Permalänk
Medlem

Är det kört ?

Ok , skulle leka smart och byta fläkt på min processor.

Visade sig att de var riktikgt PAIN, hursomhelst, lyckades inte.

Försökte starta datorn utan fläkten för att se om den går igån överhuvudtaget, datorn startar men efter ca 5 sek stängs den av.

Den vägrar att starta sedan när jag försöker få igång den.
Väntar ett tag försöker starta igen , det funkar, men denna gång märker jag att processorn släpper lite rök, datorn stängs av.

Vågar inte sätta ¨på den ingen utan fläkten,.

Nu till min fråga är processorn körd eller ?

Permalänk
Medlem

har du en AMD?
försöker du ha ihjäl burken?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att din processor är körd
Hur fan vågar du ens starta datorn utan fläkt?

Permalänk
Medlem

Tror du ska vara glad om ditt moderkort är helt. Om din processor börjat ryka är det godnatt med den.....

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

När jag startar datorn lyser det rött hela tiden, är det ett gott tecken på att bara processorn är kysst, eller är modekortet finito också `?
FInns det nåt enkelt sätt att ta reda på det. ?

Permalänk
Medlem

Om du har Asus så säger den väl om det är fel på cpu:n annars så kan du starta utan cpu och se om den startar överhuvudtaget, eller så lånar du en cpu av någon polare.

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vernan
Om du har Asus så säger den väl om det är fel på cpu:n annars så kan du starta utan cpu och se om den startar överhuvudtaget, eller så lånar du en cpu av någon polare.

Startade utan CPU , men det lyser rött fortfarande, skärmen startar inte alls, är det kysst då tror du ?

Alltså burken startar men det lycer rött , typ när processorn arbetar hela tiden, men skärmen sätts inte på som sagt..