Ett urklipp ur mitt mail till Bostream:
Nu är det dock så att jag är trött på alla problem och väntetider jag fått av er.
Någon gång under Mars månad beställde jag Scream, har idag X-Stream.
Blev då lovad att vänta i 2-3 v för inkoppling så jag kunde använda mitt Scream, vilket lät väldigt bra, tyckte jag.
Några dagar senare fick jag ett brev hem där jag blev lovad 1 Juli istället, vilket redan då var en KLAR besvikelse (pga utbyggnad av station, vilket jag inte fick reda på någonting om när jag blev lovad första gången av någon på er supportavdelning).
Bet i det sura äpplet, och accepterade 1 Juli.
1 Juli kom, och jag hörde ingenting. Ringde er support och frågade vad som hände. De sa att de fortfarande höll på att bygga ut stationen. Blev lovad Augusti. En månad till alltså...
Ringde i Augusti och frågade när jag ska få min efterfrågade Screamtjänst, som jag väntat på sedan Mars. Blev lovad att det skulle fungera yttligare om några veckor.
Sen fick jag ett brev hem i brevlådan med IP-adresser, DNS'er osv i brevlådan.
Några dagar senare ett modem, och jag blev givetvis jätteglad att mitt efterlängtade Scream äntligen hade kommit!
Men nej. Det fungerade inte, väntade förgäves at modemet skulle få sync mot stationen. 15 September är denna dag.
Kopplar in min X-Streamtjänst, och går in på Er Driftinfosida, och ser "Driftstörning i Västerås, Danderyd osv osv".
Lagom trött jag var på att vänta bet jag mig i läppen och väntade några dagar, i tron om att det skulle ordna sig inom ett par dagar.
Men där hade jag fel IGEN. Efter ungefär 4 veckor försvann äntligen Driftstörningen i Västerås, och jag trodde att min tjänst äntligen skulle fungera. Men NEJ.
Ringer Kundtjänsten (detta är ungefär 11:e samtalet dit, och ca 15 min senare) frågar jag varför det inte fungerar.
Får då svaret att Bostream måste ha gjort ett misstag med min order, och inte kopplat bort mitt X-Stream för att ge plats för Scream.
Ännu mer väntan.... Blev lovad 7 November! I skrivande stund är det 17 Oktober.
Då är frågan, är det RIMLIGT någonstans att man skall behöva vänta från Mars/början på April till 7 NOVEMBER på en tjänst från er?
Och till råge på allt, så har min X-streamtjänst börjat att strula, den tappar sync mot basstationen under korta sekvenser, så alla filöverföringar, och anslutningar mot andra servers går ned och upp STÄNDIGT.
Detta händer 30+ gånger per dag.
Jag är så OTROLIGT trött på Bostream/BBB AB, och dessa ständiga lovord och misstag från er sida. Det blir inget mer Bostream från min sida.
Riktigt tråkigt att behöva utstå sånt här från ett sånt stort företag som ni ändå är.
Jag hoppas att ni tar er i kragen, och åtminstånde bjuder mig på ett par gratismånader när screamtjänsten börjar fungera.
Det är det minsta ni borde bjuda på, med tanke på alla lovord och andra oangelägenher ni orsakat mig.
Med Vänlig Hälsning
Andreas Johansson
Det är helt oerhört värdelöst.