Permalänk
Avstängd

Inside infromation about VDSL

Hej

Jag städar b.l.a på en reklambyrå, Idag när jag var där och sätdade vid ett kontor så rubbade jag till musen på en mac, och vad får man se då jo. Illustrator står öppet med ett dokument som hetter något i stil med "VDSL04" samt så står det i dokumentet.

"följande orter kommer byggas ut innan jul 2004"
Plus någon mer text som jag inte kommer ihåg

Umeå
Luleå
Östersund
Sundsvall
Gävle
Borlänge
Örebro
Västerås
Stockholm
Jönköping
Göteborg
Lund
Helsingborg
Malmö
Hamlstad

Sen är det någon karta brevid där dessa är markerade

Samt att några städer var annan färg.

Plus att det fans rutor som jag tror skulle förklara vad färgerna betydde men det stog typ # xxxxxxxxxxx bara.

Det stog inget om vilket företag det var och jag kunde inte bedöma det av dokumentet heller men troligt är väl att det är bostream eller BBB?

OBS! att jag skrev av detta på en lapp kan ha missat någon och citaten stämmer inte exakt, dokumentet behöver ju inte stämma exakt heller men vem vet. hade inte allt för mycket tid att kolla igenom hela systemet heller så det var den ända info jag fick ut.
Jaja det är väl bara att vänta och se men intresant är det i alla fall.

Permalänk
Medlem

...vad är VDSL?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Någon kommer bli sparkad..

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
...vad är VDSL?

http://www.susning.nu/VDSL

"Någon kommer bli sparkad.."

inte jag i alla fall

Permalänk

Det där sa ju inte mycket, eftersom alla dom orterna har VDSL redan?

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Hade du gjort detta på mitt jobb och jag fått reda på det hade jag vridit armarna av dig, kan nästan slå vad om att det står nog om tystnadsplikt/diskretion om sådant man ser i arbetet...

edit: menade i ditt anställningsavtal eller i det avtal din arbetsgivare har med reklambyrån, finns det inget sådant inskrivit är det bra konstigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad

Finns då inte VDSL i Sundsvall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Hade du gjort detta på mitt jobb och jag fått reda på det hade jag vridit armarna av dig, kan nästan slå vad om att det står nog om tystnadsplikt/diskretion om sådant man ser i arbetet...

edit: menade i ditt anställningsavtal eller i det avtal din arbetsgivare har med reklambyrån, finns det inget sådant inskrivit är det bra konstigt

Oj nu tar du i med hådhandkarna, jag skiter väl i min arbetsgivare han suger ändå plus att det är kasst pröjs och jobbet suger pung. Så va fan har ditt jobb med saken att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad

känner ingen i Lund med VDSL levererat från BBB eller bostream.
Har undrat när de skulle börja bygga ut här, kul att höra att det rör på sig.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Avstängd

men vem kan det vara?

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Att läcka företagshemligheter på ett publikt förum är jättebra... hoppas din boss får syn på det här... han lär ju först knäcka bägge knäskålarna på dig (skulle jag gjort)... sen skulle han utan att fundera särskilt mycket köra in näven i höjd med där du brukar ha din lever och slita ut den och hålla upp den framför ögonen på dig och be dig äta upp den (skulle jag gjort)... sen skulle han gjort ett par nya ögonhålår i nacken på dig och slå dig så hårt i pannan att ögonen far rakt igenom hjärnan på dig så att dom intar sin nya plats (skulle jag oxo gjort)... först därefter skulle han vråla "YOU'RE FIRED!!!" i dina öron så att det blivit korsdrag i hjärnan på dig (skulle jag gjort)...

Annars så var det ett misslyckat 1'a aprilskämt du gav oss...

Permalänk
Medlem

Thiesen.... hört talas om... Förargelseväckande beteende? Olaga hos?
Tycker att ditt inlägg är vidrigare än ett litet inlägg om att bredband kanske kommer byggas ut i följande orter...

Visa signatur

All generalisering är dålig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Att läcka företagshemligheter på ett publikt förum är jättebra... hoppas din boss får syn på det här... han lär ju först knäcka bägge knäskålarna på dig (skulle jag gjort)... sen skulle han utan att fundera särskilt mycket köra in näven i höjd med där du brukar ha din lever och slita ut den och hålla upp den framför ögonen på dig och be dig äta upp den (skulle jag gjort)... sen skulle han gjort ett par nya ögonhålår i nacken på dig och slå dig så hårt i pannan att ögonen far rakt igenom hjärnan på dig så att dom intar sin nya plats (skulle jag oxo gjort)... först därefter skulle han vråla "YOU'RE FIRED!!!" i dina öron så att det blivit korsdrag i hjärnan på dig (skulle jag gjort)...

Tror inte att någon behöver oroa sig, någon arbetsgivare kommer du med ganska stor sannolikhet inte att bli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kom innan första april. Ditt inlägg var desutom rätt orealistiskt, varför skulle han avskeda honom på engelska i Sverige?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Visst det är bara att komma över pm mig om så skickar jag över adressen och börjar vänta men se till att det inte dröjer för länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbe
Thiesen.... hört talas om... Förargelseväckande beteende? Olaga hos?
Tycker att ditt inlägg är vidrigare än ett litet inlägg om att bredband kanske kommer byggas ut i följande orter...

Olaga hot... det kan du väl kanske tolka det som... men innan du gör det så hoppas jag att du såg min lilla smiley jag hade efter det stycket... samt att det jag skildrade var en aning uppförstorat...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att du misstolkade mina tankebanor...

Kyla: Nähä... vad får dig att tro det då...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Olaga hot... det kan du väl kanske tolka det som... men innan du gör det så hoppas jag att du såg min lilla smiley jag hade efter det stycket... samt att det jag skildrade var en aning uppförstorat...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att du misstolkade mina tankebanor...

Kyla: Nähä... vad får dig att tro det då...

Det låter mest logiskt att du försökte få "utskällningen" att låta roligare... snyggt jobbat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kvittar om du skrev med någon smiley eller ej, kan man inte använda ett normalt språkbruk så ska man fanimej inte skriva i ett forum som detta, nej, ta och sök dig till något-för-oss-under-14-forum.
Tack för mig

Visa signatur

N/A

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd sedd*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |