Permalänk

Antec Vs Levicom Vs Enermax (PSUer)

Antec True 550 EPS 12 V

+3,3 V 32 A
+5 V 40 A
+12 V 36 A
-12 V 1 A
-5 V 0.5 A
+5 VSB 2 A

Levicom Blackline 450 SPS-450-XPA-P

+3,3 V 32 A
+5 V 40 A
+12 V 25 A
-12 V 0.8 A
-5 V 0.8 A
+5 VSB 2,5 A

Enermax EG 651P-VE FMA (550 W)

+3,3 V 36 A
+5 V 36 A
+12 V 36 A
-12 V 1 A
-5 V 1 A
+5 VSB 2,2 A

Jag sitter o funderar på dessa PSUe. Det är dem bästa jag har hittat från respektive tillverkare.

Men i slut ändan står det mellan Enermax och Antec tror jag, först o främst gäller det en filserver kan man säga. därför gärna en del på 12 och 5 V.

Det konstiga är att tittar man på Enermax PSUet på http://kylning.com/info.php?cPath=100&products_id=53 så står där:

3,3 V 40A
5 V 46A
12 V 24A

Vad tycker ni och ni kanske känner till några bättre?

Permalänk
Medlem

Antec aggen har ruskigt bra rykte här på sweclockers, och ska visserligen vara riktigt prisvärda, men har du kollat levicoms 500wattare då?
Det ska vara riktigt vasst har jag för mig, annars så skulle jag gå på antec.
Fast enermax har en reglerbar fläkt också, så den psu'en kan bli ganska tyst.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk

Hmm Levicoms 550 W ska kolla upp det.

Ja tystheten kan kvitta har redan ett flygplan i rummet så ett litet modell flygplan gör inget

550 wattaren låg på

3,3 36
5 38
12 20

så det var inte så mycket bättre

Men antecs e inte så jäkla dåligt nu när man tänker efter men vad menas med EPS 12 V egentligen?? förstod inte det riktigt funkar det med en vanlig P4 ändå??

såg nu att den även hade en sladd som hette Fan Only va fan e det?? e det för att ansluta alla fläktar i den eller

Permalänk
Medlem

INTE 550-Wattaren 500-wattaren ska du kolla in.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

DO'H

3,3 V 28 A
5 V 30 A
12 V 34 A

lite mer på 12 V men lite mindre på 5 Volts. SÅ hitills e det nog Antec som ni säger

Permalänk
Medlem

Mitt Levicom-agg har dessa värdena:

+3.3V = 28A
+5V = 30A
+12V = 34A

Jag är väldigt nöjd med det.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

http://kylning.com/info.php?cPath=100&products_id=579

Kollat på den? Rikligt med kräm på 5volten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe
såg nu att den även hade en sladd som hette Fan Only va fan e det?? e det för att ansluta alla fläktar i den eller

Den är till för fläktar man vill köra på halvfart. Använder själv inte den sladden då jag vill att mina fläktar ska köra på full fart. Man kan alltså inte använda den sladden till nått annat, iof kan kan man men då får det nog inte tillräckligt med ström...

Annars så är Antec agget hur bra som hellst, två fläktar har det också, tycker jag är ett plus. Inte haft några problem med det agget, en rejäl sladd får man med också, alltså sladden som går från agget till vägguttaget.

Ångrar absolut inte det köpet.

Permalänk

OK låter bra, men den FAN ONLY sladden jag ser ju på den att den har färgerna svart o gul.. Är inte det 12 Voltaren??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palleballe
OK låter bra, men den FAN ONLY sladden jag ser ju på den att den har färgerna svart o gul.. Är inte det 12 Voltaren??

Fläktarna går på lågfart om det är kallt och om det blir varmare så går dom fortare....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weeh
Fläktarna går på lågfart om det är kallt och om det blir varmare så går dom fortare....

Jo men i inlägget över skriver han ju att det e för fläktar som körs på halvfart??

Borde väll gå o sätta en helt vanlig 80 mm Papst t.ex.

Förutsättningsvis att man har en 4-pins till 3-pins "converter".