Permalänk
Medlem

köpa 19" rack

Jag har väl fått nog nu antar jag, så jävla svårt att komma åt datorerna så det knappt är sant... jag har bestämt mej för att köpa rack, men jag vill ju inte lägga 10 000:- som ett nytt kostar, så vad finns det för sidor som kan tänkas sälja begagnade rack? jag hr kollat blocket, tradera osv... Just nu fanns inga rack iaf, men det kanske finns där också? inte kollat efter det i nån utsträckning innan nämligen... i första hand vill jag alltså ha ett rack som är fristående... vill inte borra i tak och väggar...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Har för mej att nån här på forumet byggde ett eget rack. Du kan försöka söka runt lite

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_030512_19_tum_rac...

Borras iofs friskt i väggen men det är ju ett billigt alternativ.

Permalänk
Medlem

Detta kände jag redan till, men som du däger borras det en hel del... dessutom är pellysystem i sig inte särskilt vackra

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Avstängd

det finns hur många som hälst på skroten

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

Dustin säljer rack, hur pass stort behöver du?

Permalänk
Medlem

Eller så kanske man har någon kontakt på IT-företag att utnyttja.

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sen jag var på en konkursauktion, men rack och liknande som inte är intressanta för hemmapularen går för struntsummor. Värt att kolla in med andra ord.

Märkligt nog dreglade folk formligen över gamla skräpdatorer. I slutändan blev datorerna dyrare än om de hade köpt dem nya...

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha tag på ett fullhöjdsrack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skriv mig ett mail ifall du behöver ett rack, skall se vad jag kan ordna fram till bra pris

lost_child@hotmail.com

Permalänk
Medlem

m2. Fick kraftig inspiration när jag såg hans bygge.
Ska nog skaffa mig ett rack eller bygga ett själv

Permalänk
Medlem

alive drog iväg ett mail till dej, men om det nu skulle vara så att alive inte fiskar upp något, vad finns det mer för tips?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

om man vill ha 4 pinnars rack så är det begagnat som gäller..

räckar det med 2 stolpars så har direktronik enna biliga sådana..
själv har jag såna från direktronik och dom funkar ju utmärkt för patch paneler switchar och lättare servrar.. jag pratar alltså inte om enkla telco rack som är 30cm djupa, utan det är riktiga rack som är stadiga... dock skulle jag inte hänga upp en proliant lr liknande i ett sådant..

Visa signatur

Allting har en ände, fibern den har två
Layer 2 loopen har ingen, men den får va med ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, "Internet - Uppkoppling - Nätverk" känns inte som rätt forumdel. "Modifikationer - Eget bygge - Chassin" får det bli eftersom ett rack får räknas som ett chassi för chassin, eller något ditåt

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk

hur stort rack skall du ha? u1? u2? u3? u4? eller skall du ha ett rack skåp?

förövrigt så kan jag tips dig om att ericsson har slutat köpa in rack =/

De kör med servercubes i skåp med 1kw kylning som körs in i botten där det står ~8 cubes.

kan låtas onödigt men det är ´så ericsson gör nu i sina nybyggda datahallar i kista sen ~6-7 månader tillbaks, givetvis kör de sun och inget annat.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Om du inte har själva chassit kan du kolla in det här. http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1382&session=fe70df...

Citat:

Landrover är ett stilrent serverchassi som båda kan stå på egna ben eller monteras i 19"-rack.

Förberedd för rackmontage (4U)

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

www.datalatt.com
Kolla under fyndvaror

Visa signatur

ja