Permalänk

PHP funkar inte korrekt

Jag har hittat en ganska bra hemsida som jag kan lära mig lite PHP, men när jag skulle försöka en sak så fungerade den inte för mig men samma sak fungerade för en annan som körde PHP, jag undrar om det kan vara något fel på mitt.

Här är guiden http://hotwired.lycos.com/webmonkey/01/48/index2a_page6.html?...

<html> <head> <title>My Form</title> </head> <body> <form action="bad_words.php" method=get> My name is: <br> <input type="text" name="YourName"> <p> My favorite dirty word is: <br> <input type="text" name="FavoriteWord"> <p> <input type="submit" name="submit" value="Enter My Data!"> </form> </body> </html>

Så här står det i .html filen där textrutorna och knappen finns

<html> <head> <title>Perv!</title> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> <p> Hi <?php print $YourName; ?> <p> You like the word <b> <?php print $FavoriteWord; ?> !?! </b> <p>You oughta be ashamed of yourself! </body> </html>

Och så här står det i .php filen där texten från textrutorna i .html ska komma upp men som det inte gör för mig.

Permalänk
Medlem

Testa att döpa om .html-filen till .php.

Testa även att ändra method till post och kör "<?php print $_POST['YourName']; ?>.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Ah tackar det funkade men i början av namnet så kommer det hella tiden ett " tecken, kommer inte på namnet på det.

EDIT! Oj hade visst kopierat allt från dig inklusive ett " tecken

Nu funkar allt tackar!

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det inte funkade från början var att den koden förutsatte att RegisterGlobals var satt till On i php.ini

Permalänk
Medlem

Och det är INTE rekommenderat att ha på av säkerhetsskäl.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.