Permalänk
Medlem

Levicom VS Aspire

Aspire ATX-AS500W Plexi 2xUV-FAN Aluminium Blue 500W ATX
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP500WPLBLU

Är På papperet exaktlikadant som Levicom VP500B.BL Plexi+Blue LED 2Fans Black 500W ATX http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LEVVP500BBL

Och designen är snarlik..

Men aspire kostar ca 200kr mindre

Vad skiljer dessa åt? ljudnivån t.ex ?

Känns som levicom ändå är ett säkrare val.

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk

jag är inte säker på ljudnivån men Levicom håller spänningen betydligt bättre än Aspire

Permalänk
Medlem

okey..

Det måste finnas fler folk här som ahr nåra erfarenheter av iaf Levicom Agget.

På lägsta varv är det nästan ljudlöst.? eller bara tyst?

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

aggen har exakt lika bra spänningar så det där om levicom var ej sant

edit: Levicom har sata kabel det har inte aspire

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
aggen har exakt lika bra spänningar så det där om levicom var ej sant

edit: Levicom har sata kabel det har inte aspire

Kanske därför Aspire är billigare?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Inaktiv

Tror tom Aspire agget har SATA kabel.. skulle lätt köpt ett sånt om jag inte redan haft mitt Levicom ett tag.. är ju samma agg för mindre pengar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
aggen har exakt lika bra spänningar så det där om levicom var ej sant

edit: Levicom har sata kabel det har inte aspire

har du testat båda aggen? elelr kollade du bara på specsen?

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

har Levicom själv och har sett Aspire in action. Levicom håller lägre ljudnivå när man har fläktarna inställda på halv fart. Lavicom har stabilare späningar och högre kvalite kännsla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
har Levicom själv och har sett Aspire in action. Levicom håller lägre ljudnivå när man har fläktarna inställda på halv fart. Lavicom har stabilare späningar och högre kvalite kännsla.

Det var det ja kunde ana. www.colorcase.se kan vara dom som tillverkar dom eller tar in dom i sverige. COh det är do som tar in dom här billigaste chassin man akn hitta

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

Levicom är grymt fint och bra, iaf för mig. ^^

Permalänk
Medlem

Hello

ville bara passa på att göra det lite klarare....

aspire är ett amerikans varumärke, men givetvis tillverkning i asien som alla andra

Nätaggen är de samma som Levicom, fast med skillnaden med S-ATA kontakten.

Ska villigt erkänna att jag inte har koll så mycket på Levicom agget förutom de specar jag sett från tillverkaren.

Har ni frågor eller nått, så hojta till så kan jag kanske svara på en fråga eller 2

// JoBo

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jobo
Hello

ville bara passa på att göra det lite klarare....

aspire är ett amerikans varumärke, men givetvis tillverkning i asien som alla andra

Nätaggen är de samma som Levicom, fast med skillnaden med S-ATA kontakten.

Ska villigt erkänna att jag inte har koll så mycket på Levicom agget förutom de specar jag sett från tillverkaren.

Har ni frågor eller nått, så hojta till så kan jag kanske svara på en fråga eller 2

// JoBo

Exakt, det är bara skitsnack om att Levicom agget låter mindre och har stabilare spänningar.. same shit different name (dock inte shit i detta fall)

Permalänk

hehe.. det ända man kan konstatera är att bland annat antec aggen med andra lite mer exklusiva agg håller spänningarna bättre än framförallt Q-tec vilket även dessa gör. jag skulle satsa på det som passar budgeten bättre, oftast dyrare desto bättre/stabilare, men som sagt skenet kan bedra.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
hehe.. det ända man kan konstatera är att bland annat antec aggen med andra lite mer exklusiva agg håller spänningarna bättre än framförallt Q-tec vilket även dessa gör. jag skulle satsa på det som passar budgeten bättre, oftast dyrare desto bättre/stabilare, men som sagt skenet kan bedra.

Jag skulle då inte lägga pengarna på ett antec med tanke på vad Aspire agget kostar och presterar.. kolla ex recentionen på nordic hardware (dock levicom modellen där, men dom är identiska).
själv köpte jag levicom modellen när den precis kom, och är glad att jag inte la pengarna på ett antec..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
har Levicom själv och har sett Aspire in action. Levicom håller lägre ljudnivå när man har fläktarna inställda på halv fart. Lavicom har stabilare späningar och högre kvalite kännsla.

Kan också bero på at Levicom har dual fan medans Aspire bara har en.. så Levicom kan nog vara tystare eftersom fläktarna behöver vara på mindre varv

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

nehe, så är det ju inte...Aspire har antingen plexi och två fläktar eller bara aluminnium och tre fläktar...har ett själv så jag vet säkert

Visa signatur

xp2600+@3000+,ASrock K7S8X, 512 pc3200, 2*maxtor 80gb and gfx 5200
xbox 360 såklart=)

Permalänk
Medlem

då ska man ta och beställa ett då!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

har inte aspire någon hemsida som man kan kolla lite på ???

Permalänk
Medlem

Aspire och Levicom ska vara exakt samma nätagg förutom att levicom har bättre/större kylflänsar på komponenterna inuti..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Aspire och Levicom ska vara exakt samma nätagg förutom att levicom har bättre/större kylflänsar på komponenterna inuti..

Har du källa till det???? va va va va?

Aspire tillverkas iaf av www.colorcase.se vilak gör budget chassin...

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

ExIzteNz: det stod på någon sida...
"The Levicom\Aspire PSU..."

Sen kanske du hört talas om OEM-tillverkning? Bara för att Aspire distribueras av Colorcase så behöver det inte betyda att det är dom som i grunden tillverkar dom

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.student.lu.se/~ihpv01plu/swec/aspite/
Så ser Aspite 500W ut så nu är det bara att någon som har ett motsvarande Levicom tar bilder.

Edit: På den första bilden så hade jag inte dragit av skyddsfilmen vilket är förklaringen till varför det ser ut som det gör.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velotex
http://www.student.lu.se/~ihpv01plu/swec/aspite/
Så ser Aspite 500W ut så nu är det bara att någon som har ett motsvarande Levicom tar bilder.

Har ingen digitalkamer, men jag kan intyga att mitt levicom agg är identiskt..

Permalänk
Medlem

Köp Tagan, finns på kylning.com

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Blir aif ett levicom för mig känns mer kvalitet. man vet vad man får. jag TROR även att levicom använder tystare fläktar.

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExIzteNz
Blir aif ett levicom för mig känns mer kvalitet. man vet vad man får. jag TROR även att levicom använder tystare fläktar.

Ja du gör som du vill, men i detta fall så är det tyvärr "betala mer för samma agg"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Ja du gör som du vill, men i detta fall så är det tyvärr "betala mer för samma agg"

levicom har tystare fläktar vilket jag vet. sen betalar jag räna mer för ett känt märke så..

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExIzteNz
levicom har tystare fläktar vilket jag vet. sen betalar jag räna mer för ett känt märke så..

Jag har Levicom agget, och jag vet att det ÄR samma fläktar.. eller jo, det kilstermärket i mitten skiljer.. trots att det är samma.
aja skit samma, du har beställt agget redan och det var väl tråkigt..

Permalänk
Medlem

Har Levicom agget och är helnöjd! Kan eventuellt lägga upp bilder för den som vill jämföra mot velotex.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

beställt och bestält... hadde det hemma hos mig i lördags redan.

Men aspire har iaf inte ett svart agg

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb