Permalänk
Testpilot

Fel på film-filer

Jag har irriterat mig på en sak rätt länge nu, har sökt men inte hittat nån lösning.
En del filmer jag har, korta filmer från spel och anndra små-filmer har nått fel i sig. Dom är stora, ca 100MB men när man spelar dom i nån spelare(har testat med flera) så står det bara att dom är t.ex. 11 sekunder långa.

Sen när dom där 11 sekunderna har gått så fortsätter filmen ändå fast själva mätaren står kvar vid slutet. Efter ett tag stannar bilden men ljudet fortsätter.

Misstänker att filerna är korupta eller något men går dom inte att laga? dom är ju stora till filstorleken?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

testat o ladda hem en codec-program som t.ex. divx, nimo eller xvid?

om du har gjort det, så kan det vara själva programmet. vad för program använder du? microsoft media player är det bästa vad jag vet, om du öppnar filerna med t.ex. winamp 5 eller nåt dvs.

jag har haft samma problem en gång, o då fixades det sig efter att jag hade installerat om microsoft media player.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det är ett vanligt fel bland filmer komprimerade med divx5. Ett sätt att lösa det är att se på filmerna i divx-player. Ett annat sätt är att se filmerna i VLC, eller i Mplayer. (alltså inte windows media player) Sök på google så hittar du.