Permalänk
Medlem

Radeon 9700 PRO

Hej
Har en Radeon 9700 PRO men problemet är att i vissa fall då jag lirar spel så får jag massa streck koder på skärmen asså det e massa lila streck på skärmen. Har testat lägga in kortet i annan dator fortfarande samma problem, har testat byta drivrutiner óch det visar samma problem. Kör också med öppen låda ifall felet var över hätning...

Någon som vet vad problemet är??

Permalänk
Avstängd

kollat så gpu flänsen sitter fast ordentligt? vilket märke har du, har för mig att sapphire korten skulle ha problem med överhettning

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

jag hade samma problem men det löste sig,jag ökade agp aparture size till 256mb och reseta bios på default

Permalänk
Medlem

Problemet e antingen kylningen lr det julle3119 föreslog. Mitt tips e iaf att flänsen har dålig kontakt me GPU´n. Om du har garanti så e det bara att lämna tillbaks skiten så kanske du får ett 9800pro istället, det skulle jag gjort istället för att försöka fixa det själv.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Har aldrig uppdaterat ett grafikkorts BIOS undrar hur man gör, har hittat filen i sweclockers men vet inte hur jag ska använda den, filen är en bin fil??