Permalänk

Målad insida?

Tjena!
Jag har precis börjat tänka sammla kraft att orka modda mitt chassi och under tiden jag tänkte lite snabbt över hur det hela skulle se ut så kom jag och tänka på en sak som samtidigt gjorde mig förvånad.
Man ser ju överallt att många sprayar sitt chassi eller iaf målar om de på olika sätt men så kom jag på att alla chassi som jag sätt omgjorde och/eller målade så har nästan inget, av vad jag kommer ihåg varit målat sin insidan av chassit?
Då började jag fundera, varför är det ingen som gör de, hade ju varit snyggare med lite färg på insidan, iaf svart när man har ljus, istället för en grå metal? eller?
Så jag undra bara lite snabbt, varför är det ingen som gör detta? är det av någon speciell anledning som t.ex att det skulle bli varmare, eller att det kanske helt enkelt inte bra? eller är det bara något som många inte har tänkt på att man kan göra helt enkelt?
aja, ni får förklara..

Permalänk
Medlem

Jag har målat min invändigt:=) Det är ungefär som att man målar motorn, eller bromsoken på en bil.. ingen som ser det, men man vet själv att det är fint där inne:=) Men har man fönster å sånt jox så borde det vara självklart att man målar tycker jag.

Visa signatur

Abit NF7 | AMD Barton 2500+ @ 3200+ | Gainward Geforce FX5600 | Twinmos 256 DDR 2700 Dual Channel (2.5-3-3-0) | 3dmark2k1 = 9800

Permalänk
Hedersmedlem

min tjej har målad insida.

Snowgirls burk

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

jag har målat chassi på insidan. det blev "sådär.." så jag vill varna för att använda billig färg från biltema. den fäster inte så bra så det ran som bara helv..

kolla mitt galleri för bilder.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

det är mycket svårt att måla insidan och få det bra, det är svårt att få fägen att fästa.

sen tror jag att många skiter i det för att dom inte har fönster.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Min server är svart som natten

Permalänk

Problemet med många casemoddare är att dom inte alls vet hur man egentligen gör för att få till en bra lackering, se flera ovanstående inlägg. Slipning och grundmålning är det nog t.ex. inte många som bryr sig om, och om färgen rinner har man definitivt använt för mycket.

Visa signatur

Martin

Permalänk
Medlem

Jag har lackat min insida.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk

Det beror helt på vad du har för chassie och hur nogrant du tänkt göra det.
har du inte lust att plocka isär allt och slipa ner alla lack så kan du strunta i det. för att det är en beläggning på metallen som gör att den ska se bättre ut som inte färg fäster på.

så när du ruggat upp ytan med sandpapper, (behövs inte mycket), då skall du börja lacka.

va noga med att få bort alla sidoplåtar och lacka från alla håll och kanter.

måla 2-3 tunna lager till det ser bra ut, för mycket färg per lager och det börjar rinna direkt. vänta 5-10 min mellan varje lager.

Sedan skal ldet lackas också och då skulle jag säga 2 lager, 5-10 min efter att färgen lagts på med 5-10 mins mellan rum även här, det gäller att lägga vått i vått så att lagrena fäster i varandra, det skall även poängteras att tiden mellan lagren beror på färg och tillvärkare.

exempelvis så kräver montana gold burkarna väldigt kort tid för att torka om du jämför med airbrush som tar över den dubbla tiden att vara helt torrt.

du kan även måla insidorna på sidor, botten och top.

när alla lager är på så rekommenderar jag att vänta ett par timmar, gärna en natt innan man börjar arbeta med lådan då man vet att den är helt torr.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Min är oxå målad på insidan

galleri
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=130...

eftersom de är ett skit chassi så brydde jag mig inte om att slipa insidan plus att ja innan hade slipat utsidan metallren. Färgen sitter så länge man inte börjar rispa med metallföremål på den eller liknande..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Min är oxå målad på insidan
http://galleri.sweclockers.com/chassi_img/1307_3.jpg

galleri
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=130...

eftersom de är ett skit chassi så brydde jag mig inte om att slipa insidan plus att ja innan hade slipat utsidan metallren. Färgen sitter så länge man inte börjar rispa med metallföremål på den eller liknande..

Skaffa snyggare ATA/FLAT kabel

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bylund2
Skaffa snyggare ATA/FLAT kabel

vad då annan färg?
å om du tänker på runda så är dom inte lika smidiga har två st blåa..
värdelösa när hårddiskarna sitter så nära kontakten på moderkortet..