Permalänk
Medlem

Barebone eller Alienware!!

Hej alla.
Går i tankarna att skaffa en ny dator, antingen får det bli en sån där minilåda (Barebone?) eller en bärbar från Alienware.

Om man ska ha en barebone, vad ska man sattsa på för något då?. Det finns ju så jäkla många att välja på AMD eller Intel?

bara den är tyst och kanske har några coola features!!
Vill då komplettera med en bra LCD skärm, är Hercules skärmar fortfarande bra?

Kan ni rekommendera någon speciell, vill gärna ha en svart!!

Calle

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

ALIENWARE FÖR HELVETE, det e ju diamant i datorvärlden

Visa signatur

Windows i hate, Linux sux great!

Permalänk

jag skulle sjalv ta en barebone eftersom priset po de ar mycket lagre an alienware

och om du nu ska spela so ar det battre med en barebone

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Tjena, om din ekonomi tillåter så skulle jag lätt köpa en alienware. Det är som sagt diamanten inom datorvärlden. Men som sagt så kostar dom som fan + du kan få en bättre spel dator för de pengarna

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk
Medlem

Om det är en alienware så får det bli en bärbar.
Dom stationära har ju inte matchande skärmar=)=)

Ringde till AW för någon timma sedan och hörde mig för lite ang frakt osv.

Är faktiskt mer inne på en Barebone. Finns en svart sak från..... ja just det..
Är det Intel eller AMD man ska ha?

Kan någon bygga ihop en burk åt mig för jag har ingen koll på vad som matchar i dagsläget... det var endå 7 månader sedan jag höll mig ajour..

Spelar inte så mycket så det behövs inget värsting graffe.. håller mitt GF4 Ti200 fortfarande? Räcker det med 512 Mb eller "måste" man ha mer???

Snickarde ihop en Bärbar från AW för 40K... lite saftigt... just det.. Kan man spela med Centrino???

Over and out... for now..

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk

Vad sa AW om frakt etc?

Permalänk
Medlem

Jag arbetar med export och import och har AW som kund så jag ville bara försäkra mig om att dom kan skicka den på "rätt sätt" så jag inte behöver tulla osv.=)=)

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk

jaha hur gor man do ?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte hur vanliga döda ska göra!!!
Det kan faktiskt vara så att man inte behöver betala någon tull eftersom det är inom EU. Är inte säker...

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk

Barebone.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Barebone.

Vilken är bra då?

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk

har faktist ingen anning om barebon men kolla denna.
http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501005871...

ar det inte so att man koper vilka delar man vill ha till den so som prolle och grafik kort?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
har faktist ingen anning om barebon men kolla denna.
http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501005871...

ar det inte so att man koper vilka delar man vill ha till den so som prolle och grafik kort?

Jodå!! Men det är ju så många olika chipsets så man blir galen. T.ex vilket grafikkort ska man ha? Spelar nästan aldrig och då känns det surt att lägga ut 4000:- på ett Grafikkort.

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

du behöver inte betala tull på saker från eu.
jag behövde då fan inte betala någon tull när jag köpte min.
sen så behöver du bara betala 16% moms.
frakten går på runt 1500 skr.

och jag tycker att du skall köpa en bärbar alienware. har ju en sådan, och den är hur härlig som helst. och den kommer bli ännu härligare snart, då de släpper de nya grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harkon
du behöver inte betala tull på saker från eu.
jag behövde då fan inte betala någon tull när jag köpte min.
sen så behöver du bara betala 16% moms.
frakten går på runt 1500 skr.

och jag tycker att du skall köpa en bärbar alienware. har ju en sådan, och den är hur härlig som helst. och den kommer bli ännu härligare snart, då de släpper de nya grafikkorten.

Vad har du för prestanda på din? Är skärmen bra?

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metz
Vad har du för prestanda på din? Är skärmen bra?

p4 3,2
1024 pc3200
radeon 9600m
blah blah blah

prestandamässigt är den bra. enda som är lite kajk är ju 9600m, som inte är något att hänga i julgranen. men 9700 kommer snart. wohoo!

finns ju 2 olika skärmar. 16,1 tum och 15,4 tum... har själv en 16,1 så det är den enda jag kan uttala mig om. den är väl, bortsett från 9600skiten, den sämsta delen på datorn. 45ms responstid, vilket gör att "the ultimate gaming machine" genast börjar låta lite skumt. den är väl dock bland de snabbaste 16,1 tums 1600x1200 skärmarna på laptop marknaden.
vad jag hört så har 15,4 tummaren bättre responstid, men jag har inga bevis.
blir iaf rätt så mycket ghosting med 16,1 tummaren. själv sitter jag mest i diverse grafikprogram, så det gör inte så mycket för mig. men spelar man mycket fps-spel så går det nog inte så bra.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra att man äntligen kan byta grafikkort i bärbara, åtminstone Alienwares och Falcon-Northwests. Själv sitter man fast med ett Geforce 440 GO 64 meg i min Dell Inspiron 8200....vilket är mindre lyckat.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Sjukt bra att man äntligen kan byta grafikkort i bärbara, åtminstone Alienwares och Falcon-Northwests. Själv sitter man fast med ett Geforce 440 GO 64 meg i min Dell Inspiron 8200....vilket är mindre lyckat.

jodå. det piffar upp livet litegrann...
frågan är ju dock hur länge det kommer vara möjligt att skaffa nya kort?
är ju lungt än så länge, men senare när pciexpress börjar ta över mer och mer. då kommer det bli lite tråkigt...

Permalänk

Alienware är utan tvekan fina burkar, som är en klass för sig. Men du betalar _mycket_ för märket, det är en sak som är säkert.
Köp hellre en barebone med bättre prestanda för mindre pengar.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som att telia inte vill ge mig bredband (ganska snabbt) så jag får nog hållamig till 28.8 modem ett år till... och då är det menlöst att köpa en dator....... snyft

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

När det gäller Alienwares bärbara, kan man lyckas få ett svenskt tangenbord?