Permalänk

Ny cpu, vattenkylning + luftproblem :/

Tjena, har ett litet vattensystem som INTE är gjort för att vara vackert, utan för att kyla http://pixas.mine.nu/~m00x/projs_grejer/vattenkylning/113-133...

Problemet är nu, att efter att jag bytte till en ny processor idag, så verkar det som om luften jag hade där nere (mitt intag, vid slangen med skruven) har höjts, dvs luften har gått in i systemet, nu ser jag en luftvirvel snurra runt i slangarna. VAD ska jag göra? Antar att det är lite för mkt luft i radiatorn eller något, ska jag vända och vrida på chassit och försöka fixa upp luftbubblorna i skruvslangen? Vad tycker ni?

Det låter nämnligen lite vattenporl nu, det gjorde det aldrig innan

Visa signatur

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten

Permalänk
Medlem

alltså, om du hade fotat virvelvinden hade det nog gått bättre och lösa problemet :P, man kan göra som människan gjorde flera 100 år sedan, SUGa ut all luft. Som de säger...många sug små gör en stor virvelvind i din vattenkylning försvinna!

Visa signatur

AMD XP 1700+@2288mhz (217*10.5)/ Epox 8RDA+/ Corsair PC3200 256mb DDR/ Geforce 3 64mb DDR @ 200/240 / Quantum Fireball 40gb 7200rpm / Qtec 550W

Permalänk

ok... tack du är flummig

Visa signatur

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten

Permalänk

det du behöver göra är väl lufta systremet ordentligt...
ingen luft= ingen virvel
*gör om, gör rätt*

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Mitt första vattensystem byggde jag sådär

Inte bäst lösning, men det där funkar. Varje gång virveln passerar t-kopplingen så far det upp lite luft. De tar ett par timmar, kör ett dygn med burken på så ska du se att vattnet är borta. Funkar inte det så har du för bra flöde, bromsa det lite genom att kanske vika en slang eller liknande.

Luft i systemet är ingen fara, du kommer inte att märka nån skillnad på C, kanske nån C om det är extremt mycke luft.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

De tar ett par timmar, kör ett dygn med burken på så ska du se att vattnet är borta.

Vattnet?

Permalänk
Medlem

allt kommer att dunsta bort :), GODMORGON sverige

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Han menar förståss luften...

Permalänk
Medlem

Menade ju luften, blir så less på folk som ska anmärka på saker som är så självklara, då dom vet att man skrivit fel.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz