Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoman
FAAAN...
Htar cancer...
Min mor kämpade i 6 år mot skiten men hon gick bort för några dagar sen
Allt är upp och ner...
Cancern tog mormor och morfar med men dom var iallafal över 70... mamma blev bara 49

Sorry [-Pale-] men är bara så ledsen och arg att jag var tvungen att skriva av mig lite...
Unga människor ska inte få cancer eller annan skit...

Vet själv hur det är att vara allvarligt sjuk då jag har väldigt svaga lungor på följd av min muskelsjukdom (sitter i elrulle) och var nära döden som barn flera gåger.

Just nu kan jag inte sitta upp då jag har brutit båda bena också, ibland är livet orättvist.
Allt händer på en gång.

edit. [-Pale] du vet inte vem Stewe Sehlberg är?
Han bor i Esilstuna och sitter i elrullstol.

Ingen aning om vem det är.
Ung kille eller ?

Du är säkert trött på att höra att folk tycker att det är synd om dig.
Men fasen vad jobbit när allt detta händer på en gång. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Ganska dålig på kännslor och så. Men jag hoppas att du änndå håller hoppet uppe.

Mvh //Pale

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Ingen aning om vem det är.
Ung kille eller ?

Du är säkert trött på att höra att folk tycker att det är synd om dig.
Men fasen vad jobbit när allt detta händer på en gång. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Ganska dålig på kännslor och så. Men jag hoppas att du änndå håller hoppet uppe.

Mvh //Pale

han är i 25 års åldern, politiskt aktiv tror han sitter i kommunfullmäktige eller nått sånt.

Det är ganska lugnt med mig, man är ju "van" med handikappet och gipset uthärdar man, jobbigt att inte kunna sitta upp dock
Saknar mamma nått otroligt... gör ont...

Hur mår du då?

Permalänk

Cancer har skördat 2st iår som jag kände Farfar och en vän till familjen (Bara 20 år(Lungcancer) )

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att det går bra för dig iallafall, Själv skulle jag fan skita på mig om jag upptäckte en sån knöl, har kollat igenom kroppen riktigt noga =). Hoppas att det löser sig till 100%.

Visa signatur

Liver är en kö och du står sist

//Moffe

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoman
han är i 25 års åldern, politiskt aktiv tror han sitter i kommunfullmäktige eller nått sånt.

Det är ganska lugnt med mig, man är ju "van" med handikappet och gipset uthärdar man, jobbigt att inte kunna sitta upp dock
Saknar mamma nått otroligt... gör ont...

Hur mår du då?

Okey, Nä jag är inte ett dugg aktiv inom politik och så är jag 19.

Jag förstår att du gör det. Måste vara fruktansvärt jobbigt, men det kommer nog ljusare stunder.
Jag va i usa för 2 år sedan och träffade min farmor för sista ggn. Jag viste att hon va sjuk, men inte så pass som det visade sig när vi kom dit. Året innan fick hon hjärnblödning. Och efter att hon blivit bra igen så visade det sig att hon hade tumörer lite varstanns i kroppen. Tre dagar efter vi kommit avlider hon. Även fast jag inte träffat henne många ggr så känndes det.
Och att förlora en sådan närastående som t.ex mamma har jag som tur är aldrig vart med om.

Jobbigt att bara ligga ner.
Jag som tykte att det va jobbigt att bara bryta ena foten.

Hur jag mår?
Jo, jag mår relativt bra. Lite illamåede under cellgifts behandlingarna och några dagar efter. Men annars är det väll mäst att man är så himmla trött hela tiden som är lite jobbigt. (Får välldigt lågt blodvärde av cellgifterna)

Psykist mår jag nog oxå bra. Det som slagit hårdas är nog att håret är borta.
Innan hade jag hår hängade över skulderbladen. Nu är jag helt kal. Ganska kallt nu på vintern
I början fattade jag inte änns att det va mig det gällde.
Och även fast läkaren sa rakt ut att den va elak artad, så gick jag fortfarande i flera dagar och hoppades på att den skulle vara god artad. Inte föränn morsan sa till mig att "Den är ju elak artad" så fattade jag. Men nu är jag lugn och har fattat det hela, och behandlingarna går bra.
Jag trodde att det skulle vara mycket värre än vad det är.

Det ännd jag inte gillar är när dom ska fästa kanylen i dosan (se tidigare postad bild).
Då får dom ge mig lite godis, så blir jag lugn och fin igen

Mvh //Jonas (Pale)

Permalänk
Medlem

Pale: Det verkar ju gå ganska bra för dig. Skönt att du håller humöret uppe och inte låter tumören sänka dig. Cred!

permoman: Jag vet inte riktigt vad jag skall säga förutom att jag beklagar sorgen. Att förlora en familjemedlem måste vara det hemskaste en människa kan råka ut för.
Du måste komma ihåg att just nu så finns det inget som är viktigare än dig själv och dina känslor. Oavsett vilka känslor det är så måste du släppa ut dem. Det kommer du tjäna på i längden, jag lovar.:(

Visa signatur

- Det var tamejtusan det vackraste jag hört sen jag konfirmerades! Vill du ha ett fikon?

Permalänk
Medlem

Har precis läst hela tråden... tog ett tag med det var det värt
Keep it upp Pale!
Hoppas du blir frisk och att permomanne också får det bättre...

Visa signatur

|| Lian Li || NF7-S rev2 || Barton 2500+ --> 2365mhz || SLK900 - Enermax 92mm || Corsair PC3200LL 1024mb || 9800pro 128mb --> 440/380 || 160gb SATA ||

Permalänk
Medlem

Hittade den här tråden först nu, brukar inte vara inne här. Vad ska man säga...

Pale: Tråkigt med cancern men bra att du nu får behandling, hoppas att du blir bra och att allting ordnar sig.

Permoman: Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga annat än att du finns i mina tankar. En del av oss tror på ett liv efter döden, vet inte om du gör det men i denna ett av ditt livs svåraste stunder så kan detta kanske ge lite lindring. Jag hoppas innerligen att livet tar en positiv vänding för dig snart.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk

Permoman: Jag tycker verkligen synd om dig och din familj för vad ni har fått gå igenom. Jag förstår också att du kan känna en otrolig orättvisa, dels pga de personer som du har förlorat, både av liv och förlust av olika funktioner, och dels din egen sjukdom (som du själv inte har kunnat påverka då den är ärftlig).
Finns det något alls som vi här på SweCare kan göra så gör vi det gärna. Ett forum kanske inte är den största trösten just nu men i ett sånt här läge som du befinner dig i så är nog allt stöd man kan få värt något iaf.

Pale: Vad skönt att höra att behandlingen går bra. Verkligen...kepp us updated.

Permalänk
Medlem
Citat:

[[-Pale] du vet inte vem Stewe Sehlberg är?
Han bor i Esilstuna och sitter i elrullstol.

Jag tror jag känner igen namnet! Hade något skolarbete om EMU och har för mig att jag snackade kort med honom och några andra vid valstugorna här i stan.

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem

På tal om rullstolsbundna i Eskilstuna.. Då och då ser jag en rullstolsbunden kille i Eskilstuna.. faan jag tycker så himla synd om honom, han väger säkert 300 kg har sett honom nåra ggr och han ser inte så jättegammal ut... håller nästan på att spy när jag ser stackaren

Permalänk
Medlem

[-Pale-]!

Hur går det för dig?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
[-Pale-]!

Hur går det för dig?

Jag är precis påväg till sjukhuset, ska på Datomografi nu klockan 12.
Har kört 3st cellgifts omgångar, så nu är det dags att kolla hur det har gått.
Innan kunde man ju se den på utsidan, men det kan man inte längre, så det tyder ju på att
det går frammåt iaf.
Har jag tur så är det bara 3 till kvar. Beror lite på hur det har gått. *håller tummarna*

Ush, hatar att åka den dära jävla tunneln.
Mår lite illa redan nu. Bara tanken på att dricka kontrastvätska gör mig lite smått spyfärdig.
Smakar någe fruktansvärt illa.

Aja, nu har jag inte tid att sitta här.

Permalänk
Medlem

Vi håller tummarna!!
Kontrastvätskan är ingen höjdare nej

Jag har själv druckit den, blää säger jag bara.

Permalänk
Livstids semester

My thoughts are with you. Inte ens jag kan förmå mig att vara elak mot någon som är sjuk, eller vänta, jo, det kan jag. Ifall du blir permanent skallig så kan du iallafall titta dig i spegeln och skratta elakt gott åt att Bijans flint ser ut som en pung.

Och du, ifall du blir deprimerad av allt skit så kan du alltid tänka på att jag kommer jaga dig med blåslampa för varje snyft-vad-det-är-synd-om-mig-tråd du gör, så du gör dig själv en tjänst om du håller huvudet högt. Det här skall du klara.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

Fina ord, till och med från Seraphim.

Permalänk
Medlem

[-Pale-]: Fattar inte hur jag lyckats missa tråden ända tills nu... låter hemskt det där. Jag håller tummarna för dig!

Förresten, måste säga att jag beundrar ditt lugn!

Krya på dig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kommer en onödig fråga, när jag praoade på st görans sjukhus så skulle vi ta ekg på en snubbe. Då smörjde vi först på någon smet på magen, bröstet. Vad var det?

Krya på dig pale!

Beklagar sorgen perroman för det som hände din mamma.

Permalänk
Medlem

[-Pale-]: Krya på dig.

Vi eskilstuna-bor kan säkert hitta på något kul om du har tråkigt någon gång.

Visa signatur

Det tror du..

Permalänk
Vila i frid

Nu är jag tillbaka.
Det va de finaste or jag läst utav dig Seraphim.
Du kan vara lugn, jag är inte så att jag tycker synd om mig själv.
Finns alltid folk som har det värre.

Tyvär fick jag lite halv dåliga nyheter när jag va inne hos doktorn.
Det visade sig under den förra undersökningen att jag hade lite flera tumörer.
Två lymfar va med all säkerhet sjuka.
Sen va det "några" som va osäkra.

Äver en "ganska stor" (fin inte veta hur stor) Tumör i magen, som låg längs stora kroppspulsådern. :/

Men han sa även att den behandling jag får skulle bita lika mycket på dem.
Så att det va ingenting som försvårade behandlingen.
Och att jag med ganska stor sannorlighet skulle vara klar efter 3 behandlingar till + strålning.
Så ganska bra känns det.

Tack åter igen till alla som är snälla och trevliga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Här kommer en onödig fråga, när jag praoade på st görans sjukhus så skulle vi ta ekg på en snubbe. Då smörjde vi först på någon smet på magen, bröstet. Vad var det?

Det borde vara något ledande. EKG mäter ju hjärtats elektriska impulser.

Permalänk
Livstids semester
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]

Det va de finaste or jag läst utav dig Seraphim.
Du kan vara lugn, jag är inte så att jag tycker synd om mig själv.
Finns alltid folk som har det värre.

Jag väntar mig ett långt tacktal, enbart tillägnat åt mig.

Citat:

Tack åter igen till alla som är snälla och trevliga!

Fan heller. Egentligen skulle jag vilja åka upp och titta på dig när du ligger där i din säng och berätta för dig att min mat smakar alldeles utmärkt och berätta för dig om hur bra jag mår.

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk

Akuten direct..!!
Åk och kolla den för att det skadar ju inte det kan ju vara allvarligt..
Jag skulle åkt direct iaf..

Visa signatur

R.i.p Vilhelmina Pajka. Glömmer er alldrig.

The Curse Of Vilhelmina.

Permalänk
Medlem

Ahem... Säg till när du läst klart tråden!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Jag väntar mig ett långt tacktal, enbart tillägnat åt mig.

Fan heller. Egentligen skulle jag vilja åka upp och titta på dig när du ligger där i din säng och berätta för dig att min mat smakar alldeles utmärkt och berätta för dig om hur bra jag mår.

Viste väll att det bara va någe tillfälligt. Inte kan väll du vara snäll inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av >OxygenSund<
Akuten direct..!!
Åk och kolla den för att det skadar ju inte det kan ju vara allvarligt..
Jag skulle åkt direct iaf..

hehe.. läs igenom hela tråden så får du se vad som har hänt...

Permalänk

Canser är aldrig rolig men jag håller tummarna för dig och hoppas på att allt ska bli bra

Permalänk
Medlem

Har tuggat mig genom hela den här tråden nu. Måste säga att du är riktigt grym som tar allting så lugnt - med den attityden lär du ju kunna skrämma bort tumörerna om allt annat skulle gå fel!

Men seriöst, lycka till - det här kommer du klara finfint. Se till att flickvännen din skämmer bort dig ordentligt nu också.
Just det tjejen - grabben din ska ha massage varje dag. *stirrar på Pales flicka*

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

usch, jag som har ångest över tentor och dålig ekonomi, sen så läser man sånt här och man känner genast att man har det ganska bra ändå *ta i trä*

hoppas det går bra för dej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av >OxygenSund<
Akuten direct..!!
Åk och kolla den för att det skadar ju inte det kan ju vara allvarligt..
Jag skulle åkt direct iaf..

Det här måste vara det värsta fall av inte-orka-läsa-tråden-innan-man-svarar jag nånsin sett.