Permalänk
Medlem

cigg i CD:n

Jag har redan bestämt mig för att sätta dit en sån där ciggtändare som finns i bilar på fronten (bör inte vara så svårt), och sen kom jag på den lysande idé att jag ska göra om en CD-enhet så att det är en flat platta (istället för "urgröpningen" tll skivorna) med en urgröpning som passar perfekt till EN cigg.
På ovansidan av enhetet tänkte jag göra ett hål som är lika stort som urgröpningen i platta 1 så att det kan trilla ner en cigg där.
Över hålet på ovansidan tänkte jag sätta en liten "ask" (ex. modifierat cigarettpaket) som man kan fylla på med cigaretter.

Jag har redan plockat ur laser och grejer... bara motorn till släden och tillhörande kretskort finns kvar...

Såhär ska det bli sedan... När man kör in platta 1 ("släden" där skivan "skulle" legat"), trillar EN cigg ner i urgröpningen i platta 1. När man kör ut släden ligger ciggen där... då plockar man ut den och kör i släden igen... då trillar en ny ner... o s v... Jag ska också spraya framsidan med en snygg marlboro-logga, och om datorn kan hitta enheten utan laser, ska jag döpa den till "cigarett-drive", eller nåt.

Vad tror ni om hela grejen.... har ni tips på förbättringar??

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...

Permalänk
Medlem

rökning dödar.

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara lite småhäftigt kanske, men det är bättre att lägga av med skiten.

Permalänk
Medlem

varför betala en förtidig död..

Permalänk
Medlem

bra idé! men gör så den passar någonting annat ist

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piltvenom
bra idé! men gör så den passar någonting annat ist

haha det var visst ingen som var speciellt för rökning men, men... Vad kan man annars ha? en billys åt gången? det skulle ju fan vara ball om det funkade!

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...

Permalänk

Ja röker du vid datorn så kan det ju vara ett litet skoj bygge. Lycka till o glöm inte lägg upp bilder på det sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dope
haha det var visst ingen som var speciellt för rökning men, men... Vad kan man annars ha? en billys åt gången? det skulle ju fan vara ball om det funkade!

Skulle sett Vlan i varberg. 30 pers där kanske... 7-8 crew.... dom plus lika många till vart rökare halva lanet var ute en gång i timmen å rökte. Inklusive mig då

Dödar ja men vad fan man lever inte för evigt å brukar säga att det är 10 min minndre i ålderdomsägen med liggsår.

Permalänk
Medlem

lycka till

Permalänk

Skulle helt klart kunna tänka mig att ha så själv...
om det inte vore för att jag aldrig har så mycket cigg att jag kan ha skiten full...
å så rullar jag ju själv dessutom..men men...
och du skippar marlborologgan så kan det nog bli riktigt bra...

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk

när du e klar så kan du la lägga upp lite bilder och info på hur du har gjort hade varit perfekt för mig :>.....ni som är så emot rökning har ju rätt men vi som sitter fast i skiten kan ju göra mods som ni inte ens behöver

Visa signatur

noobie

Permalänk

En sån där drar skitmycket ström. Bara så du vet.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

En cigg-gatling?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Men vad händer om man öppnar cd:n men inte tar ut ciggen?
Det trillar ner en till men det finns bara plats för en.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Hmm har du testat att montera in en Mat mixer i datan

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Skulle inte kunna göra så den kan krama en snus oxå... vore illgött =D

Visa signatur

Save A Tree! Eat A Beaver!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hmm har du testat att montera in en Mat mixer i datan

I datan? Jösses

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
I datan? Jösses

Bwahahahah!

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeoRanga
Skulle inte kunna göra så den kan krama en snus oxå... vore illgött =D

jag vill med ha en sån *asg*

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeoRanga
Skulle inte kunna göra så den kan krama en snus oxå... vore illgött =D

Jag tänkte på det med min snusfanatiker till polare ville ha en sån (Fast med generalloggan istället för marlboro ) så det klurar jag på med men då blir det nog lättare med portionssnus Att bara köra ut dosan är väl rätt ok med?

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...

Permalänk
Medlem

Re: cigg i CD:n

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dope
Jag har redan bestämt mig för att sätta dit en sån där ciggtändare som finns i bilar på fronten (bör inte vara så svårt)

Tänk på att dom säkert drar ganska många ampere, jag skulle mäta upp det och kolla att nätagget klarar både en sån tändare och att driva datorn sammtidigt innan jag vågade köra dom på samma nätagg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knightmare
Men vad händer om man öppnar cd:n men inte tar ut ciggen?
Det trillar ner en till men det finns bara plats för en.

Solklart användarfel! Sånna behöver man ju inte bry sig om när man bygger till sig själv, jag menar själv kan man ju inte göra fel, eller hur?

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem

Vem är dum nog att röka inomhus? Och varför lägga tid på att göra sånt skit till datorn ?
Är väl fan lättare att ha ciggen i sitt originalpaket än att stoppa i den i en urgröpt cd-rom ..
Usch jag gillar inte cigaretter för 5 öre.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Vem är dum nog att röka inomhus? Och varför lägga tid på att göra sånt skit till datorn ?
Är väl fan lättare att ha ciggen i sitt originalpaket än att stoppa i den i en urgröpt cd-rom ..
Usch jag gillar inte cigaretter för 5 öre.

Jag (när jag har flyttat hemifrån).
Jo, men detta är (enligt mig med flera) mycket roligare
Men det gör jag. Det är härligt att röka (men DYRT!)

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...

Permalänk
Medlem

en grill av något slag borde väl gå att göra, smörgåsgrill, skjutsa in mackan i en 5,25", vänta några minuter medans alla flottiga ångor smeker ens moderkort, sen är det bara att trycka ut smörgåsen å börja tugga...

http://www.thinkgeek.com/stuff/looflirpa/igrill.shtml

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Snusdosa inne i datorn skulle ju då inte jag rekommendera, snuset skulle torka av värmen inne i chassit på nolltid, cigaretter däremot skulle det ju fungera med, dock är det nog faktiskt smidigare att bara ta ur dom ur orginalpaketet än o fjottla ner dom i cdromen o grejjs o behöva öppna den osv.. men om ni gör de skicka bilder osv ska bli kul att se

Permalänk
Medlem

Då får la man bygga ett minkylskåp oxå, snusen måste jue va kall, saftig och goo när den pluppar ut ^^

Visa signatur

Save A Tree! Eat A Beaver!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
en grill av något slag borde väl gå att göra, smörgåsgrill, skjutsa in mackan i en 5,25", vänta några minuter medans alla flottiga ångor smeker ens moderkort, sen är det bara att trycka ut smörgåsen å börja tugga...

http://www.thinkgeek.com/stuff/looflirpa/igrill.shtml

hahaha DET var cool! Jag tror jag ska ska skaffa en sån när jag har en tusenlapp över! Det var nog den ballaste modd-prylen jag har sett! Om man plockar bort skalet och bygger in den i toppen av burken kan man kanske fixa en lucka i toppen där man bara kör in sin Billys (?) Det blir nog lite kladdigt med just billys, men vad tusan... LAN=Skabb

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...

Permalänk
Medlem

problemet kan ju vara att ciggen i paketen kommer o trilla ner när du har luckan öppen o kllämmas o shit, när inte ciggen i luckan håller mot. men det borde gå o lösa om man har en liten metallplatta som man lödar så den går paralellt med luckan på nåt sett.. aja ska försöka komma på lanet som sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Achryl
problemet kan ju vara att ciggen i paketen kommer o trilla ner när du har luckan öppen o kllämmas o shit, när inte ciggen i luckan håller mot. men det borde gå o lösa om man har en liten metallplatta som man lödar så den går paralellt med luckan på nåt sett.. aja ska försöka komma på lanet som sagt

Yä.. Som sagt... de har jag tänkt på tar det IRL sen

Visa signatur

Ät billy's, drick jolt, lev gott...

Permalänk

Jag har satte dit ett ciggutag på datorn i början av 2004 (röker inte). Fläktarna varvar ner när man trycker in den. Det känns inte så bra.

Visa signatur