Problem med Adobe premiere

Permalänk
Medlem

Problem med Adobe premiere

När Reverb6.dll laddas i starten kommer det upp en felruta som säger:

Could not find any valid editing modules. Please reinstall Adobe premier pro and try again

Det har fungerat innan jag formaterade datorn, men inte sen dess.
har provat installera om men samma sak.
Har provat köra windows update för att få hem senaste updateringar m.m.

btw igår när ja kom hem från en runda på stan så råkade jag pilla igång det och då fungerade det. skitglad på morgonen å ska prova igen men då har det lagt ner igen..

Vad kan vara felet?

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

hmm jaa du vet inget svar pådet....

men jag hade också problem när jag skulle köra adobde premiere... de stog nånting om att det var för många teckensnittttt.

Permalänk
Medlem

Googlade och första länken verkar ge svaret att det är nimo codec paket som är boven i dramat kan detta stämma?
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/51869
Sen är det några andra spekuleringar jag inte orkade läsa.

en till:
"This is the way I made it work;

Go to control panel and choose "Sound and audio devices"
then choose audio tab and choose Advanced from Sound playback. Click performance tab and the audio playback / hardware acceleration should be "Full acceleration". If not (maybe emulation only), change it to full."

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,