HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

1. Det är en rätt så duktig hacker.
2. Det handlar om miljonsummor, olaga intrång, stöld, stämmningar osv. Så det är ju knappast för litet för FBI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Challeman
Man är inte wannabe cracker om man tar sig in på Valve

Hehe.. jag säger inte att det är en dålig hacker, men sitter valve med source k0den m.m. öppet uppkopplade mot nätet, så är dom inte så svåra att komma åt.

Detta är en enormt stor sak i SPEL VÄRLDEN. Men hackers härjar överallt dygnet runt, sånna är saker händer oftare än ni tror. Just för att det var half-life 2 som blev hackade så blåstes det upp som en djävulusisk stor ballong.

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3b
Hehe.. jag säger inte att det är en dålig hacker, men sitter valve med source k0den m.m. öppet uppkopplade mot nätet, så är dom inte så svåra att komma åt.

Detta är en enormt stor sak i SPEL VÄRLDEN. Men hackers härjar överallt dygnet runt, sånna är saker händer oftare än ni tror. Just för att det var half-life 2 som blev hackade så blåstes det upp som en djävulusisk stor ballong.

Det var knappast öppet, utan crackern skapade egna hål.

Grundkoden till en motor som utvecklats i säkert 5 år, som ska användas i en extremt efterlängtad uppföljare till ett av världens populäraste spel, har blivit stulen. Självklart blir det stort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Är lite nyfiken på den CZ som släpptes nyss och ifall den är lika alpha som hl2?

Nu är det väl just sådant vi ska undvika i den här tråden - så att inte även denna tråd blir låst.

Men jag råkar veta att singleplayer delen CS CZ fungerar 100%.

Permalänk
Medlem

Lägg ner era barnsliga konspirationsteorier. Folk tyckte jag lät löjlig, nu är det ni som låter löjliga.

Permalänk
VR-fantast
Permalänk

Jag tror den här tråden kommer dö ut väldigt snart eftersom det inte finns någon ny info what so ever.

Permalänk
VR-fantast

Ja, och?

Permalänk
Medlem

Jag tror att en lite häst sprang in på valves kontor och år upp HL2, så dom hade inget spel för att dom glömde SÄKERHETSKOPIERA så dom måsste göra om spelet från början.. Så enkelt är det

Btw: Hästen blev skjuten direkt därpå.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ja, och?

Ja, då blir det som det inlägget som du fick under dig, aka spam

Men jag är lite trött på hl2 nu, så det kanske bara jag som tycker det är lite utslitet (är mod på halflife2.net)

Men, men... hoppas de släpper SDK:n snart.

Permalänk
Medlem

Tänk att vi alla skulle ha suttit och lirat HL 2 i detta läge,......baahh
Istället sitter vi och argumenterar om hur allt gick till och vem som vet mest,
och det är inte alls lika roligt som HL2 kommer att bli....

Permalänk
Medlem

Ser mer fram emot CS2. HL2 tilltalar inte mina intressen längre.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

alla versioner innan den går guld är väl ändå pre-gold

Permalänk

Det där var inte mycket till nya screens. Det är ju i princip samma som vi sett innan. Bara lite fler gubbar på bilden men inget nytt.

En intervju angående mapping i spelet tror jag. Har inte orkat läsa igenom den än.

http://www.hl2source.com/?content=interviews&article=2

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

HL2.. yah, längtar....

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Är det April som gäller?

Läge för April skämt?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Är det April som gäller?

Läge för April skämt?

Det är Valves utgivare Vivendi (sp?) som har sagt det, valve har inte sagt något än.

Permalänk
Medlem

Varför Valve inte blandar in FBI, CIA osv är väl för att de inte har resurser (nåja) / tid på att jaga hackern? Det låter mest logiskt tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Det är Valves utgivare Vivendi (sp?) som har sagt det, valve har inte sagt något än.

Bra att de är överens

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Bra att de är överens

Hehe, det har du rätt i

Min uppfattning om Half-Life 2 är att det kommer vara underbart kul att spela, och jag förstår inte varför folk klagar så fruktansvärt mycket på Valve bara för att dom blev hackade/lät sig bli hackade (tror ni SERIÖST att dom låter sig själva bli hackade, och förlorar hela jul handeln?)

Nää fan, spelet kommer bli underbart, det spelar inte mig så stor roll ifall det kanske är lite gammalt för sin tid, och Doom III kanske blir "bättre" utvecklingsmässigt sätt, men ändå, Half-Life 2 är uppföljaren till ett av världens bästa spel, och jag tror verkligen inte det kommer floppa det minsta!

Jag LÄNGTAR till spelet, och jag är stolt över det, och jag bryr mig inte det minsta om ni inte längtar efter det...

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören
Hehe, det har du rätt i

Min uppfattning om Half-Life 2 är att det kommer vara underbart kul att spela, och jag förstår osv osv...

word.

de är ju bara patetiska paranoida fjollor som vänder 180 grader från att längta efter spelet till att hata det. som siter där me sin konspirtionsteorier om at de är usa's regering som gjort en mörkläggning om HL 2 argh lägg ner sånt bullshit, som han sa kanske inte blir de mest utvecklade men de lär nog bli gode så kul o ni lär hålla me då de kommer.

Permalänk
Medlem

Det är väl ingen som hatar själva spelet. De hatar nog bara tanken att det blir försenat hela tiden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Det är väl ingen som hatar själva spelet. De hatar nog bara tanken att det blir försenat hela tiden...

om man nu bortser från spelen som kom ut nu typ vilka var inte försenade förra året? ja menar de är ju bagateller...smällar man får ta helst om dom blir hackade...

Permalänk

Anledningen till att jag inte är lika kåt på HL2 som många andra här är att det inte ser imponerande ut alls. Grafiken är väl okej, men inget revolutionerande idag precis. Själva spelet ser verkligen ut att ha tappat den där HL-kännslan som enligt mig är väldigt viktig att tänka på när man gör en uppföljare. När man spelade igenom HL så hade man alltid det i bakhuvudet att man är en labbråtta som försöker ta sig ur ett gigantiskt underjordisk bas full med labb och utomjordingar. Det var ett spännande tema. Att nu få slåss i halvt övergivna städer i öppna landskap känns inte alls som HL.

Vad jag sedan har för åsikter om Valve orkar jag inte diskutera nu. Det blir alltid sånt jävla liv av fjortisar som bara går efter vad dom tycker och tror, inte ren fakta.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Varför Valve inte blandar in FBI, CIA osv är väl för att de inte har resurser (nåja) / tid på att jaga hackern? Det låter mest logiskt tycker jag.

FBI var ju med (kanske missuppfattade). Valve utvecklar spel, så de har nog inte tid att leka polis

Någon som har hört om den där killen de tog fast? Jag har i alla fall inte gjort det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Anledningen till att jag inte är lika kåt på HL2 som många andra här är att det inte ser imponerande ut alls. Grafiken är väl okej, men inget revolutionerande idag precis. Själva spelet ser verkligen ut att ha tappat den där HL-kännslan som enligt mig är väldigt viktig att tänka på när man gör en uppföljare. När man spelade igenom HL så hade man alltid det i bakhuvudet att man är en labbråtta som försöker ta sig ur ett gigantiskt underjordisk bas full med labb och utomjordingar. Det var ett spännande tema. Att nu få slåss i halvt övergivna städer i öppna landskap känns inte alls som HL.

Vad jag sedan har för åsikter om Valve orkar jag inte diskutera nu. Det blir alltid sånt jävla liv av fjortisar som bara går efter vad dom tycker och tror, inte ren fakta.

Jag har fortfarande höga tankar om Half-Life 2 men inte om dess utvecklare.

Visst är det som kom med i filmerna ganska revolutionerande. Om vi skippar grafiken och koncentrerar oss på innehållet i filmerna kan vi räkna upp dessa saker:

1. Smart spelstill! Sätt på en fläkt och hacka zombies! Vilket annat spel har en sån fläkt?
2. Man kan kontrollera "djur/monster" för att ta död på motståndarna.
3. Imponerande monsters. Spelet har ett eget stil och man känner igen sig från ettan. Vad menar du med att den har tappat kännslan från ettan? Det tycker inte jag (av det man har sett i filmerna).
4. Överaskningar! Det som vissades i filmerna är säkert bara en bråkdel av det vi lär få se under spelupplevelsen. Kan nästan garantera att man kommer prata om HL2 en lång tid framöver efter dess release.
5. Interaktivitet! Prata med folk och samarbeta med dem (NPC:s i SP). Plocka ner tappeter från väggar med det där gravityvapnet

Som sagt vi har bara sett en bråkdel av spelet.

Det jag däremot inte tyckte om i filmerna var vapenmodellerna. Gillade inte ettans vapen heller. Synen på vapen förändrades iom CS. Såg att de hade MP5K i en av filmerna. Den var för stor! Om de inte minskar den blir det som att spela med en överdimensionerat vattenpicka. Andra vapen såg OK ut.

Permalänk
Avstängd

Jag undrar bara en sak.
Vad skulle han hackern få för straff ifall dom hittar honom? Är det mega fängelse med mega böter?

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Jag undrar bara en sak.
Vad skulle han hackern få för straff ifall dom hittar honom? Är det mega fängelse med mega böter?

Som straff får han spela igenom Daikatana 100 gånger!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Som straff får han spela igenom Daikatana 100 gånger!

Låter som ett jättetråkigt spel länk?

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Jag har fortfarande höga tankar om Half-Life 2 men inte om spelets utväcklare.

Visst är det som kom med i filmerna ganska revolutionerande. Om vi skippar grafiken och koncentrerar oss på innehållet i filmerna kan vi räkna upp dessa saker:

1. Smart spelstill! Sätt på en fläkt och hacka zombies! Vilket annat spel har en sån fläkt?
2. Man kan kontrollera "djur/monster" för att ta död på motståndarna.
3. Imponerande monsters. Spelet har ett eget stil och man känner igen sig från ettan. Vad menar du med att den har tappat kännslan från ettan? Det tycker inte jag av det man har sett i filmerna.
4. Överaskningar! Det som vissades i filmerna är säkert bara en bråkdel av det vi lär få se under spelupplevelsen. Kan nästan garantera att man kommer prata om HL2 en lång tid framöver efter dess release.
5. Interaktivitet! Prata med folk och samarbeta med dem (NPC:s i SP). Plocka ner tappeter från väggar med det där gravityvapnet

Som sagt vi har bara sett en bråkdel av spelet.

1. Sådant har vi sett redan. Olika prylar i omgivningen som man kan använda för att lättare ta dö på fienden. För det andra så hette banan "Trap-Town" som var full med fällor som någon kille i spelet gjort. Alltså är det ganska logiskt att det finns sådana saker där.

2. Liknande saker har också redan använts. Fast det var en av de enda sakerna som var tufft endå enligt mig. Sålänge man kastar dom där sakerna så hoppar utomjordingarna på allt i rummet. När man slutar kasta så attackerar dom dig istället. Det enda kassa med det är att utomjordingarna ploppar upp överallt från ingenstans som att hela staden var byggd på dom.

3. Det känns inte alls som HL när man kollar på filmerna. Inte samma instängda kännsla med läskig stämning. Nu känns det mer som ren action i öppna miljöer med målet att rädda staden och världen från utomjordingar. Det räcker inte med en kofot i vapen-arsenalen för att det ska bli en bra uppföljare till HL.
För övrigt så var en del monster direkt rippade från filmerna Starship Troopers och en annan som jag glömt namnet på:p (den där vatten-grejen)

4. Visst har vi bara sett en bråkdel, men som sagt så har jag bara dömt det jag har sett. Hittade iaf inte mycket HL-kännsla i det.

5. Säg ett spel där man inte kan "prata" och samarbeta med NPCs?:p Tackvare fysikmotorn så kommer man nog kunna använda det där gravitationsvapnet på de flesta lösa föremålen. Men på de mer fasta så lär det vara mer begränsat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Jag undrar bara en sak.

Det lär klassas som grov stöld och lite annat gott.

Visa signatur