3000rpm. Äh blir ny dator för min del, Dimension 8100'an är inte kul =/

Visa signatur

Lian Li PC75B, c2d e6300, 2gb kingston, asus p5w dh deluxe, 6800gt, 2.5TB disk etc

Permalänk
Medlem

din har ju i allafall lite bättre prestanda än min

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Köp nytt moderkort och chassi så är ni av med allt Dell

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

haha glöm det fanskapet är inte betalt änny sen vore det ganska skoj ifall man nåndag lyckas flasha om mobot bios till nått mer clock vänligt. jag såg en sak idag när jag körde sisoft sandra att vcore låg på 1.75 V är inte det ganska högt med tanke på P4? eller är det bara den nya genrationen som inte gillar hög vcore?

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
haha glöm det fanskapet är inte betalt änny sen vore det ganska skoj ifall man nåndag lyckas flasha om mobot bios till nått mer clock vänligt. jag såg en sak idag när jag körde sisoft sandra att vcore låg på 1.75 V är inte det ganska högt med tanke på P4? eller är det bara den nya genrationen som inte gillar hög vcore?

Inte säkert att det mäter rätt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

jag kan inte se vcore på min ens så det är nog programet som får för sig nåt skumt

Visa signatur

Lian Li PC75B, c2d e6300, 2gb kingston, asus p5w dh deluxe, 6800gt, 2.5TB disk etc

Permalänk
Medlem

jag kör sisoft sandra 2004 testa ni andra en gång och se vad ni får

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro