Debian bränna ut i nero så den blir boot basr från dos

Permalänk

Debian bränna ut i nero så den blir boot basr från dos

det kan hända att den finns nån tråd om detta men har dragit ner debian nonus och us vet itne vad skilladen e men

jag vill bränna ut så jag kan boota den och köra den från dos och intallera hur fixar jag detta i nero 6??

jag är jätte tacksam om man kan få nån hjkälp!

Visa signatur

Linux the oné and only

Permalänk

du väljer burn image i nero (tror det ligger på första menyn) och sedan är det klart

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk

men asså

villken fil e det man ska bränna?

ska man bränna den fil man laddat ner upppackad lr som den e när man ladat enr den?

Visa signatur

Linux the oné and only

Permalänk
Medlem

som den är när du ladda den

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

det funkar i ten har nån ett tips på var jag kan dra ner debian?

Visa signatur

Linux the oné and only

Permalänk
Hedersmedlem

ftp.se.debian.org, ftp.se.debian.org, ftp.dk.debian.org och avbildningarna återfinns i /pub/debian-cd/images/3.0_r2/i386

http://www.debian.org/releases/stable/i386/install

Om du inte kan eller orkar läsa så är troligen inte Linux något för dig ännu. Inte för att vara negativ utan för att se det på den realistiska sidan.

Permalänk

jag har redhat v 9.o på cd skiva som jag brännt av en polare sk ajg köra på det istället?

Visa signatur

Linux the oné and only

Permalänk
Medlem

Kör vad du vill, lär dig stava och formulera dig så man förstår och för det andra så i Nero väljer du Burn Image och väljer ISO filen (nonus förslagsvis) och voila!

Och ja, det finns massor med trådar om detta. Förövrigt, Quizor har helt rätt.

Permalänk

okej

jg e lite snabb när jag skrivar så jag kommer åt dom förfort lr komemr åt andra tangenter

men jag har typ slösat 4 skivor på debian för att det inte funkade

Visa signatur

Linux the oné and only

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte funkar då? Bootar den inte eller funkar det inte å bränna ens? Kan du bränna andra iso:s utan problem? Lite information hade inte skadat, vilket alltid gäller när du ska ha hjälp med någon Linux relaterat då man kan få ut vettig information från felmeddelanden i linux tillskillnad från i (oftast iaf) Windows fall.

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att skriva snabbt om det blir fullt av stavfel?

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shoreline
okej

jg e lite snabb när jag skrivar så jag kommer åt dom förfort lr komemr åt andra tangenter

men jag har typ slösat 4 skivor på debian för att det inte funkade

Bränn alltid med CD-RW skivor, den största skillnaden mellan us och non-us är att vissa krypton inte tillåts i usa och därför är de borttagna, men du kan alltid lägga till non-us källa i dina sources för apt i efterhand. Om du har tillgång till internet rekommenderar jag dig istället att tanka hem en netinstall skiva.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vissa cd-enheter klarar inte av att läsa cd-rw dock.. så är det en äldre dator/cd-läsare är det ju en fördel att bränna cd-r. Man kan ju dock prova cd-rw först då det inte direkt spelar någon roll om det inte gick att boota den, bara att bränna en cd-r.

Angående netinstall kan du, om cd inte funkar, använda disketter. Du kan även installera som vanligt då, bara att välja cd som medium. Det kanske bara är så att den inte går att boota, men själva skivan funkar att installera från ändå.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

men det e så att jag gjort som ni sgat å det funkar ändå inte och at datorn är typ 1½ år gammal å brännaren köpte jag i julas så det kan inte vara det felet

Visa signatur

Linux the oné and only

Permalänk
Hedersmedlem

Varför skulle inte det kunna vara felet? I vilket fall som helst: vad händer? Bootar inte skivan? Står det att det är en felaktig bootdiskett i CD-ROMMEN eller vad står det? Läser den från skivan eller går den bara direkt till Windows/inget OS alls?

Lite mer information kan du nog klämma ut...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Har du ställt in i bios så att den ska boota från cd-romen före allt annat?

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Vad är meningen med att skriva snabbt om det blir fullt av stavfel?

Man tjänar ju tid på det själv iaf

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
Man tjänar ju tid på det själv iaf

det är bättre att visa respekt än att skriva snabbast!

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Om du öppnar skivan i windows, ligger isofilen där; eller är där massor med mappar och filer?

Permalänk
Medlem

När man gör entre i linuxvärlden gör man även entre i manualernas, readmes, howtos och guidernas värld