Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, jag tror det..men det slocknar som sagt bara väldigt snabbt.

Sen brukar mitt internet bara stanna upp i 20sek ca 30ggr/dag utan att någon lampa slocknar på modemet..allt ser ut att fungera men jag kan inte ens pinga gatewayn..nåväl..det är iaf felanmält hos bbb så vi får se om det bättrar sig

Permalänk
Medlem

Jag pratade med bostream idag igen och nu sa de att jag skulle bli inkopplad den 10:e maj... De är ju helt otroliga!!!!

Jag har ju synk mot stationen! Vad är det som gör att det dröjjer egentligen?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Är det någon här som kvalificerar sig in i 13/13-26/26 uppkopplingen som kört TP test och kan tala om /posta vad ni fick och tala om hur många meter ni bor från stationen.
Skulle vara roligt att jämföra

Permalänk
Medlem

Jag bor 139m från station och ska ha fått 26mbit. Men det finns inte en sportmössa att jag kommer upp i någon sån fart. TPtest finner du i tidigare inlägg från mig.

Testat tanka från lite större ftp:er.

Test 1 mot ftp.du.se http://www.noll8.se/a/ftpduse.gif

Test 2 mot mirror.pudas.net http://www.noll8.se/a/mirrorpudasnet.gif

Vilket jag tycker är helt ok fart. Problemet är dock, körde jag dessa samtidigt så fick jag bara ca 600kb/s mot vardera. Då börjar jag funder om dom verkligen levererat 26mbit till mig. Max jag fått på TPtest är 22mbit ner via UDP.

Upload är det inga problem med. Kör man DC eller FTP, kommer alltid BBB, sunet, IP-Only osv. upp i max fart (alltså deras max fart). Verkar bara vara Tele2 som det går lite segt mot, ligger på ca 400-500kb/s.

Ursäkta om det blev lite rörigt, känner mig inte helt hundra idag.

/Robert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoGi
Jag bor 139m från station och ska ha fått 26mbit. Men det finns inte en sportmössa att jag kommer upp i någon sån fart. TPtest finner du i tidigare inlägg från mig.

Testat tanka från lite större ftp:er.

Test 1 mot ftp.du.se http://www.noll8.se/a/ftpduse.gif

Test 2 mot mirror.pudas.net http://www.noll8.se/a/mirrorpudasnet.gif

Vilket jag tycker är helt ok fart. Problemet är dock, körde jag dessa samtidigt så fick jag bara ca 600kb/s mot vardera. Då börjar jag funder om dom verkligen levererat 26mbit till mig. Max jag fått på TPtest är 22mbit ner via UDP.

Upload är det inga problem med. Kör man DC eller FTP, kommer alltid BBB, sunet, IP-Only osv. upp i max fart (alltså deras max fart). Verkar bara vara Tele2 som det går lite segt mot, ligger på ca 400-500kb/s.

Ursäkta om det blev lite rörigt, känner mig inte helt hundra idag.

/Robert

Hmm..undrar om det är faktorer såsom kvaliteten på ledningen som kan spela in lite.
Bor du i nytt eller gammalt hus ?

Annars är det ju rätt hyfsade siffror

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
Hmm..undrar om det är faktorer såsom kvaliteten på ledningen som kan spela in lite.
Bor du i nytt eller gammalt hus ?

Annars är det ju rätt hyfsade siffror

Gammalt hus, men med nya ledningar. Så det borde inte vara något problem. Jag har ca 50m till telestationen men 139m kabel.

Permalänk
Medlem

@RoGi,

testa även att tanka från: http://trumpetti.atm.tut.fi/

Den siten har jag kört i 4,5MBYTE/s ifrån.

port80.se (sweclockers filarkiv) är snabb o fin också.

Skulle vara intressant att se vad du får med 4st WGET samtidigt (de 2 du testat ifrån samt ovan nämnda siter). Ett ypperligt sätt att se hastigheten under linux är med bang: http://www.linklabs.net/network/shape/page2/bang.sh

Permalänk
Medlem

Det finns ingen i GBG som fått VDSL....

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

tear, har du varit i kontakt med supporten eller?

intressant iaf om du har rätt...

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med supporten. De har iofs inte sagt att ingen i GBG har fått VDSL men efter all läsning i denna tråden verkar det ju inte bättre...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

och alla läser eller skriver i denna tråden om dom fått vdsl?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Näää men man hade nog hört rytkten om någon fått det...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Hmm... Ringde till kundtjänsten, vecka 20 har förvandlats till vecka 23.

while ( customer == sucker ) {
waitForMonthToComplete();
makeMoney();
installationDate += new Random().nextInt( 11 );
}

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Hmm... Ringde till kundtjänsten, vecka 20 har förvandlats till vecka 23.

while ( customer == sucker ) {
waitForMonthToComplete();
makeMoney();
installationDate += new Random().nextInt( 11 );
}

Var det du som skrev kundtjänst applikationen åt BoStream?

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

mailade bostream idag och undrade varför man fått sitt bredband framskjutet. Fick detta svaret:

Citat:

Hej!

Beklagar men jag kan tyvärr inte se specifikt vad som har hänt i just ditt
ärende utan ser bara att
Svaret du fick igår var 10/5 som inplanerat.

Med vänliga hälsningar,

Carina
Bostream AB

Frågade då vem jag skulle prata med för få mer information. Fick detta svaret:

Citat:

Hej!

Jag vidarebefodrar din fråga till Teamledare för Abonnemangsgruppen för att
se vilket datum dom får fram på
Din inkoppling.
Kontakt personligen fås via Kundtjänst 090-2080800 öppet vard 8-18 där du
ber att få tala med någon ansvarig.

Med vänliga hälsningar,

Carina
Bostream AB

Får se om det händer något mer nu...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Hodiladihodiladi hoppsan vilken dag !!

Fick mitt Vdsl igår !! V.23 stod det på hemsidan men jag klagar inte. Fick ju ett brev förra veckan att dom skulle uppgradera v.19 men man vågade inte hoppas på för mycket. Efter att ha haft Scream 8/1 sedan i dec. var det välkomnat.

Nu gick det undan vill jag lova, körde några Tp test och siffrorna fluktuerade lite men som mest hade jag 17 lägst 11. Bor 598 m från stationen på Kungsholmen sthlm
Skall kolla lite mer sedan.

Det enda jäkliga är att telefonen inte funkar (trådlös), får inte ens ton, när det var Adsl funkade det utan problem. Flyttat första jacket osv. Har inte kollat än om jacket är parallell kopplat men Adsl borde ju heller inte ha funkat om det vore så tycker man.

Permalänk
Medlem

Gottegris!

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
Hodiladihodiladi hoppsan vilken dag !!

Fick mitt Vdsl igår !! V.23 stod det på hemsidan men jag klagar inte. Fick ju ett brev förra veckan att dom skulle uppgradera v.19 men man vågade inte hoppas på för mycket. Efter att ha haft Scream 8/1 sedan i dec. var det välkomnat.

Nu gick det undan vill jag lova, körde några Tp test och siffrorna fluktuerade lite men som mest hade jag 17 lägst 11. Bor 598 m från stationen på Kungsholmen sthlm
Skall kolla lite mer sedan.

Det enda jäkliga är att telefonen inte funkar (trådlös), får inte ens ton, när det var Adsl funkade det utan problem. Flyttat första jacket osv. Har inte kollat än om jacket är parallell kopplat men Adsl borde ju heller inte ha funkat om det vore så tycker man.

Bostream har kopplat om dina trådar på station. antagligen tabbat sig lite där.

Förresten, tack för samtalet redgrave!
alltid kul att prata med andra sweclockers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Bostream har kopplat om dina trådar på station. antagligen tabbat sig lite där.

Förresten, tack för samtalet redgrave!
alltid kul att prata med andra sweclockers!

Hahaha var det du !? roligt !
Världen är liten som man säger.

Sitter i bostreams telekö, den är inte rolig du..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
Hahaha var det du !? roligt !
Världen är liten som man säger.

Sitter i bostreams telekö, den är inte rolig du..

Jag vet...

PS, acceptera inget NEJ.

Om dom strular med dig skicka ett PM till mig, så ska jag se vad jag kan göra...

Permalänk
Medlem

fråga till tear

Hur snabbt svara dom på dina mail

Skickat ett via deras kontaktformulär på sidan som är nån vecka gammalt nu.
Uselt man inte får nån konfirmation att man skickat något där.

Sände ett nytt igår eftermiddag som jag tog lite kvitto på.
(till info@bostream.com, var den tidigare man skulle använda)
Såg att dom läst det halv fem men fortfarande inget svar.

Vet sen innan att det är i stort sett meningslöst att skicka mail till deras support
och förvänta sig svar.

Givetvis var det ett argt mail =D

Permalänk
Medlem

Igår skickade jag fem mail fick svar på ett. När jag fick svar på det skickade jag genast tillbaja ett svar och det fick jag svar på efter 5min...

Det verkar som de inte orkar svara på alla mail...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Skickade mail 2 veckor den, fortfarande inget svar....
Inget VDSL heller än så länge, har haft modemet (510v) i 5 veckor nu.

Permalänk
Medlem

fick svar nu att info@bostream.com inte längre är i bruk.
Man ska använda kontaktformuläret på sidan
(som verkar funka sådär)

Senast jag använde det innan ville jag beställa ett extra ipnummer.
Fick svar 2mån senare med ett autosvar med ursäkta mail.
Om problemet kvarstår kontakta kundtjänst.

Permalänk
Medlem

annars kan ni prova följande adresser, de funkar:
info.kanjagfa@umea.bonet.se
info.ovrigt@bostream.com
sream@bostream.com

(Vissa e-postadresser till personer borttagna i begäran från Bostream)

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått bredbandet!!!! Bifogar tptest resultat. Jag bor ca 600m från stationen.

EDIT!!

Jag har kört tptest ett antal gånger nu och fåt 1.51mbps upp hela tiden... det är lite kasst, kanske fel på tptest. Finns det fler ställen att testa sin upload?

EDIT2

ca 800k/s från sunet...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Nu har jag äntligen fått bredbandet!!!! Bifogar tptest resultat. Jag bor ca 600m från stationen.

EDIT!!

Jag har kört tptest ett antal gånger nu och fåt 1.51mbps upp hela tiden... det är lite kasst, kanske fel på tptest. Finns det fler ställen att testa sin upload?

EDIT2

ca 800k/s från sunet...

Jag tänkte just påpeka att uploaden såg lite konstigt ut, men du hann före. Jag bor 598 m fick som lägst 11 ungefär på mina test.
Är du säker på att du har inkopplat i första jacket ?

Permalänk
Medlem

Jag har bara ett jack och det är kopplat som första jack (jag har öppnat och kollat).

Dock har jag ändå problem. Lyfter jag på luren tappar den synken ett par sekunder. Den får dock tillbaka synken efter ett par sekunder även om jag fortsätter prata... Telefonen är en trådös och är kopplad i splittern/filtret.

EDIT

Polaren som har bostream 8/1 ladda från mig nu och han kom bara upp i 200K/s... skumt...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Jag har bara ett jack och det är kopplat som första jack (jag har öppnat och kollat).

Dock har jag ändå problem. Lyfter jag på luren tappar den synken ett par sekunder. Den får dock tillbaka synken efter ett par sekunder även om jag fortsätter prata... Telefonen är en trådös och är kopplad i splittern/filtret.

EDIT

Polaren som har bostream 8/1 ladda från mig nu och han kom bara upp i 200K/s... skumt...

Om jag vore du skulle jag ta och ringa bostream, helt klart..verkar helknas

Permalänk

Hämtade vdslmodemet idag... Undrar bara hur snabbt det går för dem att byta? Hur fort bytte de från 8/1 till VDSL efter det att ni fått modemet?

(sthlm östra/vasa)

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!