Permalänk
Medlem

Köp på dangerden.

det var ett tag sen jag köpte mina grejer på dangerden.. och nu har dom varit på arlanda ganska länge.. förstår inte varför dom inte kommer hem till mig? / Feb 26, 2004 7:13 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

Feb 25, 2004 9:02 pm

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

7:14 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

Feb 24, 2004 7:48 pm

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

6:48 pm

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

10:48 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

9:14 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay /

Permalänk
Medlem

det kommer nog snart skall du c gah grejerna från datorbutiken kan ju ligga på malmö central i typ 1vecka ibland

Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

det ska väll komma hem till en eller ska man hemta ut det på posten?

Permalänk
Medlem

det är väll feddex? eller vad firman nu heter... och då kommer det alltså med bud, alltså hem till dörren!

Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

när jag beställde från DD så fastnade det också på arlanda. Efter 6 arbetsdagar (tror jag) 8 dagar totalt så kom det.

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk
Medlem

Du måste tulla, därav hålls den på arlanda.
Du kommer inom kort få hem papper på hur du ska betala.
Själv fick jag betala 829 kr för min vattenkylning, som jag betalat in idag.

Är det över 500 kr tillkommer tull, tydligen. Jag ringde och pratade med dem, gör det du också. Telefonnummer finns på www.fedex.com, välj svenska sektionen.

Lycka till!

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakki!
när jag beställde från DD så fastnade det också på arlanda. Efter 6 arbetsdagar (tror jag) 8 dagar totalt så kom det.

Fick du betala tull?

Permalänk
Medlem

Ja slapp betala tull för mina grejer iaf och de ja beställde kostade 205 dollar eller nått me frakt, fast de skrev på kartongen att de va värt 100 dollar har ja för mig

EDIT: Eller va nog 150 de skrev men men...

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dealon
Du måste tulla, därav hålls den på arlanda.
Du kommer inom kort få hem papper på hur du ska betala.
Själv fick jag betala 829 kr för min vattenkylning, som jag betalat in idag.

Är det över 500 kr tillkommer tull, tydligen. Jag ringde och pratade med dem, gör det du också. Telefonnummer finns på www.fedex.com, välj svenska sektionen.

Lycka till!

"Dealon" hur mycket köpte du för? för du fick ju betala 829kr tull.

"Slisk" Va din grejer också på Arlanda? ellerdu kanske bor nån annan stans i sverige..

Permalänk

Jopps, dina grejer hålls kvar pga av tull.
Regulatory Agency Clearance Delay, är tullförseningar. Dom håller på att kolla upp ditt paket typ.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

ok, så det kommer att ta några dagar till eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
"Dealon" hur mycket köpte du för? för du fick ju betala 829kr tull.

"Slisk" Va din grejer också på Arlanda? ellerdu kanske bor nån annan stans i sverige..

Går att räkna ut.... tror det är ca: 20% av priset...
Alltså köpte han för ca 4-5 tusen'

Rätta mig någon om jag har fel.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

ok.. själv köpte jag för 601$ så det kommer nog att bli ganska dyrt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
"Slisk" Va din grejer också på Arlanda? ellerdu kanske bor nån annan stans i sverige..

Jo de va på arlanda (bor norr om sthlm) , men de kan nog inte ha varit där så länge iaf iom att de inte tog så lång tid innan ja fick de. Kommer dock inte exakt ihåg hur länge de tog efter ja beställde men, ja har för mig att de kanske tog 1 ½ vecka å då va packningen på 4-5 dagar...

Visa signatur

RHCE

Permalänk

21% är det väl till och med?

Skulle tro att när du får ditt paket så kommer tullen ha öppnat det och kollat innuti också.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
21% är det väl till och med?

Skulle tro att när du får ditt paket så kommer tullen ha öppnat det och kollat innuti också.

Hehe, skulle tro?
Vet du ens vad som är meningen med tullen?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Nej, jag e helt dum i huvet vet inte alls vad tullen pysslar med;P

Skriv gärna en 10sidig uppsatts om ämnet och posta det till min intresseklubb;)

Jag skrev tro för att kanske inte göra killen nervös eller så hehe.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Nej, jag e helt dum i huvet vet inte alls vad tullen pysslar med;P

Skriv gärna en 10sidig uppsatts om ämnet och posta det till min intresseklubb;)

Jag skrev tro för att kanske inte göra killen nervös eller så hehe.

Okej, sida 1.

Oj vad trött jag blev går nog o sover en stund... Återkommer senare...

Nää men ta det inte allarligt, sa det med glimten i ögat.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

hehe ok.. jag gick in på Fedex och kolla "Shipping Tracking Number" och där stod det "Estimated delivery date Feb 26, 2004 by 12:00 am" fick ni hem grejerna ni beställde det datumet som står på Fedex hemsida? Har en fråga till det där med "12.00 am" menar dom svensk tid eller amrikansk som är 6timmar efter asså 18.00 blir det då..?

Permalänk

Svensk tid.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
Okej, sida 1.

Oj vad trött jag blev går nog o sover en stund... Återkommer senare...

Nää men ta det inte allarligt, sa det med glimten i ögat.

Nej, bums tillbaks till skrivbordet hehe;)
Lungt, nä fasen jag e bara sjuk, så jag blir lite kinkig ibland då haha.

@LeO:
Ja du, har du inte fått det nu så bör det väl bli imorgon då. Vet inte hur fedex gör, om dom kommer hem till dörren eller så. Eller om dom levererade in det till Sverige vid den tidpunkten, sen får du hämta ut paketet på något utlämmningsställe.
Nån som har erfarenhet av Fedex kanske kan svara.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
hehe ok.. jag gick in på Fedex och kolla "Shipping Tracking Number" och där stod det "Estimated delivery date Feb 26, 2004 by 12:00 am" fick ni hem grejerna ni beställde det datumet som står på Fedex hemsida? Har en fråga till det där med "12.00 am" menar dom svensk tid eller amrikansk som är 6timmar efter asså 18.00 blir det då..?

Jag skulle fått mitt den 18:de har inte kommit

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Nej, bums tillbaks till skrivbordet hehe;)
Lungt, nä fasen jag e bara sjuk, så jag blir lite kinkig ibland då haha.

@LeO:
Ja du, har du inte fått det nu så bör det väl bli imorgon då. Vet inte hur fedex gör, om dom kommer hem till dörren eller så. Eller om dom levererade in det till Sverige vid den tidpunkten, sen får du hämta ut paketet på något utlämmningsställe.
Nån som har erfarenhet av Fedex kanske kan svara.

Jag har erfarenhet av dom... Dom säger ju att det kommer köras fram till dörren men jag får då alltid gå till posten och hämta ut mina paket... Vet inte om det är posten som lärt sig att jag alldrig är hemma eller om dom helt enkelt ljuger.

Får paket dagligen ifrån utlandet.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Ja du, svårt att säga.
Iofs så föredrar jag att hämta mina grejer på ett utlämningsstället eftersom jag sällan e hemma förens efter 16tiden på vardagarna.
Finns ju risk för att nån granne snor prylarna då.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Ja du, svårt att säga.
Iofs så föredrar jag att hämta mina grejer på ett utlämningsstället eftersom jag sällan e hemma förens efter 16tiden på vardagarna.
Finns ju risk för att nån granne snor prylarna då.

Du måste endå skriva på en lapp så dom lämnar alldrig grejerna utanför din dörr.
(Jag får medge att det har hänt dock, men vi har ett ganska undangömt uterum... Och med överenskommelse med "brevbäraren".)

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Fick du betala tull?

inte vad jag vet...

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk
Medlem

Re: Köp på dangerden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
det var ett tag sen jag köpte mina grejer på dangerden.. och nu har dom varit på arlanda ganska länge.. förstår inte varför dom inte kommer hem till mig? / Feb 26, 2004 7:13 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

Feb 25, 2004 9:02 pm

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

7:14 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

Feb 24, 2004 7:48 pm

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

6:48 pm

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

10:48 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay

9:14 am

Package status

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Regulatory Agency Clearance Delay /

äre bara jag som tycker det luktar svenska tulklverket lång väg om det är beställt från utlandet o inte EU?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

lol.. fick hem ett paper idag.. 1274kr tull.. det va ju lite mer än va jag trode...

Permalänk

Beställde en HD från IT-Butikken för ett par år sedan inför ett Lan men den låg över en vecka på tullen fast det var inom EU... Gjorde dock inget eftersom det var Randevouz i Örebro, sämsta lanet i Sveriges historia.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem

hmm jag har beställt många gånger från usa men aldrig fått betala tull...de är väl snälla för mig

Visa signatur

Har en fet ny dator