Permalänk
Medlem

B-One - Fy fan !

Vet inte riktigt om jag ska placera denna tråden här eller i "Internet - nätverk..." men jag gör ett försök här

Satt idag och grejade med en sida jag hjälper en kompis med, skulle använda en simpel include, funkade inte alls. Satt och funderade ett bra tag och testade olika grejer, frågade runt lite på irc osv. utan att få någon ordning på det. Tillslut frågade någon vad jag hade för version av php. Kollade då vad b-one körde!

Titta själva http://www.dreamcast.dk/php.php

Hur fan kan någon som kallar sig webbhotell köra mjukvara som inte är uppdaterad på över 1,5 år ? Stor varning för B-One nu, tidigare hade jag inget emot dom då det funkade ganska okej för det priset.

Har skickat iväg ett argt mail till b-one nu, hoppas dom löser detta fort annars kommer inte sidan ligga kvar där länge till.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Deras "fri trafik" är ju inte så fri heller.

B-One är ett webbhotel man ska hålla sig borta ifrån.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Rent generellt ska man inte teckna abbonemang med fri trafik (tragik).

EDIT: hittade för ett tag sen ett svenskt webbhotell med vettiga priser och trafikmängder:

http://www.scorpionshops.com

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Trist att de endast verkar köra i *NIX-miljö eftersom ASP inte stöds. Annars hade det varit ett bra alternativ.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Ska man ta betalt för sina tjänster så ska man se till att ligga i front vad det gäller uppdateringar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Illern
Ska man ta betalt för sina tjänster så ska man se till att ligga i front vad det gäller uppdateringar.

Ja precis, nog för att man får vad man betalar för. Jag klagar inte på dom om det är nere nån timme då och då. Sånt får man räkna med om man ska ett snuskigt billigt webbhotell, men att dom ska uppgradera sin mjukvara då och då måste man ju endå kunna kräva.

Särskilt när dom inte gjort det på 1,5 år. Ska bli kul att se vad jag får för svar av b-one på mitt mail.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

det som retar mig mest är allow_url_fopen som inte är satt

dom är helt ovilliga att ändra på sina servrar bara för att en person önskar det

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag installerade nyligen en site åt en polare på www.loopia.se. Väldigt snyggt, proffsigt och snabbt. Att de dessutom kör med register_globals avstängt som default (kan ändras med .htaccess) är ett annat plus. Rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem

http://www.99kronor.com är ett annat lågpriswebbhotell. Supporten är väldigt trevlig och installerade t.ex. en viss perlmodul på servern bara för min skull. Kanske kunde vara nåt.

PHPinfo där: http://www.johannaost.com/phpinfo.php

Permalänk
Medlem

Fick ett svar från b-one idag.

Citat:

Då kan jag glädja dig med att detta är i full gång, inom någon månad är det uppdaterat till en nyare version.

Med vänlig hälsning / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 Köpenhamn N

Fax.: +45 7020 5872

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------

Inom någon månad, ja det var ju ett glädjande svar. Nej nu blir det nog webbhotell byte känns det som.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

En månad för att installera php 4.3? Kompilerar dom på en 2MHzare eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men vad förväntar ni er för 10kr i månaden? Man får vad man betalar för helt enkelt.

Visa signatur

....?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dala
Men vad förväntar ni er för 10kr i månaden? Man får vad man betalar för helt enkelt.

Det spelar ingen roll vad man betalar, att man får vad man betalar för har jag redan skrivit i den här tråden om du läser.

Sen säg att det är 1000 personer som har sin hemsida hos b-one, säg att dom betalar i snitt 20 kr / mån eftersom det finns flera olika paket.

Då får b-one in 20,000 kr / mån på dessa kunder. Borde dom då inte kunna kräva att man uppdaterar mjukvaran någon gång då och då ?

jag citerar mig själv.

Citat:

Ja precis, nog för att man får vad man betalar för. Jag klagar inte på dom om det är nere nån timme då och då. Sånt får man räkna med om man ska ett snuskigt billigt webbhotell

Läs tråden och skriv dina kommentarer efter det nästa gång eller håll käften, att inte uppdatera sin mjukvara på över 1,5 år är helt oacceptabelt vare sig man tar 12 kr / mån eller 1000 kr / mån.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Det spelar ingen roll vad man betalar, att man får vad man betalar för har jag redan skrivit i den här tråden om du läser.

Sen säg att det är 1000 personer som har sin hemsida hos b-one, säg att dom betalar i snitt 20 kr / mån eftersom det finns flera olika paket.

Då får b-one in 20,000 kr / mån på dessa kunder. Borde dom då inte kunna kräva att man uppdaterar mjukvaran någon gång då och då ?

jag citerar mig själv.

Kopierat från en annan tråd jag skrivit det i:

Har ju läst i deras reklam antal kunder dom har och dom
skryter ju med att dom har över 50000st.

50.000st * 12:-/månad = 600.000:-/månad

Och så var man tvungen att betala för 12 månader.

600.000:- * 12 månader = 7,2 Milj per år får dom minst in.

Tänk sen på alla som valt någon dyrare variant.
Sen vet jag inte om det är 50.000 svenska kunder
eller även utländska. För vissa andra länder fick ju
betala mer per månad.

Det är konstigt att dom sköter det så dåligt med
tanke på deras omfattning.

Läste precis på deras sida att mer än 60.000st valt dom.
Orkar inte räkna om allt.

- -

Så jag håller med dig om att det minsta man kan
begära är att dom uppdaterar såna saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddning.com
Kopierat från en annan tråd jag skrivit det i:

Har ju läst i deras reklam antal kunder dom har och dom
skryter ju med att dom har över 50000st.

50.000st * 12:-/månad = 600.000:-/månad

Och så var man tvungen att betala för 12 månader.

600.000:- * 12 månader = 7,2 Milj per år får dom minst in.

Tänk sen på alla som valt någon dyrare variant.
Sen vet jag inte om det är 50.000 svenska kunder
eller även utländska. För vissa andra länder fick ju
betala mer per månad.

Det är konstigt att dom sköter det så dåligt med
tanke på deras omfattning.

Läste precis på deras sida att mer än 60.000st valt dom.
Orkar inte räkna om allt.

- -

Så jag håller med dig om att det minsta man kan
begära är att dom uppdaterar såna saker.

Hej, jo jag har läst din tråd om b-one tidigare. Det kanske är så många kunder dom har, jag skrev bara 1000 stycken för att visa att det blir en del pengar dom får in även om dom är billiga.

Jepp, det måste man ju kunna kräva, har iaf skickat iväg ett svar på deras svar nu, får se vad dom skriver denna gången. Men som sagt det blir nog till att byta webbhotell snart.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

B-one borde stängas ner av någon myndighet.
Jag frågade om de ville uppdatera deras ChiliSoft så att de fick ett lite bättre ASP-stöd.. jo visst det tänkte de göra .... Inom 6 månader.

Fy.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

B-one har även haft problem med sina domän de säljer till folk, bland annat så funkar dem inte 24/7 som jag tycker är bedrövligt då man pungat ut närmare 300 för ett .se domän, och så vill det inte funka.

Skulle säga 99kronor.se (tror det är så) som är väldigt snabba med sin support, mailade och frågade dem lite om hur det fungerade med registering och betalning, hade svar på 15 min utav dem, det kallar jag service.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
Skulle säga 99kronor.se (tror det är så) som är väldigt snabba med sin support, mailade och frågade dem lite om hur det fungerade med registering och betalning, hade svar på 15 min utav dem, det kallar jag service.

Jag var också störtimponerad av deras svarstider i början. Det har dock ökat till åtskilliga timmar nu (varit kund i ett antal månader), så det kan ju vara att de vill göra ett gott intryck på potentiella/nya kunder, och därefter inte är fullt så snabba.

Men för all del trevliga och verkar ganska kompetenta.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu börjar jag bli trött på det här snacket om B-one. Visst, det är lågt att säga att man erbjuder "fri trafik" när man såklart inte gör det, men väljer man ett lågprishotell får man fan förvänta sig en lågpristjänst med lågprissupport.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Nu börjar jag bli trött på det här snacket om B-one. Visst, det är lågt att säga att man erbjuder "fri trafik" när man såklart inte gör det, men väljer man ett lågprishotell får man fan förvänta sig en lågpristjänst med lågprissupport.

Jag fattar mig inte alls på er som klagar på oss för att vi klagar på
billiga hotell. Om dom inte kan anställa folk för att svara på
support/uppdateringar ska dom inte erbjuda en tjänst för det
priset. Jag skiter i om jag betalar 1:- eller 1000:- / månad.
Det dom skriver att dom ska erbjuda ska dom f_n erbjuda
om dom så lovat det. Hade det inte varit för allt jobb hade
jag gjort en anmälan mot dom för längesen. Lite sent att
göra det nu också. Dom lyckades inte ens betala tillbaka 100:-
som dom lovade. Pengarna är skitsamma, men det är en princip
sak att DOM inte skulle ha pengarna iaf. Men som sagt, dom klarade
inte ens det. Så det är nerlagt om att lyckas få de tillbaka.

Det är inte bara lågt att säga så om trafiken, det är falsk marknadsföring.

Bara för att du skriver att du är trött på detta snacket
så kommer vi inte sluta skriva i tråden.

När jag blir trött på saker folk skriver så väljer jag att
inte läsa tråden och svara i den för det blir bara en
massa bråk då. Men visst det är tradigt med alla dessa
trådar om företag som missköter sig, och det är vi
kunder som drabbas ALLTID.

EDIT: Såg precis att du var Övermoderator.
Jag kan förstå varför ni inte vill diskutera
dåligt om B-One eftersom ni har en massa
reklam för dom. Om det kan ha med det att
göra vill säga. Ren gissning.

Det är lika tradigt för er att läsa om detta
som det är för oss som är drabbade/varit
drabbade. Det enda vi vill är ju varna folk
från att välja dom, medan ni vill att användarna
ska välja dom. Bara tidfråga innan någon sätter
dit detta företag tror jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddning.com
Jag fattar mig inte alls på er som klagar på oss för att vi klagar på
billiga hotell. Om dom inte kan anställa folk för att svara på
support/uppdateringar ska dom inte erbjuda en tjänst för det
priset. Jag skiter i om jag betalar 1:- eller 1000:- / månad.
Det dom skriver att dom ska erbjuda ska dom f_n erbjuda
om dom så lovat det.

Jo, jag håller med. Om man inte kan leva upp till det man säger man erbjuder skall man heller inte erbjuda tjänsten. Att de säger att de erbjuder "fri trafik" när de självklart inte gör det är oförsvarbart. Tro inget annat. Verkligheten är dock inte alltid ekvivalent med vår utopi. Det är business och i den världen gäller andra regler.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddning.com
Bara för att du skriver att du är trött på detta snacket
så kommer vi inte sluta skriva i tråden.

Jag förstår det och jag respekterar det. De flesta negativa inlägg jag ser riktade mot lågpriswebbhotell brukar dock inte beröra den nu notoriska fria trafiken utan andra problem som folk har med dem. Jag blir irriterad när folk förväntar sig att de t.ex. ska köra allra senaste PHP-versionen. Detta är ett fullständigt orimligt krav om man betalat 10 spänn för tjänsten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddning.com
EDIT: Såg precis att du var Övermoderator.
Jag kan förstå varför ni inte vill diskutera
dåligt om B-One eftersom ni har en massa
reklam för dom. Om det kan ha med det att
göra vill säga. Ren gissning.

Det faktum att jag är moderator här påverkar inte på något sätt min förmåga eller vilja att tycka vad jag vill om de annonsörer företaget SweClockers använder. Om jag tycker en annonsör levererar undermåliga produkter eller tjänster kommer jag säga det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag installerade nyligen en site åt en polare på www.poolia.se.

Bemanningsföretaget? Avses http://www.loopia.se?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jo, jag håller med. Om man inte kan leva upp till det man säger man erbjuder skall man heller inte erbjuda tjänsten. Att de säger att de erbjuder "fri trafik" när de självklart inte gör det är oförsvarbart. Tro inget annat. Verkligheten är dock inte alltid ekvivalent med vår utopi. Det är business och i den världen gäller andra regler.

Jag förstår det och jag respekterar det. De flesta negativa inlägg jag ser riktade mot lågpriswebbhotell brukar dock inte beröra den nu notoriska fria trafiken utan andra problem som folk har med dem. Jag blir irriterad när folk förväntar sig att de t.ex. ska köra allra senaste PHP-versionen. Detta är ett fullständigt orimligt krav om man betalat 10 spänn för tjänsten.

Det faktum att jag är moderator här påverkar inte på något sätt min förmåga eller vilja att tycka vad jag vill om de annonsörer företaget SweClockers använder. Om jag tycker en annonsör levererar undermåliga produkter eller tjänster kommer jag säga det.

Okej, jag är med på vad du menar. Tänkte bara göra ett kort
inlägg innan det är dags för lite sömn. Men visst kan man göra
ganska mycket för 7,2 miljoner som dom minst borde ha tjänat på
alla kunder som dom har just nu. Visst, det ska ju löner, lokaler, servrar
mm som ska betalas av de pengarna.

Bra att du tog mitt inlägg på rätt sätt.

Kan inte sweclockers ordna en intervju och besöka B-One i Danmark?
Hade varit hur kul som helst och sett hur det såg ut och VEM dom är.

Gonatt på er!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Bemanningsföretaget? Avses http://www.loopia.se?

Whoops! Jag redigerade mitt inlägg ovan. Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddning.com
Kan inte sweclockers ordna en intervju och besöka B-One i Danmark?
Hade varit hur kul som helst och sett hur det såg ut och VEM dom är.

Det känns som det ligger lite utanför SweClockers "verksamhetsområde" om man säger så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Jag blir irriterad när folk förväntar sig att de t.ex. ska köra allra senaste PHP-versionen. Detta är ett fullständigt orimligt krav om man betalat 10 spänn för tjänsten.

Mmmm och köper man en skoda istället för en volvo så kan man inte räkna med att det sitter fyra hjul på bilen.

Att dom inte kör senaste versionen är en sak, men det finns fem nyare versionen är php är den dom kör. Sedan att säga att man inte kan kräva så mycket om man bara betalar 10 spänn är ju förvisso sant. Men jag är ju knappast deras enda kund som det står i tråden, över 60,000 kunder har dom. Du kan ju själv utan att räkna något större förstå att det är ganska mycket pengar dom tjänar på detta.

Att dom då inte kan uppdatera sin mjukvara på 1,5 år är helt acceptabelt, jag skulle inte gnälla om det rörde sig om några månder. Tycker ditt snack här i tråden är löjligt, vad ska man enligt dig kunna kräva av ett webbhotell som man betalar 12 kr / mån för ?

Som det låter på dig, tycker du att det är helt rimligt att starta ett webbhotell, ta en liten summa av varje kund varje månad och sedan strunta i det. Skit i allt vad uppdateringar osv. heter. Stäng av alla som orsakar problem.

Att försvara b-one nu tycker jaq är ganska lågt. Men det är ju upp till dig, det kanske är jag och några fler som har helt orimliga krav på b-one, hur ska man kunna kräva att det fungerar till det dom lovar.

Tar man betalt för en tjänst så SKA den fungera så gott det går, om det är lite små problem då och då kan dom ju knappast hjälpa. Men dom kan ju göra så gott dom kan för att få det att funka smidigt.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att http://www.nameisp.com/ Fungerar helt otroligt bra med deras värre tjänst på 300Mb i Utrymme, det har varit nere för omstart en gång på ~2Månader.

Dock väldigt kostsamt, och överpriser i taket. Men man får vad man *betalar* för.

* Fick det sponsrat, annars hade jag aldrig betalat de summorna.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Mmmm och köper man en skoda istället för en volvo så kan man inte räkna med att det sitter fyra hjul på bilen.

Jo, men man kan inte förvänta sig att Skodan har de allra nyaste däcken eller att Skoda reparerar bilen lika snabbt som Volvo. I det här fallet är det ju dessutom en mycket större prisskillnad. När en produkt eller tjänst kostar en tiondel av vad andra leverantörer normalt tar betalt, bör man inte förvänta sig några mirakel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Att dom inte kör senaste versionen är en sak, men det finns fem nyare versionen är php är den dom kör. Sedan att säga att man inte kan kräva så mycket om man bara betalar 10 spänn är ju förvisso sant. Men jag är ju knappast deras enda kund som det står i tråden, över 60,000 kunder har dom. Du kan ju själv utan att räkna något större förstå att det är ganska mycket pengar dom tjänar på detta.

Ja, för det är ju helt gratis att hyra lokaler, betala ut löner till anställda, köpa in servrar, köpa bandbredd, hantera fakturerering, marknadsföra tjänsterna etc. etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Tycker ditt snack här i tråden är löjligt, vad ska man enligt dig kunna kräva av ett webbhotell som man betalar 12 kr / mån för ?

Att tjänsten fungerar som den skall. INGET annat. Vad förväntar du dig av en burk cola när du köper den för 10 spänn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Som det låter på dig, tycker du att det är helt rimligt att starta ett webbhotell, ta en liten summa av varje kund varje månad och sedan strunta i det. Skit i allt vad uppdateringar osv. heter. Stäng av alla som orsakar problem.

Japp, det är fullt rimligt. Det är business.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Att försvara b-one nu tycker jaq är ganska lågt. Men det är ju upp till dig, det kanske är jag och några fler som har helt orimliga krav på b-one, hur ska man kunna kräva att det fungerar till det dom lovar.

Jag försvarar inte B-One. Jag säger bara att jag är trött på att folk förväntar sig något annat än en dålig produkt eller tjänst när de betalar några enkronor för den.

Att det ska vara så svårt att förstå. Snålar man när man ska köpa ketchup och köper Felix istället för Heinz, så får man ju förvänta sig att man får en mindre god ketchup. Skäller du ut kassörskorna på Hemköp när din Felix ketchup inte smakar lika gott som Heinz?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Tar man betalt för en tjänst så SKA den fungera så gott det går, om det är lite små problem då och då kan dom ju knappast hjälpa.

Givetvis ska tjänsten fungera. Gör din inte det eller? Jag trodde i det här fallet det bara var en fråga om att de körde en något föråldrad PHP-version. Så länge de kör minst 4.1 tycker jag det är OK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

//klipp//
Vad förväntar du dig av en burk cola när du köper den för 10 spänn?
//slut klipp//

jag förväntar mig EXAKT samma sak av en coca cola som är fulimporterad och kostar 5 kronor som av en svenskbryggd coca cola köpt på pressbyrån för 11 kronor...

en parentes...
det roliga är att en liten oberoende tobakshandlare här säljer äkta svenskbryggd coca cola för 5 kronor i sin butik , han säljer på volym istället för att tjäna mer kr/burk som alla andra gör

att säga att b-one skulle vara dyrare för att dom inte kör en senare version av php är ett dåligt argument

php är gratis att använda, det kostar inte mer att köra en senare version än en äldre
ann uppgradera en server (eller flera) är inte så komplicerat

det skulle kunna vara om den senare versionen är bättre kompilerad så att den gör att servern drar mindre ström, men det är nog obetydligt om mätbart och då skall man nog ha mätt under en lång tid med hög belastning på servern

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...