Bra rymdspel där man får styra stora stridsfartyg... Finns det?

Permalänk
Medlem

Bra rymdspel där man får styra stora stridsfartyg... Finns det?

Jag testade X2 the threat nyligen och tyckte att iden var grym men att spelet var skittråkigt. Finns det några liknande spel med skillnaden att de är bra? Vet inte varför, men jag känner för att styra stora jättelika cruisers. Dock vill jag inte har något RTS, utan det ska vara space-sim. Hmm jag kanske begär lite för mycket nu, spelar inte så mycket spel annars så jag vet inte riktigt vad det finns för spel att tillgå. Någon som har något bra tips?

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Tänkte på Homeworld, Homeworld: Cataclysm och Homeworld 2 ända tills du sa "inga RTS". Men du kan ju prova dessa ändå, de äger. Ett krav är att börja med ettan, för att inte missa handlingen som är underbar.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelat freelancer, men det funkar väll fint?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Tänkte på Homeworld, Homeworld: Cataclysm och Homeworld 2 ända tills du sa "inga RTS". Men du kan ju prova dessa ändå, de äger. Ett krav är att börja med ettan, för att inte missa handlingen som är underbar.

Jo minns att jag körde homeworld 1 för lääänge sen. Älskade det. Har inte orkat kolla på efterföljarna än. Gör väl det någon gång senare. Men just nu känner jag för space-sim, ingen aning varför, bara känner för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet AlpHa.
Har aldrig spelat freelancer, men det funkar väll fint?

Har inte testat Freelancer, men har sett att man inte får styra såna stoooora slagskepp som jag känner för.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Star Trek spelen.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Freelancer

Permalänk
Medlem

det finns inte så många bra spacesims men freelancer är bra men dock inge stora saker att styra

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vilket Star Trek spel?

Trekker som jag är så vill jag ha ett sådant. Har kört lite demos förut men inget vidare.
Det ultimata Star Trek spelet för mig är:
Man ska ha helt fri möjlighet att gå runt i skeppet. Det ska finnas många skepp (klasser) att välja i mellan.
Ska gå att interaktera med alla LCARS skärmar (menysystemet). Alltså allt de på TV kan klicka på ska man själv kunna göra. Säg att man för tillfället vill slänga ut warpkärnan, då går man till maskinrummet och pillar lite, har tillräcklig behörighet, sen så fjoffar den ut.
Röststyrning kan jag avstå så länge om det inte går att få till ett ricktigt bra system.
På bryggan kan man även ta över rodret (helm) för att aktivt styra skeppet. De ska såklart då gå att visa utifrån skeppet.
Tar man tactical för man skjuta.
I egenskap av kapten så ska det gå att styra allt samtidigt, dock mer automatiserat.
Men man ska nu inte bara vara bunden till sitt skepp. Ska gå att göra away-missions.
Bäst om man kunde besöka star fleet HQ i San Francisco.

Sen vore det ju roligt med multiplayer och även Massive multiplayer över internet.
Gissa någon som vill avlösa Jean-Luc?

Finns det något av star trek spelen som har något av detta.
Har kört Elite Force men det är inte det jag söker.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Läste föregående inlägg, och så hoppade jag till. Det där ordet fick mig att rysa! "Interaktera" kan väl ändå inte finnas i svenska språket? Låter som en ryslig försvenskning av "interact". Slog upp ordboken hittade "påverka varandra".

Ny mening: Ska gå att knappa på alla LCARS-skärmar. (OBS, ingen särskrivning)

Du får ursäkta, men jag är allergisk mot för alltför grov svengelska.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Åhh, hittade (tack till base):
http://www.gamespot.com/pc/sim/startrekbridgecommander/index....

Verkar vara ett sådant spel jag letar efter. Någon som kört det?

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Läste föregående inlägg, och så hoppade jag till. Det där ordet fick mig att rysa! "Interaktera" kan väl ändå inte finnas i svenska språket? Låter som en ryslig försvenskning av "interact". Slog upp ordboken hittade "påverka varandra".

Ny mening: Ska gå att knappa på alla LCARS-skärmar. (OBS, ingen särskrivning)

Du får ursäkta, men jag är allergisk mot för alltför grov svengelska.

Ingen skada tagen

"påverka varandra" måste väl inte vara två personer?
Jag erkänner att jag hade svårt att komma på något ord och skrev det för det blev enkelt.

Jag vill gärna använda startrekengelskan men det passar ju inte i svenska meningar (tänker på t.ex. warpcore, deflector shields, impulse drive...).

Vidare..
Jag tror jag testat bridge commander. Jag tycker inte det var tillräckligt "fritt".

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Freelancer + dem största moddarna till det brukar innehålla både battleships och destroyers. Battleships = dem fetaste. Men dock så är styrningen så in i ***** seg på det skeppet så den är inte rolig att "köra"

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Citat:

Från topic: Bra rymdspel där man får styra stora stridsfartyg... Finns det?

Blir inte det lite svårt, rymden i havet?

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Jo minns att jag körde homeworld 1 för lääänge sen. Älskade det. Har inte orkat kolla på efterföljarna än. Gör väl det någon gång senare. Men just nu känner jag för space-sim, ingen aning varför, bara känner för det.

Har inte testat Freelancer, men har sett att man inte får styra såna stoooora slagskepp som jag känner för.

freelancer kan du ladda ner saker till så du kan styra alla slagskepp osv..

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Läste föregående inlägg, och så hoppade jag till. Det där ordet fick mig att rysa! "Interaktera" kan väl ändå inte finnas i svenska språket? Låter som en ryslig försvenskning av "interact". Slog upp ordboken hittade "påverka varandra".

Ny mening: Ska gå att knappa på alla LCARS-skärmar. (OBS, ingen särskrivning)

Du får ursäkta, men jag är allergisk mot för alltför grov svengelska.

Offtopic:Interaktera kan man inte säga. Interagera heter det på svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Vilket Star Trek spel?

Trekker som jag är så vill jag ha ett sådant. Har kört lite demos förut men inget vidare.
Det ultimata Star Trek spelet för mig är:
Man ska ha helt fri möjlighet att gå runt i skeppet. Det ska finnas många skepp (klasser) att välja i mellan.
Ska gå att interaktera med alla LCARS skärmar (menysystemet). Alltså allt de på TV kan klicka på ska man själv kunna göra. Säg att man för tillfället vill slänga ut warpkärnan, då går man till maskinrummet och pillar lite, har tillräcklig behörighet, sen så fjoffar den ut.
Röststyrning kan jag avstå så länge om det inte går att få till ett ricktigt bra system.
På bryggan kan man även ta över rodret (helm) för att aktivt styra skeppet. De ska såklart då gå att visa utifrån skeppet.
Tar man tactical för man skjuta.
I egenskap av kapten så ska det gå att styra allt samtidigt, dock mer automatiserat.
Men man ska nu inte bara vara bunden till sitt skepp. Ska gå att göra away-missions.
Bäst om man kunde besöka star fleet HQ i San Francisco.

Sen vore det ju roligt med multiplayer och även Massive multiplayer över internet.
Gissa någon som vill avlösa Jean-Luc?

Finns det något av star trek spelen som har något av detta.
Har kört Elite Force men det är inte det jag söker.

Har du testat Star Trek Bridge COmmander? Förutom att man bara kan vara på bryggan och man inte går på away missions samt besöker San Francisco är det exakt som du har beskrivit.

Permalänk
Medlem

Eve online, där kan du köra stora battle ships som heter duga Dock ett mmorpg och kostar i månaden.

www.eve-online.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Har ingen lirat det über buggiga rymdspelet med 3000 i namnet? Typ battlecruiser3000. Finns att tanka gratis ifrån utgivarens sida.

BC3K v2.09 FREE DOWNLOAD (FULL GAME):

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=2754
dock ifrån fileplanet typ.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ingen skada tagen

"påverka varandra" måste väl inte vara två personer?
Jag erkänner att jag hade svårt att komma på något ord och skrev det för det blev enkelt.

Jag vill gärna använda startrekengelskan men det passar ju inte i svenska meningar (tänker på t.ex. warpcore, deflector shields, impulse drive...).

Vidare..
Jag tror jag testat bridge commander. Jag tycker inte det var tillräckligt "fritt".

Två personer eller en person och en sak. Jag påverkar datorn och den påverkar mig. Den och jag "påverkar varandra".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Offtopic:Interaktera kan man inte säga. Interagera heter det på svenska.

Tackar! Där har vi det! Kom inte på det själv, så jag slog upp det, men uppslagsböcker är inte alltid så uppdaterade.

P.S. Vad glad jag blir när en person tar åt sig av kritik istället för att skälla tillbaka som de flesta skulle göra. Det värmer i hjärtat att märka att det fortfarande finns vettiga personer i cyberrymden. (som annars är ganska tätt befolkad av fjordisar och annat IQ-befriat drägg) Creds till Aqualize!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Blir inte det lite svårt, rymden i havet?

Men rymden är ju ett hav. Ett hav av stjärnor! (borde kanske använt skepp istället, tänkte lite på engelskans ship och översatte rakt av )

Förresten, kan någon post en länk till freelancer moddarna där man kan styra stora slagskepp? Vill gärna se hur det ser ut innan jag införskaffar det.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Freelancer.. Finns Mod som gör att du får köra dem allra fetaste battlecruiserna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roffel
Freelancer.. Finns Mod som gör att du får köra dem allra fetaste battlecruiserna..

Länk?

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Eve online. Det är som sagt ett mmmorpg....

Permalänk
Medlem

Eve online! freelancer suger hårt!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

X-wing, Tie fighter......Wing commander serien, Rouge squadron,x-wing vs Tie figther:P

Fast dom har en del år på nacken

Visa signatur

En dator.........

Permalänk
Medlem

Elite II till Atari

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs

Har du testat Star Trek Bridge COmmander? Förutom att man bara kan vara på bryggan och man inte går på away missions samt besöker San Francisco är det exakt som du har beskrivit.

Jo jag skrev det.
Om jag minns så skulle man rädda några kolonister från en meteor i demot. Wow vad spännande det kändes.
Får kolla på det senare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Har ingen lirat det über buggiga rymdspelet med 3000 i namnet? Typ battlecruiser3000. Finns att tanka gratis ifrån utgivarens sida.

BC3K v2.09 FREE DOWNLOAD (FULL GAME):

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=2754
dock ifrån fileplanet typ.

Tack, när ADSL har kommit hit om några veckor tankas det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax

Två personer eller en person och en sak. Jag påverkar datorn och den påverkar mig. Den och jag "påverkar varandra".

Tackar! Där har vi det! Kom inte på det själv, så jag slog upp det, men uppslagsböcker är inte alltid så uppdaterade.

P.S. Vad glad jag blir när en person tar åt sig av kritik istället för att skälla tillbaka som de flesta skulle göra. Det värmer i hjärtat att märka att det fortfarande finns vettiga personer i cyberrymden. (som annars är ganska tätt befolkad av fjordisar och annat IQ-befriat drägg) Creds till Aqualize!

Äh var bara roligt att läsa hur du skrev om att du hoppade till av ordet
Btw så brukar jag inte särskriva tycker jag, flitig användare av bindestreck men att koppla ihop engelska förkortningen LCARS med skrämar blev fel den här gången.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

KEO, du borde komma tillbaka nu när tech 2 kommer, massa bra grejjer för en pirat

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jo jag skrev det.
Om jag minns så skulle man rädda några kolonister från en meteor i demot. Wow vad spännande det kändes.
Får kolla på det senare.

Har spelat spelet, fanns inget om kolonister. Annars är väl ett annat tips Klingon Academy, fast där ska man peppra Federation snubbar.

Permalänk

Länk till den bästa sidan för freelancerdiggare:

www.lancersreactor.com

Där finns allt som har med freelancer att göra.

Visa signatur

Q6600, ASUS P5N-D, Corsair 4gb ram, Corsair HX 620W, geforce 9800gx2(bakad), 150gb raptor + 500gb lagring