Permalänk
Medlem

nya p4;är detta moderkort ok?

Ska som rubriken beställa en ny p4. Hade tänkt mig processorn Nortwood 3,2 GHz PC800 Socket PGA478, 512 kB, men är osäker på vilket morderkort jag bör ta. Jag ska inte hålla på och glocka osv, vill bara ha ett stabilt, snabbt moderkort.

vore schysst om någon kunde komma med förslag! Tack på förhand

/Mange

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem

abit ic7 och asus p4c800deluxe korten är bra.

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

Ska du inte hålla på och glocka?

Permalänk
Medlem

nääe inget för mig skulle bara ha sönder något

edit: Tack för tipsen!

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Avstängd

Abit AI7 skulle jag rekomendera et billigt och stabilt kort med resurser om du skulle ändra dig om glockningen:p

Visa signatur

Pentium4 3.4@4.1 |
Abit AI7| 4*256 A-data 3200 2 5 2 2| Hercules 9800XT Fx 5950 Ultra på lagning!| waterchill|2 36Gb Raptor Raid|3Dmark01

Permalänk
Medlem

e 1200:- billigt?

Visa signatur

/yeah...

Permalänk
Medlem

Abit IS7-E, snabbt och stabilt. Billigt men ändå någorlunda välutrustat. Vill du ha ett fullutrustat kort så rekommenderar jag Albatron PX865PE ProII.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Själv är jag väldigt nöjd med mitt MSI 875P NEO-FIS2R

Visa signatur

Intel Q6600 | ASUS Maximus Formula | Crusial BallistiX PC8500 4096MB | ASUS 8800GT | 2x120 GB 7K250 RAID 0 + 250 GB T7K250 | Antec P182 | Corsair 520W |

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera ASUS P4C800-E, få 3:e-parts lösningar och stabilt som f-n. Lite dyrt om man gämför med andra kort men man får valuta för pengarna. MSI skulle jag undvika dock skulle jag kunna tänka mig ABIT eller varför inte Intels kort om du absolut inte ska överklocka.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitrolina
Abit AI7 skulle jag rekomendera et billigt och stabilt kort med resurser om du skulle ändra dig om glockningen:p

Jag måste bara fråga hur A-data minnena är tillsammans med AI7-bordet. Jag köpte Twinmos PC3500 och de funkar inte särskilt bra med rimliga timingvärden. F ö kan jag bara hålla med om att bordet är stabilt och prisvärt.

Visa signatur

P4-2800@3.11, Abit AI7, Radeon9700, Zalman 7000a-AlCu, 2*256Mb TwinMOS PC3700, 2*60Gb DiamondMax Plus 9 + 2*7K250 120Gb RAID0.

Permalänk
Medlem

"glocka" tror inte ja heller du kommer göra me den.. .. de gör man bara i cs..

Permalänk
Medlem

mena såklart klocka

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem

Inte för att leka besserwisser, eller jo det är det faktiskt. Det stavas klocka.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Jag kan varmt rekommendera ASUS P4C800-E, få 3:e-parts lösningar och stabilt som f-n. Lite dyrt om man gämför med andra kort men man får valuta för pengarna. MSI skulle jag undvika dock skulle jag kunna tänka mig ABIT eller varför inte Intels kort om du absolut inte ska överklocka.

du vet inte mycket du... Asus suger och den slår inte Abit max 3 och Abit AI7... alla har problem med asus och jag har aldrig sett bra resultat ens.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

pytonOrm - snälla... lite trevligare stil på inlägget skulle vara nice... du må kunna en hel del, men mer upplysningar (och mindre personliga hänvisningar) skulle göra så att vi också lär oss lite mer

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

Citat:

Jag måste bara fråga hur A-data minnena är tillsammans med AI7-bordet. Jag köpte Twinmos PC3500 och de funkar inte särskilt bra med rimliga timingvärden. F ö kan jag bara hålla med om att bordet är stabilt och prisvärt.

Det funkar hur bra som helst det e riktigt prisvärda minnen!:)

Visa signatur

Pentium4 3.4@4.1 |
Abit AI7| 4*256 A-data 3200 2 5 2 2| Hercules 9800XT Fx 5950 Ultra på lagning!| waterchill|2 36Gb Raptor Raid|3Dmark01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
du vet inte mycket du... Asus suger och den slår inte Abit max 3 och Abit AI7... alla har problem med asus och jag har aldrig sett bra resultat ens.

visst, det är inte bättre än max3. men det suger inte för det. är nog lika mycket problem med abit som det är med asus skulle jag tro.

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
du vet inte mycket du... Asus suger och den slår inte Abit max 3 och Abit AI7... alla har problem med asus och jag har aldrig sett bra resultat ens.

Jag är själv inget stort fan av Asus, men jag skulle aldrig påstå att Asus suger. Deras första kort hade vissa dumsnåla lösningar men de fungerade någorlunda klanderfritt. På sistonde så har de även fixat alla dåliga detaljer och det har blivit ett ganska bra kort som även jag skulle kunna tänka mig om det inte vore för min dåliga historia med Asus-kort och deras biosuppdateringar. Jag skulle inte höja MAX3 så väldigt högt över P4C800-E Deluxe eftersom det enda som MAX3 har till övertag är 3,2V vdimm.

Jag har sett ungefär lika mycket problem med både Asus och Abit, i nästan samtliga fall så är det SBT-relaterat.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Jag är själv inget stort fan av Asus, men jag skulle aldrig påstå att Asus suger. Deras första kort hade vissa dumsnåla lösningar men de fungerade någorlunda klanderfritt. På sistonde så har de även fixat alla dåliga detaljer och det har blivit ett ganska bra kort som även jag skulle kunna tänka mig om det inte vore för min dåliga historia med Asus-kort och deras biosuppdateringar. Jag skulle inte höja MAX3 så väldigt högt över P4C800-E Deluxe eftersom det enda som MAX3 har till övertag är 3,2V vdimm.

Jag har sett ungefär lika mycket problem med både Asus och Abit, i nästan samtliga fall så är det SBT-relaterat.

Iof så är inte så många max3 kort stabila i över 2.9, fast det skulle vara fixxat i nya.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
... alla har problem med asus och jag har aldrig sett bra resultat ens.

Där har du ett bra resultat.... inge skit om Asus nu

http://www.nordichardware.se/nyheter/index.php?category=12&id...

Permalänk

Elle det var
a) inte den mer välutrustade -E modellen
b) inte moderkortets förtjänst i första hand (slår vad om att det var moddat till oigenkänlighet - inte "of the shelf"-utförande iaf)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

nej nej nu ska vi inte gå in på småsaker frosty..haha =0)

Permalänk
Medlem

Asus p4p800 deluxe är billigt, snabbt och stabilt..

Permalänk
Medlem

bidde ett Abit IC7 Moderkort för S478/800mhz

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
du vet inte mycket du... Asus suger och den slår inte Abit max 3 och Abit AI7... alla har problem med asus och jag har aldrig sett bra resultat ens.

Asus suger, intel äger amd osv.

Vill du dra ner diskussionen till dagisnivå kan du hålla dig till att diskutera frågan med kompisarna på skolgården.

Både Asus och Abit är bra tillverkare. Vad man väljer är numera snarare en smaksak, eller en fråga om vilket pris man är beredd att betala.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Köp ett Chaintech 9cjs zenith på pc-city i sickla för 1495 kr!!!

875p. sata raid. 7.1 ljud, fjärrkontroll, multikortsläsare. gblan, dual lan mm

De samma pris på 9cjs som chaintechs 865 kort utan fjärr o annat godis??

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
du vet inte mycket du... Asus suger och den slår inte Abit max 3 och Abit AI7... alla har problem med asus och jag har aldrig sett bra resultat ens.

Hmmm, är det bara jag som märkt att de senaste åren så har det kommit fler och fler av dessa obefogade idiotinlägg som oftast inte är baserade på fakta.

Asus P4C800-E är ett mycket bra moderkort som har i princip alla funktioner man kan önska sig och är dessutom snabbt. Abits IC7 kort är inget fel på det heller, men jag föredrar Asus.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Hmmm, är det bara jag som märkt att de senaste åren så har det kommit fler och fler av dessa obefogade idiotinlägg som oftast inte är baserade på fakta.

Asus P4C800-E är ett mycket bra moderkort som har i princip alla funktioner man kan önska sig och är dessutom snabbt. Abits IC7 kort är inget fel på det heller, men jag föredrar Asus.

Ack nej, du är inte ensam. Bedrövligt hur illa vissa, ingen nämnd ingen glömd, hanterar vårt svenska modersmål och hur fattigt ordförråd en del verkar ha. Dessutom tycks man ha en förmåga att trycka ner fingrarna på tangentererna innan hjärnan hunnit koppla in och tänka ut vad de ska skriva. Personligen anser jag att moderatorerna ska ge varningar åt folk som bara skriver en massa onödigt trams. Detta är ju trots allt ett seriöst forum där man söker hjälp, tips eller råd för något man undrar över. Går man in på många andra forum, framför allt många engelskspråkiga, så upplever jag det som att man använder ett betydligt mer sofistikerat språk. Skärpning!

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.