Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Nu är vi inne i mitten av februari och om jag inte var helt felinformerad så skulle 13/13 och 26/26 komma igång senast under februari. Vist de kanske inte har modem så det räcker till för alla, men några måste det ju gå att få fram. Nån borde ju ha fått det installerat redan.

Om nu nån har det tala om var, när och hur....
Jag tror annars att det är rent jäkla bullsXXt att nån kommer att få vdsl innan hösten.

Permalänk

Enligt uppgift från en arbetskamrat så finns det några lyckliga på Kungsholmen i Stockholm som kör Scream VDSL...
Tydligen den första telestation de byggde ut för VDSL enligt honom... (test station?)

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Då kanske det finns hopp ändå?

Permalänk
Medlem

Själv sitter man med Scream VDSL (Stockholm, Östermalm). En kund nere på jobbet har också fått VDSL (Stockholm, Östermalm där också).

Permalänk
Medlem

Se där, funkar det bra? fick ni byta ip när ni fick vdsl

Permalänk
Medlem

Det fungerar bra, det enda problem jag haft är att DNS:erna dött två gånger. Bara en kortare stund förvisso, men i alla fall.

Jag hade inte ADSL tidigare, så jag vet inte om man måste byta IP.

Permalänk
Medlem

oFT: Bostream hade VDSl långt innan någon annan hade det, farter på 4/4 och 8/8 var tillgängliga visserligen kostade det bra mycket också.
Tror det var 800 kr i månaden för 4 Mbit och 1300 kr för 8 Mbit.
Då fanns det 2 stationer, 1 på kungshomen och 1 på lilla essingen.

Permalänk
Medlem

Min bror har sitt igång, han bor längst upp på Sveavägen i Stockholm. 26/26

Permalänk
Medlem

Jag provade ladda ner något från en med Scream VDSL och hans upload var endast 100 kB/s, så det verkar som att Bostream verkar ha problem med upload.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem

Han kanske hade adsl versionen av scream som är 8mbps ner och 1mbps upp?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Avstängd

Jag har laddat av en Scream VDSL (26Mbit)...låg med mitt Scream ADSL på ca 950kb/s. Dvs jag maxade mitt.

Aure

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

nu kommer det minsann fram att folk har scream vdsl

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

fick brev igår att våran station blir vdsl i slutet på feb. då blire 26/26 de e nice... men man får väl räkna med april/maj

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Han kanske hade adsl versionen av scream som är 8mbps ner och 1mbps upp?

Troligen, men han sa att han hade VDSL.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk

Jag har bara adsl, men jag ligger och tankar i 600kb/s på dc sen mitt i allt droppar den till 20-50kb/s. Stänger jag dc och öppnar igen så börjar den på 600kb/s och sen droppar den. vilket jävla kräpp. Fick det igår

Permalänk

Jag har precis fått mitt, befinner mig vid dalaplan i Malmö. Jag har dock inte installerat det ännu eftersom jag är kvar på jobb. Men modemet ligger i bilen

Permalänk
Avstängd

Christer, logga in på icq så e du snäll.

Bor oxå på dalaplan, och har oxå beställt scream!

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskis
Troligen, men han sa att han hade VDSL.

jovisst, men samtidigt äre många som tror att de fått vdsl, när de igentligen fått adsl. för det var ju vdsl som det stog i reklamen. tror du förstår va jag menar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Ok, men jag har haft ADSL ett bra tag, nu har jag fått nytt modem och hela köret. Ett Speed Touch modem... Testa lite med TPTEST, ligger på 6Mbit ner och 0,8 Mbit upp, ping mellan 5-6 ms

Permalänk
Medlem

Har laddat ner som mest i runt 1.4MB/sec medan jag laddat upp i runt 1.5MB/sec.

TPTest visar mellan 14->15Mbit TCP och mellan 15->16 Mbit UDP.

Jag är helt nöjd med andra ord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fobie
Har laddat ner som mest i runt 1.4MB/sec medan jag laddat upp i runt 1.5MB/sec.

TPTest visar mellan 14->15Mbit TCP och mellan 15->16 Mbit UDP.

Jag är helt nöjd med andra ord.

Inga bilder (nördporr) för oss som går och väntar på Scream Vdsl ?

Permalänk
Medlem

asså du menar att du tankar som en 10mb lina??? var inte scream 26mb asså 2.6mb sec

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
nu kommer det minsann fram att folk har scream vdsl

Ja, visst är det konstigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nismo
asså du menar att du tankar som en 10mb lina??? var inte scream 26mb asså 2.6mb sec

< 300m = 26Mbit
< 1000m = 13Mbit
> 1000m = 8Mbit

Jag bor 740m från stationen, alltså har jag upp till 13Mbit, fast om du läser mina tidigare inlägg ser du att jag kommit högre än så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icystriker
Inga bilder (nördporr) för oss som går och väntar på Scream Vdsl?

Vad exakt vill du ha bilder på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fobie
< 300m = 26Mbit
< 1000m = 13Mbit
> 1000m = 8Mbit

Jag bor 740m från stationen, alltså har jag upp till 13Mbit, fast om du läser mina tidigare inlägg ser du att jag kommit högre än så.

Vad exakt vill du ha bilder på?

antagligen en bild när du tankar från te.x sunet.se

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Jag har 880m till stationen, men dock bara 8/1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
antagligen en bild när du tankar från te.x sunet.se

Precis Eller tp-test o dyl.

Trevligt att det går snabbare än 13 mbit

Vad har du för ping till gateway o dylikt med vdsl då ?

Permalänk
Medlem

Ping PING 81.26.246.1 (81.26.246.1): 56 data bytes 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=0 ttl=255 time=6.740 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=1 ttl=255 time=6.599 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=2 ttl=255 time=6.672 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=3 ttl=255 time=6.677 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=4 ttl=255 time=6.643 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=5 ttl=255 time=6.678 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=6 ttl=255 time=6.661 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=7 ttl=255 time=6.859 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=8 ttl=255 time=6.924 ms 64 bytes from 81.26.246.1: icmp_seq=9 ttl=255 time=6.716 ms --- 81.26.246.1 ping statistics --- 10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/std-dev = 6.599/6.716/6.924/0.145 ms FTP 150 Opening BINARY mode data connection for 'xfont34.tgz' (31908489 bytes). 100% |************************************************************| 31160 KB 00:17 226 Transfer complete. 31908489 bytes received in 17.86 seconds (1.70 MB/s)

Permalänk
Medlem

Det där är ju klart godkänt faktiskt. Skulle inte alls ha något emot din uppkoppling.
Fungerar full duplexen Fobie ?

Permalänk

Har det inte varit snack om att bostream gett 8/1 ADSL i väntan på att dom ska ge VDSL? Jag tycker det är lite konstigt att jag fick ADSL när jag bara har 880m till stationen. Är det samma modem för scream ADSL som för VDSL? Jag fiskar lite efter om det finns möjlighet att bostream kommer att sätta på VDSL för mig inom en snar framtid eller om jag är "stuck" med ADSL.