Permalänk
Medlem

PSU som inte verkar funka...

Jag postar denna tråden här för att jag tror att problemet ligger i PSU:n (har väl mest med chassi att göra).

Min dator startar inte...
Trycker man på ON knappen så blinkar dioderna, fläktarna rör sig men bara en mycket kort stund... sen e de som om jag aldrig tryckt på knappen.... försöker man trycka igen så händer absolut inget...

För att få en ny "chans" att sätta igång dator så måste jag dra ut strömsladden tills den lilla dioden på datorn släcks, och sedan prova igen...

Ett sätt som det gick att lösa detta problemet på innan var följande:
1. Trycka på knappen, inte få den att funka
2. dra ut strömsladden
3. vänta tills dioden på MB släcktes
4. sätta in sladden i PSU:n igen
5. Dra ut strömsladdarna ut mina båda cd enheter
6. Trycka på on-knappen
*datorn går igång*
7. snabbt sätta i cd enheterna igen (pallar inte starta om)

>Dette är det ENDA settet som det fungerar 100% på... man kan stänga av datorn och den funkar om man vill ha igång den inte långt efter avstängning, men efter ett tag så måste man in i lådan o rota igen...

Man kan tro att det handlar om hur många enheter man har kopplade i dator, men det spelar ingen roll för jag kan ta ut alla enhetera och ändå vill skiten inte gå igång...

någon som vet vad detta är?

(det är på en relativt gammal dator)

Permalänk
Medlem

låter som nätagget inte pallar att köra igång allt. köp ett nytt kraftigare.

Permalänk
Medlem

vad är det för någon nätdel?

Visa signatur

[ AMD Athlon 64 3000+ ] [ 2x512 DDR 400mhz ] [ Radeon 9600 XT 128mb DDR ] [ Maxtor 160gb 8mb cache ]

Permalänk
Medlem

Trycker du på ON på nätagregatet? För då är det normalt att den kör igång i en sekund och sen dör, den ska alltid va på ON, sen ska du trycka på knappen som e kopplad till moderkortet.

Permalänk
Medlem

gardin: Han kanske har ett at-nätagg och moderkort?

Visa signatur

[size="1"]Men vad vet man[/size]... Att Rubiks Kub är beroendeframkallande.
#ås@QuakeNet for ever!

Permalänk
Medlem

Hehe... nä, jag syftar inte på den lilla onknappen som kan finnas på nätdelen... jag menar den vanliga ON knappen på framsidan...

Saken är ju att ibland orkar den inte dra igång även om det finns mycket lite eller inget alls, anslutet till strömlinjen....

Men jag antar att det blir ett nytt nätagg...

vad innebär at-nätagg och moderkort?