UnrealEngine3 GDC Impressions

Permalänk
Medlem

UnrealEngine3 GDC Impressions

Citat:

For a while, we didn’t believe it. We though those shots of monsters and environments were so realistic, in textures and in lighting, that they couldn’t be in game graphics. But when we got to see the UnrealEngine3 tech demo for ourselves (photos and videos of both the tech demo and the wall pictures were banned) we became believers from the start, when we saw a iron gothic building in a slightly ruined state. The scene, which like all the rest of the demo was running on NVIDIA’s currently unannounced next-gen graphics card, looked and felt as close to photo-realistic as anything we have ever seen in games. The textures and the level design gave the scene a weight that is truly hard to describe.

http://www.homelanfed.com/index.php?id=21917

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Läste på Gamespot att demot kördes på en 2.0ghz prolle med ATi's och Nvidia's kommande grafikkort och att dom hade problem att driva demot på en del ställen. Verkar tungt

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffe-
Läste på Gamespot att demot kördes på en 2.0ghz prolle med ATi's och Nvidia's kommande grafikkort och att dom hade problem att driva demot på en del ställen. Verkar tungt

Verkar FÖR tungt. Orkar fan inte punda ut med mer jävla pengar till burk grejor, bara för att unreal 3 motorn är krävande. NU får de FAN ta och optimera spelen ist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Verkar FÖR tungt. Orkar fan inte punda ut med mer jävla pengar till burk grejor, bara för att unreal 3 motorn är krävande. NU får de FAN ta och optimera spelen ist.

Var inte orolig!
Epic kommer inte att släppa några spel baserade på UE3 föränn tidigast år 2006. Så du behöver inte uppgradera på ett tag.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Verkar FÖR tungt. Orkar fan inte punda ut med mer jävla pengar till burk grejor, bara för att unreal 3 motorn är krävande. NU får de FAN ta och optimera spelen ist.

hur bra tror du doom3 skulle flyta på din dator du hade när doom3 visades för första gången
troligtvis sa/tänkte du samma sak då också

Permalänk
Medlem

Argh, jag vill ha bilder!

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Argh, jag vill ha bilder!

Vem vill inte?

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Synd att de inte fick visas några bilder/filmer :(.

Permalänk
Medlem

ja, fast de kommer säkert vid E3, kan det inte bli maj snart?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Kolla även inn Serious Sam 2 videon som finns, ganska snyggt

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Kolla även inn Serious Sam 2 videon som finns, ganska snyggt

Länk?

Permalänk
Medlem

Mystery Graphics Card Running Unreal 3 Revealed

Citat:

The backgrounds and outdoor areas looked very natural and realistic. However, the biggest surprise was the character models themselves. The engine was running characters with 6 million polygons. Yes, you read that right, 6 million polygons. The characters were extremely detailed, lit, the works.

http://www.popcultureshock.com/news.php?id=688

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Kolla även inn Serious Sam 2 videon som finns, ganska snyggt

Skulle också gärna vilja ha en länk till den..
Längtar till SS2

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Skulle också gärna vilja ha en länk till den..
Längtar till SS2

http://files.seriouszone.com/download.php?fileid=866

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
http://files.seriouszone.com/download.php?fileid=866

takk, takk

Edit: Jisses vilka tröga servrar. ~150 kb/s.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Varför har debian.org en mirror till SS2 ?

Tar SS2 filmen slut efter han kört ut och det blir mörkt ?
Har testat i tre olika spelare nu och alla slutar där känns lite kort.

Permalänk
Medlem

Unreal Engine 3.0: We've Seen the Light and the Physics.

Citat:

A per-pixel lighting model means that the illumination of every pixel on the screen is computed individually, which gives the game very natural, smooth lighting. Not only does it look better, but it's also completely dynamic: shadows are smooth and completely realistic, cast by every object in the game. Shadows also blur as the object casting the shadow moves away, giving really realistic and subtle lighting effects.

http://archive.gamespy.com/gdc2004/unrealengine3

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Tycker spelgrafiken har tagit ett stort steg framåt med FarCry. Alla detaljer, skuggeffekter, och texturerna med flera detaljnivåer och bumpmapping med mera får mig att gapa varje gång jag sätter igång spelet.

Har sett Serious Sam 2-videon och det såg väl helt ok ut, men FarCry är snyggare faktiskt.

Går ju att få mycket snygga effekter redan med Unreal2-motorn så klart man är nyfiken på vad för ögongodis UnrealEngine3 kan prestera. Fast ärligt talat vet jag inte om jag egentligen vill se så mycket previews. Alla filmer och skärmdumpar man sett på Doom3 och Half-Life 2 långt innan spelen kommit ut, gör att de inte känns lika fräscha längre när man väl kan spela dem.

Permalänk
Medlem

http://www.homelanfed.com/index.php?id=21917

Citat:

The highest polygon count on the creatures was 6,000

http://www.popcultureshock.com/news.php?id=688

Citat:

The engine was running characters with 6 million polygons. Yes, you read that right, 6 million polygons.

hmm?
Om det är 6000 polygons-gubbar med 6 millions gubbar projicerade på dom med alpha maps så är det stor skillnad från faktiska karaktärer med 6 millioner polygoner.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
hmm?
Om det är 6000 polygons-gubbar med 6 millions gubbar projicerade på dom med alpha maps så är det stor skillnad från faktiska karaktärer med 6 millioner polygoner.

Inte alls. Skillnaden är knappt synbar. Jag har ett demo på min hemsida där en liknande teknik används:
http://esprit.campus.luth.se/~humus/?page=3D&id=34

Skillnaden mellan high-res modellen och low-res är minimal, däremot är prestandan med low-res modellen bra mycket högre.

Permalänk
Medlem

Det kommer inte vara lika häftigt om två år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Inte alls. Skillnaden är knappt synbar. Jag har ett demo på min hemsida där en liknande teknik används:
http://esprit.campus.luth.se/~humus/?page=3D&id=34

Skillnaden mellan high-res modellen och low-res är minimal, däremot är prestandan med low-res modellen bra mycket högre.

Jo, fast jag syftade inte på visuellt, jag menade prestandamessigt.
Och sen finns det faktiskt fall där det nästan skulle kunna användas litegrann.. du vet sånna där staket som brukar vara runt typ fotbollsplaner och så.. man behöver ju inte köra med planes för dom längre om det klarar så mkt

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Det kommer inte vara lika häftigt om två år.

precis, sånt här blir väl vardagsmat framöver

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Sött. Tycker dock som sagt att man inte märker någon större skillnad på antalet polygoner mot modeller från tex D3. Visst är det en rejäl skillnad egentligen, men den är inte värd den prestanda som krävs i dagens läge.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Inte illa men miljöerna är mer intressanta anser jag. Mer släppta tack!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Inte alls. Skillnaden är knappt synbar. Jag har ett demo på min hemsida där en liknande teknik används:
http://esprit.campus.luth.se/~humus/?page=3D&id=34

Skillnaden mellan high-res modellen och low-res är minimal, däremot är prestandan med low-res modellen bra mycket högre.

Tänkte bara säga grattis till ditt nya jobb på ATI

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

*Mental anteckning: Hata quicktime, hata quicktime!!!*

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)