Permalänk
Medlem

Klarat Halo:(

Jag har presis klarat Halo... Jag är nästan gråtfärdig. Det va ju hur kul som hälst! Någon som vet ett liknande spel?

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk

Om du tyckte Halo var kul, bör det flesta spel skänka dig en hel del nöje!

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

breed kommer nog snart.. tveksam om det är ett bättre spel dock..

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Halo är helt underbart, men bara opm man kör på svårare än easy eller normal!

har försökt komma vidare i två veckro nu, sitter fast vid tanken just nu...
på legendary iofs....

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Om du tyckte Halo var kul, bör det flesta spel skänka dig en hel del nöje!

Om du menar att Halo inte är kul så bör inget spel skänka dig nöje!

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk
Medlem

halo suger.. iaf singelplayer. Samma banor om och om igen, vad less man blir på det, sen att motorn inte är bra gör inte saken bättre. Laggar lite oavsett hur bra burk man har.

Permalänk
Medlem

Vissa sektioner var helt katastrofalt långtråkiga. Samma om och om igen. Utöver det var det skoj

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk tycker det ens är en gnutta kul. Det går ju ungefär till så här:

Man landar med ett skepp någonstans. Kommer fram till en bas efter en stunds mosande går man in. Där inne hittar man ett tråkigt, fult, trist och tråkigt hmm, kanske redan sagt ett tråkigt rum. Men i all fall så kommer man in där och sedan får man skjta lite till. Nästa rum är ett lite mindre rum och där får man också skjuta liiiite till. När man dödat klart ska man givetvis gå in genom en likadan dörr som förut och "vad hittar vi väll dääääär". Jo ett likdant rum som det första och så fortsätter sagan till den är slut.
Det finns väl några få undantag men det är min uppfattning av skitspelet Halo i alla fall.

God Jul!

PS. Någon som kommit på vad man önskar sig i julkapp? DS.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Halo är det sämsta spelet jag spelat på jävligt länge

spela dem spelen här istället för det mobbade spelet Halo

Medal Of Honor Allied Assault och alla expansionerna
Call Of Duty
Splinter Cell
GTA 3
GTA Vice City
Max Payne 2
Commandos 2
Commandos 3
Vietcong
Hitman 2
Mafia
Soldier Of Fortune 2 Double Helix

kommer inte på mer, har så många bra spel

Permalänk
Medlem

Hidden and Dangerous 2 är det bästa jag lirat på länge.
Riktigt j*kla bra är det.

Permalänk
Medlem

Unreal 2 var ju ganska likt Halo.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Blev less på Halo efter en kvart. Tycker inte alls om känslan. Chrome är då mycket roligare än Halo enligt mej

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte siktet så mycket i Halo... kändes... konsolligt på något mystiskt sätt. Det där att det tog upp halva skärmen. Njae, inte riktigt en favorit i repris enligt min lista av favoriter i repriser.

Visa signatur

Att läsa följande text och göra följande uppgifter:

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Hidden and Dangerous 2 är det bästa jag lirat på länge.
Riktigt j*kla bra är det.

HD2 är bland det tråkigaste jag provat i år.

Förstår ni nu att man kan ha olika smak?
Ja, Halo var kul.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Lira igenom Halo singleplayer i coop mode.. hur kul som helst.. men då måste du ha en xbox

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Förstår att Halo är kul till xbox, men till PC var det iaf inte alls särskilt kul :/

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Halo var bara skoj i början. när man kom till snön började det suge mer och mer

Hade hoppats på mer bilkörning och utomhuslandkskap i det gröna (som i en av de tidiga promo-filmerna)

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Om det släpps en co-op patch till Halo tycker jag att man likna det med Serious Sam.. Man sätter sig med polarna på ett lan och spelar det när alla andra sover och man är för trött för att tänka.. Skulle inte falla mig in att spela det själv.. Var hyfsat på xboxen men inte speciellt kul single på pc..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
HD2 är bland det tråkigaste jag provat i år.

Förstår ni nu att man kan ha olika smak?
Ja, Halo var kul.

Kan du vara snäll att förklara varför Halo är kul? Jag respekterar din åsikt men jag vill veta.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Halo är riktigt kul på PC även om det var roligare när det först kom på Xboxen. Anledningen är ju givetvis att AI är underbar och att modelleringen är nästan lika bra. Att musiken och taunts är riktigt bearbetade gör ju inte saken sämre samt att outside maps är bra mycket bättre gjorda än i många andra spel.. Spelet går facinerande djupt på både X och Y axeln. Coop som antagligen kommer snart gör ju inte spelupplevelsen sämre heller..

Sedan att spelet är tidvis krävande och att somliga kräver 100fps konstant kan väl i sig vara en nackdel.

Glömde jag att nämna att jag aldrig haft så mycket kontroll över ett fordon i en first shooter innan än Halo?

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med Ca[[pp!

Tyvärr många som verkar ha fått för sig att Halo är skittrist utan ens knappt spelat det. Frame rate:en som många klagar på går i de flesta fall att fixa till väldigt enkelt genom att stänga av AA och köra med en annan pixel shader än 2.0:an.
Halo har som sagt suverän AI (bästa jag sett i ett FPS hittills), väldigt bra ljud/musik, schyssta miljöer (i de flesta fall) och helt ok grafik (snygga ljuseffekter och bumpmappade ytor nästan överallt).

Om det finns något som skulle kunna få mig att köpa en xbox skulle det vara Halo 2…och jag är lite av en konsolmotståndare (har aldrig haft någon, hatar att spela med en handkontroll) så det säger en hel del

Permalänk

Breed är grymt, men betan är buggig. om dom fixar till buggarna tror jag att Breed blir ett mkt lyckat spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av transition
Breed är grymt, men betan är buggig. om dom fixar till buggarna tror jag att Breed blir ett mkt lyckat spel.

Testade Breed demot och det var så jävla dåligt! Har nästan inte kommit över smärtan sen jag hörde den där jävla speaker rösten i spelet , noll känsla helt enkelt

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

Seriöst, fanns det någon som trodde det skulle bli bra?

Ett förstapersonsshooter på konsol som bara går ut på att skjuta och köra. Suck, hur bra står sig det på PC jämfört med alla underbara spel där finns?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Seriöst, fanns det någon som trodde det skulle bli bra?

Ett förstapersonsshooter på konsol som bara går ut på att skjuta och köra. Suck, hur bra står sig det på PC jämfört med alla underbara spel där finns?

Nu hänger jag inte riktigt med... menar du att FPS-spel på PC brukar vara annorlunda eller? Det är väl mest fråga om run'n'gun i dem allihop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=BT=-Demo
Seriöst, fanns det någon som trodde det skulle bli bra?

Ett förstapersonsshooter på konsol som bara går ut på att skjuta och köra. Suck, hur bra står sig det på PC jämfört med alla underbara spel där finns?

vilket/vilka spel syftar du nu på?

Permalänk
Inaktiv

nej halo var ingen höjdare, enligt mig......fan vad synd det är att det inte finns nån co-op ...då hade det nog varit mer uppskattat

Permalänk

Nja Halo var itne en vinnare i min bok. Designern gör ett område som de sen kopierar och använder ungeför 2ggr under varje avsnitt.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Testade Breed demot och det var så jävla dåligt! Har nästan inte kommit över smärtan sen jag hörde den där jävla speaker rösten i spelet , noll känsla helt enkelt

du får ta och komma ihåg att det bara var en beta

Permalänk
Medlem

Tyckte att HALO var kul på XBOX, men på PC sög det. Mycket bättre styrning med kontroll än med mus tyckte jag.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!