Permalänk
Medlem

En DNS som inte avslöjar mycket.

Citat:

Your Internet connection has no Reverse DNS
Many Internet connection IP addresses are associated with a DNS machine name. (But yours is not.) The presence of "Reverse DNS", which allows the machine name to be retrieved from the IP address, can represent a privacy and possible security concern for Internet consumers since it may uniquely and persistently identify your Internet account — and therefore you — and may disclose other information, such as your geographic location.

When present, reverse DNS is supported by Internet service providers. But no such lookups are possible with your current Internet connection address (XXX.XXX.XXX.XXX). That's generally a good thing.

Detta meddelande fick jag när jag surfade in på grc.com från jobbet.

Hur får jag det så hemma?
Ska jag skriva i en annan DNS än den som går till min ISP för att det ska fungera.
Jag antar att jobbet har en egen DNS server som dom har fixat å trixat med för att det ska bli såhär.

Permalänk
Hedersmedlem

De enda som kan ändra på det är din isp, och de kommer troligen inte att göra det.
Hur ditt hostnamn ser ut kan du kolla här.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ok, jag kan alltså inte skriva i en DNS adress i min dator hemma som går tex. till mitt jobb?
Man måste väll inte ha den DNS adressen som man får från sin ISP?

Detta meddelande får jag från jobbet på den sida du skrev.
Your Host Name:
Domain Name Unresolved!

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, ditt hostnamn bestäms av din isp's dns, det spelar ingen roll vilken dns du använder för att kolla andra (personer och servrars) hostnamn.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket, man lär sig nått varje dag

Permalänk
Medlem

Herr Gibson snackar sa mycket skit att det inte ar sant... Reverse DNS SKA vara uppsatt och det ar synnerligen fel (och dumt) att inte ha det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anakata
Reverse DNS SKA vara uppsatt och det ar synnerligen fel (och dumt) att inte ha det.

En av följderna kan vara att ens E-post kastas som SPAM om E-postdomänen saknar reverse DNS.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Ok, jag är med

Permalänk
Medlem

Anakata: Ska och ska... kolla bara på hur det ser ut i Asien... knappt en enda maskin som har en uppslagbar adress. Men iofs, det är ju bra om man har det...