Permalänk
Medlem

hyperx vs twister vs xxxxx?

börjar bli dags att köpa nytt minne. hade tänkt mig 512MB PC3200 och jag har kikat lite på kingston hyperx och twinmos twister. bägge verkar vara bra, men har läst i olika forum att folk verkar ha problem med twister ibland.

så jag undrar om någon har lite tips på vad jag ska lägga mina slantar på av dessa två, eller kanske något annat minne? vad jag än väljer så kommer det väl bli otrolig skillnad på prestandan eftersom jag just nu har 256MB PC2100, men det är ju kanske lika bra att satsa på det bästa direkt ^^

folk med erfarenhet av både hyperx och twister får gärna dela med sig av sina åsikter, eller så får ni gärna visa upp någon länk där man jämför dem båda. inte hittat något själv :/

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

jag har 2st twinmos twister pc3700 256mb och dem klarar 2-2-2-11 i 200fsb. Och ajg har inga som helst problem med dem.

Permalänk
Medlem

det låter ju underbart (: blir kanske ett par sådana då.

håller just nu på att lusläsa hela internet samt sweclockers trådar som handlar om twinmos och hyperx, och ser att folk verkar ha problem med båda två. antar att det inte funkar så att det ena bara "är bättre än det andra" sådär enkelt som jag försöker få det till..

eftersom jag är n00b på minnesfronten så kommer en liten fråga:
jag KAN skaffa ett par snabbare minnen än 400mhz till mitt AN7 och köra dem i dual channel, trots att det står att moderkortet bara stöder 400mhz, right? (skratta inte, tack -_-)

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Självklart kan man skaffa snabbare minnen till ett moderkort som inte stöder så höga hastigheter men då körs det bara i 400MHz.
Om man ska klocka FSB:n så är det bra att kunna köra minnet i samma hastighet.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!