Permalänk

Nu undrar ni kanske varför den inte blev så stor som jag skrev innan, och det undrade jag också... Han påstod att han ringt mig en onsdag och frågat om han kunde använda de måtten istället, vilket jag visst hade godkänt.
Läxa: Svara inte i tele när ni ligger i sängen kl 8 dagen efter...

Plexi! Precis den nyansen som jag ville ha också.
Åtminstonne något som går som det ska.
Ska börja sandpappra och polera kanterna på plexit nu, sen ska jag ta en liten sväng och skaffa lite aluminium och koppar.
På fredag ska jag leka racerförare på rullor när jag åker över till Danmark för att köpa grejer, har 3.2km att avverka på 1h och 20min.
Ska väl inte vara några problem?

Håller också på att mäta ut för att se var jag kan sätta radiatorn, vill helst ha den på baksidan, men detta kan bli lite svårt kanske... Får se vad som finns över när jag klämt i alla nätaggregat.

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoomDevil
På fredag ska jag leka racerförare på rullor när jag åker över till Danmark för att köpa grejer, har 3.2km att avverka på 1h och 20min.
Ska väl inte vara några problem?

Nej då, du kan ju hålla den mycket ädla hastigheten 3.2km/h och ändå ha 20 min kvar

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Grymt! D.v.s. då hinner jag dra i mig en massa på 20 minuter (är ju trots allt Danmark )
Sen kan jag krypa dit

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

hehe..

Fan verkar va ett väligt projekt.. hehe.. gött att det finns folk till det med.. *Ler*

e allt jävligt nyfiken på sånt plexi alltså.. det va jävligt snyggt.. har ju funderat på att kanske köpa en shuttle låda o sno skiten i o bygga en egen låda.. hehe.. hoppas du avsöjar allt när du är klar med bygget..

LYCKA TILL... "inte för jag tror du behöver det"

Permalänk
Medlem

Grymma bilder du lyckats med i sketchup. Kul program för övrigt, man kan ju både konvertera det man gjort till autocad eller 3d studio max. Ska för övrigt testa det sisstnämda strax. Då kan man juh få till riktigt fina material på det hela med.

Håller oxå på med ett projekt dock ej lika stort. Har stannat upp lite då bilen kom i-mellan.

Mitt projekt.

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Najs bygge, har följt det och hoppas på fler uppdateringar snart..snälla?

Permalänk
Medlem

coolt coolt! bygg bygg! jag vill se hur det blir! skynda skynda!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven-bertil
prutt

Ja det var ju moget, och nånting som tillförde tråden något.. eller hur? *ironi* ..

verkar nice det där.. och skissen i sketchup var fin den med ! . .Sketchup aeger

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

http://www.slojddetaljer.com hade olikfärgat plexiglas innan iaf, vet inte om de säljer längre, minns att de hade döpt det till något annat än just plexiglas, därför var det svårt att hitta påderas site.
Men en bit på 1m*0,5m*3mm har jag för mig kostade 150:- eller något i den stilen...
Vad kostade dina bitar?

Hehe, nu hittade jag det!
"Skivor i akrylplast"

Skivor i Acryl-plast - Glasklara.

Glasklara. Akrylat XT ofärgade. Storlek 997x497 mm.

2 mm 150.00 Kr
3 mm 225.00 Kr
4 mm 275.00 Kr

Förr fanns det i olika färger också.
Nu verkar det bara finnas i ofärgad....

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

ser fint ut jobba på blir kul att se resultatet sj funderar jag på att köpa den nya lian li när den kommer och moda den lite hade blivit snyggt:P

Visa signatur

//JenS
|| Thermaltake Xaser II || Thermaltake Butterfly 480w Svart || 3200+ AMD Athlon 64 || Shuttle An50R || Powercolor 9800pro 128mb || Kingstone HyperX 2x256 433Mhz || Maxtron S-ATA 160gb ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
http://www.slojddetaljer.com hade olikfärgat plexiglas innan iaf, vet inte om de säljer längre, minns att de hade döpt det till något annat än just plexiglas, därför var det svårt att hitta påderas site.
Men en bit på 1m*0,5m*3mm har jag för mig kostade 150:- eller något i den stilen...
Vad kostade dina bitar?

Hehe, nu hittade jag det!
"Skivor i akrylplast"

Skivor i Acryl-plast - Glasklara.

Glasklara. Akrylat XT ofärgade. Storlek 997x497 mm.

2 mm 150.00 Kr
3 mm 225.00 Kr
4 mm 275.00 Kr

Förr fanns det i olika färger också.
Nu verkar det bara finnas i ofärgad....

De hade transparent blå plexi också:
http://www.slojddetaljer.com/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=4...
Dock 3mm tjockt, men jag kan ju nämna priset på erbjudandet som jag fick från ett glasmästeri angående 3mm tjockt. De lämnade pris på ~2500 + moms + frakt
Det tackade jag nä till...

Har även grävt fram rullorna från garaget nu också, de fungerade hur bra som helst

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk

När kommer det mer bilder på bygget??

Permalänk

Såja... Nu är jag tillbaks efter mitt lilla äventyr i Danmark, cykelmaffians hemland.
Efter att väl ha hittat affären (http://www.studiedata.dk), vilket inte var det lättaste, så lämnade jag fram min lilla lista på grejer jag skulle ha.
Killen frågade direkt om jag inte kunde beställa detta från Gtek i Sverige.
Förklarade att resan till Danmark var billigare än frakten från Gtek.
På tal om det, slapp betala hemresan, så hela resan kostade 85kr
Det jag egentligen var ute efter va Swiftech-pumpen.
Efter ~20 minuters inmatning av grejer på datorn så kom han fram till att han inte hade någon sådan pump.. Inte heller någon Eheim 1250.
Vad gör man då? Jag tog en Hydor Seltz L20 II, vilket va "något" billigare än pumpen jag hade tänkt.
Swiftechen skulle kostat 799kr, medans Hydorn kostade 225kr (danska).

Efter ytterliggare ~20min med att hämta grejerna från lagret så märkte de att de inte hade så mycket slang som jag behövde av sorten som jag valt, så jag fick istället 4m av en annan sort, vilket va tur, eftersom PVC-slangen som jag valt inte va så hård som den jag köpt från ELFA.

Nu till mitt lilla klipp för dagen:
Medans jag väntade på att de skulle slå in allt på datorn så märkte jag att de hade en stor jävla korg med ccfl-rör, som var märkt; Rest-katoder
Prislappen som satt på var inte dålig den heller, 50 danska kr för 10st. Den chansen missar man inte
Nu var det dock lite grisen i säcken, eftersom de inte var märkta med vilken färg dom var.
Men vem bryr sig för ~55kr?

Hur som helst så lyckades dom glömma mina SATA-kablar.
Däremot så var ALLT billigare än vad som stod på hemsidan, så jag fick 300kr över, och resultatet av detta ser ni i topppen av fotot nedan :

Jäger för hela slanten

Nu vet ni!

Bortsett från att dom var som tugummi med att fixa fram grejerna så var dom sjukt trevliga.

Har även beställt Peltier-element från en annan sida nu (http://www.tetech.com/modules/catalog.shtml), de kommer på onsdag nästa vecka med UPS och allt.
Inte nog med att man var tvungen att beställa för minst 85$ exkl. frakt, så tillkom en frakt på 62$... Den dagen den sorgen som dom säger

Har även hittat en LCD-display som jag tänkt använda: http://www.turbokeu.com/mycomputer/myglcd1.htm
Hittade ett företag som bör ha dessa i Sverige: http://www.scancraft.se
Mailade dom i onsdags, men dom verkar inte ha något större intresse i att svara. Blir ett telefonsamtal på måndag.

Även skickat mail till Metallvaruhuset och frågat om pris på aluminium, är det överkomligt så har jag aluminium nästa vecka. Annars får jag väl skölja ner priset med lite Jäger

Hoppas att jag snart ska komma igång, och det gör väl säkert en del av er också antar jag. Detta kommer dock att slutföras, även om det kommer ta en stund till

Edit: Fixade rätt adress till butiken i Danmark

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

Lär blir jääävligt hett!
Fortsätt kämpa!

Visa signatur

[Skräpdator] [Skräplaptop]

Permalänk
Medlem

Du sparar då inte på krutet:)

Visa signatur

[ AMD Athlon 64 3000+ ] [ 2x512 DDR 400mhz ] [ Radeon 9600 XT 128mb DDR ] [ Maxtor 160gb 8mb cache ]

Permalänk

Ska bli himla spännande att se resultat! Gärna en liten resension på CCD-rören också. Lät lite lockande med 10 för 55:-?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

frääänt!!

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

det kommer bli hur grymt som helst!

Permalänk

*wii*

Detta kommer nog bli bra.
Jag längtar som fan på att det ska börja nu bara

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Hum? Hur mycket får man egentligen betala för blått plexi? Jag köpte mitt, 1x1 meter, 3 mm (tror jag) för 50:-

Visa signatur

[Processor] AMD XP Barton 2500+@3200+ | [Moderkort] ABIT NF7-S rev 2.0 | [RAM] 2x 256 TwinMOS 400 DDR | Gainward Gf4 ti4200 128 megs Golden, | [HDD] 80 gigs Western, 160 gigs Maxtor, 200 gig Maxtor x2 = 640 gig. |[Chassi] Neonlight

Permalänk
Medlem

en detalj som du kankse inte vil svara på.....hur mycket pengar har du egentligen?

Visa signatur

NF7-S 2500+ 200x11 2x256 Leadtek 6800le 16/6 456/964
3Dmark03 12267 3Dmark05 5252
Plus en Toshiba Portègè 4010!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Jag tror att X:et var någon slags grund i hans bygge så jag tror inte han tar bort det

Jäkligt fint kommer det nog bli..

han har ju en mac loga så man kan ju inte hoppas för mycket <-- IRONI

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk

inte ett dåligt projekt, med det här engagemanget blir nog resultatet inget annat än kanon :J

Permalänk
Medlem

Hehe, snygga ritningar (jag klagar inte på paint) proffs behöver inget annat än paint .. Blir det inte lite trångt i taket? med pump, nätagg, cd mm?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

rik eller bra skola ?! aja gött att se folk göra nått kreativt och ändå få pengar till jäger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_linder
rik eller bra skola ?! aja gött att se folk göra nått kreativt och ändå få pengar till jäger

man behöver väl ändå inte vara rik för att bygga en riktigt snygg dator

Visa signatur

A+ Certified Professional

Permalänk
Medlem

Öhh, nej men här där jag bor kostar allt plexi mycket pengar.
Jag började med ett tomt plåtskal , kostade på 700 kr och klart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-R
Öhh, nej men här där jag bor kostar allt plexi mycket pengar.
Jag började med ett tomt plåtskal , kostade på 700 kr och klart.

Men herregud. Man behöver ju inte vara rik för att kunna lägga ut 700 kr. Det gäller bara att prioritera vart man lägger pengarna.

Visa signatur

A+ Certified Professional

Permalänk
Medlem

Men , Freddy, det var precis vad jag menade, kanske skrev lite dumt.
Hursomhelst, vad jag menade var att det inte behöver kosta över 1000 kr för att modda eller bygga ett chassi.
Sen att mitt inte blev billigt i slutänden var väl mitt fel
men det blev billigare än ett Chieftec iaf.

Visa signatur