Annan leverantör än telia > dubbel kostnad?

Permalänk
Avstängd

Annan leverantör än telia > dubbel kostnad?

Till dom som är haj på hur allt med abonnemang funkar:

I vår villa har vi 2 telefonabonnemang, ett vanligt som vi ringer med, och ett till som vi har en telefon inkopplad till, samt vårt telia adsl (telia 500 kallas det nu antar jag? 0.5mbit)

Min käre far som jag inte vet om han har alla hästar i stallet (just i detta ämne bara förstås), surrar nånting om att i det vi betalar för vårt adsl, 375:-/mån, INGÅR telefonabonnemangsavgiften. Låter detta logiskt? Jag tvivlar på att det riktigt stämmer, men man har ju haft fel förr.

Om vi skulle få för oss att skaffa BBB 10Mbit som kostar 399:-/mån skulle det bli 24 kr dyrare per månad, men om det ligger någon dold telefonabonnemangsavgift bakom så skjuter det säkert ett par hundralappar i höjden.

Ni undrar kanske varför vi inte säger upp det extra abonnemanget och bara använder ett? Det är ett virrvarr med nätverkskabel och trådlösa accesspunkter som vi använder oss av som skulle kräva en större förvandling om vi skulle gå tillväga på det sättet, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Det ingår INTE ett smack i de 375 kr förutom ADSL-abonnemanget. Ring Telia, 90200, och fråga så får du se. Alltså har du rätt.

Det fasta abonnemanget kostar, för privatpersoner, 125 kr/månad och är samma vare sig du har Telia eller BBB via koppartråd.

Permalänk
Avstängd

tack! yourethemannowdog!

Permalänk
Medlem

Skaffa BBB 10 MB och IP-Telefoni så kan ni nog komma undan billigare till och med

Permalänk
Avstängd

och vad innebär det? jag har inte ens hört begreppet så du får gärna utveckla

Permalänk
Medlem

Enligt min mening blir det billigare med ett billigt telebolag, tex telerabatt. Där du ringer billigt till vem som helst, oavsett operatör, och även billigt till utlandet. Så vitt jag har förstått, kräver det här med IP-telefoni
lite att de man ringer till också använder samma operatör.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Så vitt jag har förstått, kräver det här med IP-telefoni
lite att de man ringer till också använder samma operatör.

Har de man ringer till samma operatör, så ringer man gratis, i annat fall ringer man billigare än Telia. Så är det iaf med bbb IP-telefoni som jag har.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Avstängd

krävs det bredbandsuttag för ip-telefoni?

vad krävs i övrigt?

Permalänk
Medlem

tackle har du BBB Fiberlösning(LAN) eller XDSL har du tillgång till ip-telefoni!

Permalänk
Avstängd

ok, ja då sket sig det då, men 10mbit via adsl(vdsl?) är inte fy skam

om det nu går så bra, har en kompis som har 10mbit via telejacket och han kommer max upp i 250kilobyte/sek nerladdning.. det låter mer som 2mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tackle
ok, ja då sket sig det då, men 10mbit via adsl(vdsl?) är inte fy skam

om det nu går så bra, har en kompis som har 10mbit via telejacket och han kommer max upp i 250kilobyte/sek nerladdning.. det låter mer som 2mbit

Har han Bredbandsbolaget har sett väldigt många nöjda kunder i deras forum och få missnöjda!
Men om det går så segt kan han väll ta och ringa suporten?

Permalänk
Avstängd

jo jag sa detsamma till honom men han tycker det räcker bra med 250kbyte/sec