Feta FPS drops i CS med FET BURK

Permalänk
Medlem

Feta FPS drops i CS med FET BURK

Tjaba!
Har ruskigt stora FPS droppar med denna burk som står nedan.
Jag har vsync på och kör med 100hz på skärmen fps_max 100 and so on.
Nån som har förslag?
Har även kört inställningarna i config ati_npatch 0 osv...eller hur den nu hette.
Förslag mottages kraftigt.

Visa signatur

Intel 9900K | MSI Z390 Pro Carbon | MSI 2080TI Gaming X Trio | 2 x 16gb G-Skill Trident RGB | 500GB Samsung EVO Plus NVME, 1TB Samsung EVO Plus NVME | EVGA 750W

Permalänk
Medlem

det är radeon 9800pro som har problem med cs, har du stängt av fast writes?? och kör 32bit color

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Inaktiv

tjena.. 9800 Pro, där har du problemet. Jag kan GARANTERA att om du byter till ett TI4200 eller bättre så slipper du FPS drops. Att ATI användarna ORKAR påstå att CS fungerar perfekt på ATI. Kika i Rage3d forumen. Den enda lösningen är att skaffa en annan burk för att lira CS på. Fixa budgetburken som finns här som artikel och sätt dit ett GF4 TI4200 så kommer du kunna lira CS. Införskaffa en KVM switch när du ändå håller på.

Permalänk
Medlem

Jag lackar rätt fett att det inte skall funka när man har så pass bra prylar ändå.
Ibland droppar jag ända ner till 40fps på aztec.
Lite lustigt är dock att jag fick dessa fps droppar sedan jag bytte moderkort och processor.
Tidigare hade jag en XP2800+ och A7N8X och då upplevde jag aldrig några fps droppar.

Visa signatur

Intel 9900K | MSI Z390 Pro Carbon | MSI 2080TI Gaming X Trio | 2 x 16gb G-Skill Trident RGB | 500GB Samsung EVO Plus NVME, 1TB Samsung EVO Plus NVME | EVGA 750W

Permalänk
Medlem

Varför ska folk börja köpa ati kort helt plötsligt när geforce funnits länge och funkat prima. Trött på att höra ati är så bra så mycket bättre än gf...Men svaret är ju så enkelt...Geforce kort dominerar!

Visa signatur

Intel 2.8Ghz NW HT ][ PC4000 256x2 512x1][ Asus P4P800S-E Deluxe ][ MSI FX5900XT 128 VTD ][ Samsung SP 160GB ][ 3com 10/100 ][ SB Live value ][ Chieftec 360W ][ MS IE 3.0 ][ Func ][ IBM 19" ][ Philips HF ]

Permalänk
Medlem

Själv har jag också ett 9800Pro och det funkar hur bra som helst, har ALDRIG några FPS-dropp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
Själv har jag också ett 9800Pro och det funkar hur bra som helst, har ALDRIG några FPS-dropp...

mm vi vet att det fnunkar för vissa men inte alla.... så det är inte lönt att skriva så..

Kom med ngt kreativt i stället... typ som killen sa som började tråden.. problemen uppstod först när han köpte ny cpu.

Det stora han gjorde var att gå från AMD till Intel på cpun och från ett ASUS AMD moderkort till ett ASUS Intel moderkort.

Kanske något med Hårdvaran som spökar (konflikt eller dyl).

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Visst kan det väl vara konflikt eller dylikt men då borde inte andra spela funka heller tycker man.
Har testa nu att byta PSU, moderkort, minnen och fortfarande samma sak tyvärr.
Dessa problem verkar dock nästan bara vara mellan ATI och INTEL inte AMD relaterat.

Visa signatur

Intel 9900K | MSI Z390 Pro Carbon | MSI 2080TI Gaming X Trio | 2 x 16gb G-Skill Trident RGB | 500GB Samsung EVO Plus NVME, 1TB Samsung EVO Plus NVME | EVGA 750W

Permalänk
Medlem

Det verkar vara väldigt många med P4 som har drops....
Jag själv kör med AMD, och 9600Pro och det utan drops.
Fast dom skrev nått på nyhetersidan om att det finns drivisar till just CS för ATI.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syppe
Varför ska folk börja köpa ati kort helt plötsligt när geforce funnits länge och funkat prima. Trött på att höra ati är så bra så mycket bättre än gf...Men svaret är ju så enkelt...Geforce kort dominerar!

funkar prima ja...men å andra sidan så ger det inte mest prestanda, och jag hoppas att den sista idioten redan är född, vilket innebär att inge lägger typ 5000 spänn på nåt sunkigt (;)) fxkort.

det finns andra saker i livet.

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Avstängd

Inga drops här inte, har testat lite olika för att kolla om det var min hårdvara eller kortet som skapade dropsen. Körde 133x9 runt 1.1 ghz 9700PRO kortet orört. Inga drops överhuvudtaget, man har väl haft tur. Testa cs driverna som folket nämner härovan.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

JAG HAR ETT ATI 9800PRO OCH DET FUNKAR PRIMA I ALLA CS VERISIONER UTAN FPS DROPS!!! Kom inte hit och säg att ett ti4200 äger 9800pro i cs, för det är så fel det bara kan bli, visst, man köper inte ett 9800pro för att lira cs osv, men nog f*n piskar det alla gamla sura gf kort, om folk får fps drops så beror det nog inte på kortet iaf, skulle gissa på för klent nätagg eller nått..

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Medlem

För det första önskar jag att dom yngre här, (spec cs spelarna) ska förstå hur man beter sig.
Man kan inte bli förbannad över att alla inte gillar det man själv gillar.
Jag gillar Amd och Radeon, men inte trycker jag ner på som gillar intel och nvidia.
Been there done that.

Är det bara i CS spelet fuckar med dig?
Installade du om windows när du bytte moderkortet?
Provat installera om cs?
Testat kortet på annan dator i cs?

Mvh TheGimp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syppe
Varför ska folk börja köpa ati kort helt plötsligt när geforce funnits länge och funkat prima. Trött på att höra ati är så bra så mycket bättre än gf...Men svaret är ju så enkelt...Geforce kort dominerar!

Problemet är väl att du har ett G-Kort med Nvidia kretsar, hade du haft ett Ati kort så hade det nog inte stört dig så mycket som det gör nu! .

Låt alla previews avgöra vilken krets som är bäst!

Permalänk

9800pro 100 fps konstant.

Permalänk
Medlem

men jag har hört att AMD ska fungera bätre än pensium när det gäller spela men att dom därimot blir varma grymt lätt.
och så har jag kollat in en täst som visade att ati slog geforce i många nya spel program men fick lite sämre i test till dom lite äldre spelen så som CS.
Jag klagar inte på ngt säjer bara vad jag har läst i tester osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
mm vi vet att det fnunkar för vissa men inte alla.... så det är inte lönt att skriva så..

Kom med ngt kreativt i stället... typ som killen sa som började tråden.. problemen uppstod först när han köpte ny cpu.

Det stora han gjorde var att gå från AMD till Intel på cpun och från ett ASUS AMD moderkort till ett ASUS Intel moderkort.

Kanske något med Hårdvaran som spökar (konflikt eller dyl).

Är det inte kreativt att säga att det går att fixa utan att byta 3d-kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dabean
Problemet är väl att du har ett G-Kort med Nvidia kretsar, hade du haft ett Ati kort så hade det nog inte stört dig så mycket som det gör nu! .

Låt alla previews avgöra vilken krets som är bäst!

Såklart jag kör med GF kort annars hade jag inte sagt så...atikorten strular lite för mycket för min smak!

Visa signatur

Intel 2.8Ghz NW HT ][ PC4000 256x2 512x1][ Asus P4P800S-E Deluxe ][ MSI FX5900XT 128 VTD ][ Samsung SP 160GB ][ 3com 10/100 ][ SB Live value ][ Chieftec 360W ][ MS IE 3.0 ][ Func ][ IBM 19" ][ Philips HF ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Satariel
Kör Catalyst 3.7 så ordnar sig allt...

True True

Visa signatur

This is what I want, what I really really want

Permalänk

3.7 drivisarna fungerar prima för mig.
Att ATI-korten skulle strula stämmer inte. Doch är ju inte ATI så kända för perfekta drivrutiner, men jag tycker inte det är mycket jobbigare än när jag hade mitt GeForce.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Testa catalyst 3.7 eller någon omega jag kör nyaste omegan och den funkar bra för mig.

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Kör senaste omega och jag har inga som hellst drop ngnstans med min dator som är rätt liknande din. Kolla om du får rättvisande resultat i tex 3dmark o får du det så skulle jag sätta mina pengar på att du har ngt som är mkt fel i din .cfg. Om du får märkliga resultat i 3dmark lr ngt annat bench-prog så skulle det kunna vara drivare, hårdvaruprobs lr ngt annat hemskt. gl

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem

Kan säga såhär, det är 100% att det är processorbytet som gjorde det.
INte kortet! Kom inte med sånt skit att 9800pro inte ska funka

Har själv en P42.0 och ett gf4ti4400 (eller hade) och lika mycket drops där.!
Min brorsa har likadan dator i princip fast en AMDxp2500+ och ALDIRG några fps drops..

Så tror och är jag nästan säker på att det ligget till

I vissa fall är P4 mycket bra i cs men oftast inte (?)..
Men som ovanstående config.cfg går att mixtra mycket med.

Testa det!

Permalänk

En liten fråga

Du skrev att du kör med vsync på och i 100Hz på skärmen

Undrar då vilken upplösning du kör med och vilken storlek på skärmen

För min 17" klarar bara 100Hz i 800x600

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Kan han inte låna ett exakt likadant Radeon Kort och kolla om det skulle fungera? Då kan ju en hel del uteslutas...

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syppe
Varför ska folk börja köpa ati kort helt plötsligt när geforce funnits länge och funkat prima. Trött på att höra ati är så bra så mycket bättre än gf...Men svaret är ju så enkelt...Geforce kort dominerar!

hah CS funkar dåligt på ett radeon9800 kort och du sågar alla ATI kort...sorgligt, vem fan lirar cs när man har ett så bra kort btw (ojoj nu retar man upp folk säkert, sorry)

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

ja har ett TI4600 om du vill byta med ett R9800Pro

Permalänk
Medlem

Zonyk, CS är väldigt beroendeframkallande, även jag lirade det i början med mitt 9800pro, men lyckades sluta tack vare steam o allt detdär :> TACK STEAM!

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk

OK
Alla Geforce Fans

så lysande kort är inte geforce korten kanske det nya och 5950U men annrs så är 98900Pro överlägsen alla NVidias mediokra kort har haft ett par eller fler nvidia men ja saken är ju klar 6800U är det enda bra dom har att komma med så är det

så ATI rules Nvidia ja ................

är så less på nvidia vs Ati men min lilla åsikt är klar aldrig mer Nvidia eller AMD

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

precis, aldrig Nvidia o Intel

Edit: Jag har ett gf4 bara för det var ett bra budget kort när jag köpte det för 100år sedan och jag orkar inte lägga ner så mycket mer cash på datorer längre

Visa signatur

Dator?