fatal error i Warcraft 3

Permalänk
Medlem

fatal error i Warcraft 3

Detta, dyker upp varje gång jag försöker spela...

Vad kan jag göra?

Vad är det för fel?

Någon vänlig själ som vet, är nybörjare när det gäller spel och fel...

Visa signatur

- Barn är känslovarelser. De hör mycket bra genom skinnet

Ruby Claesson Harrold, jurist och ordförande för Nordiska kommittén för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Händer mig med. Vetifan vad man ska göra åt det. Kolla Blizzardz FAQ. Jag sket i att spela det eftersom jag trötnade på TFT.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Byt ut war3.exe mot orginal (1.0) eller en ny, funkade för mig. Jag bruka spara mina sådana innan jag uppdaterar. Känner du någon som har spelet kan du be honom/henne skicka dig sin.

Permalänk
Medlem

om inte nån det där uppe funkar så testa ladda ner en "war3.reg " fil . Funkade för mig men jag kommer inte ihåg om det var samma error

Visa signatur

bää

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga eftersom det står warcraft iii, det är köpt? Mitt heter Warcraft III. Är det kopia finns det inget du kan göra.

Iaf, du hinner inte få igång det? Om du inte fått igång det någon gång kan det vara installerade codecs som krockar med startfilmen som sätter igång första gången.

Vad har du för grafikkort? Operativsystem?

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoyan
Måste bara fråga eftersom det står warcraft iii, det är köpt? Mitt heter Warcraft III. Är det kopia finns det inget du kan göra.

Iaf, du hinner inte få igång det? Om du inte fått igång det någon gång kan det vara installerade codecs som krockar med startfilmen som sätter igång första gången.

Vad har du för grafikkort? Operativsystem?

Det är köpt...

XP pro, geforce 3 64mb

Visa signatur

- Barn är känslovarelser. De hör mycket bra genom skinnet

Ruby Claesson Harrold, jurist och ordförande för Nordiska kommittén för mänskliga rättigheter

Permalänk

jag har läst på blizzards hemsida att det händer när man spelar vissa custombanor som har "triggers" som gör "olagliga" åtgärder eller vad man ska säga, det är i alla fall ett vanligt fel.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Ok, alltså, jag har haft den rutan uppe innan. Den kom efter några minuters spelande men jag vet inte varför. Tror jag bara avinstallerade det, uppdaterade drivers till det mesta i burken och installerade det igen och då funkade det. Men det kanske du redan har prövat..

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk

Har också fått upp det felet då jag lirade wc3. Fick mitt felmeddelande då jag klockat mina minnen för högt. Drog ner lite på klockningen och nu fungerar det som det ska. Antar att du också klockat din dator?, annars vet jag faktiskt inte vad det kan vara. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk

Hade liknande problem med WC3. I mitt fall visade det sig bero på en trasig minnesmodul. Kör gärna memtest86.

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk

Testa att i DXDIAG ändra ljudaccelerationen till standard.

Permalänk
Medlem

Min brorsa fick också sånt, det var fel på hans RamMinne, annars kan du kika här: http://www.warcraft3.com/idealbb/view.asp?topicID=10666&sessi...

Permalänk
Medlem

jag hade osså sånt när jag spelade wc3.. det var orsaken till att jag sluta.. lyckades inte fixa det, men efter en omformatering så kunde det funka i dagar utan att det hände så jag gissar på att det är nå drivrutins skit..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta har hänt mig två gånger... första gången var det ett virus som hade infekterat war3.exe, kör ett antivirus. Andra gången var det ett trasigt RamMinne, byt ut det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoyan
Måste bara fråga eftersom det står warcraft iii, det är köpt? Mitt heter Warcraft III.

det står också c:\program\ med små bokstäver....

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kan bero på att jag fifflat med minnena på grafik-kortet?

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Brukar bli så för mig när jag lirar custom maps. Medans jag gör vissa saker så kan det krascha :|. Det är en känd bugg. typ..

Permalänk

Jag har också problem med wc3...det står att det är något fel på war.exe filen...nån som vet vad man ska göra?

Permalänk

wc3...

ta bort ditt maphack om du har ett....

Permalänk

Det här problemet hade jag också, wc3 bara vägrade starta. jag testade allt möjligt, men det gick inte. och eftersom jag inte ville installera om windows så körde jag in winxp på en annan partition som jag använde till att spela wc3, endast.