Windows vill inte starta

Permalänk
Medlem

Windows vill inte starta

Kom på att jag inte villa ha en 80 gb partionerad i 4 olika enheter, så jag tog bort tre och gjorde dem till 1. Nu är det uppdelat så här:
C: 5 gb (ntfs)
D: 71gb (ntfs)

Men nu vill inte windows starta längre. Efter den svarta windowsbilden (xp kör jag) så får jag upp en blåskärm som det står "error in nopaging.." nånting sånt där, felet sägs ligga i ntfs.sys . Vad ska jag göra? löser en formatering av C: problemet? undviker det helst då jag har data på c som jag helst inte vill ska förloras. Tänkte gå in på xp skivon o formatera om D till Fat32, o se om det hjälpte. Men när den ska visa diskarna får jag upp samma blåskärm. Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Du måste formatera om din nya partion efter att du gjorde om den, tänk på att ta backup nästa gång du partionerar. =/

[Edit]Det kanske går att rädda dina filer med Partion magic, men det får dom som kan programmet ordentligt skriva inlägg om.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Nu lyder alltså frågan: hur formaterar jag om partitionerna? jag får ju upp bluescreen när jag använder xp skivan. Provade med millenium skiva, men då hittade han inte enheterna.