Har ni fått ökade virusmail via epost?

Permalänk
Medlem

Har ni fått ökade virusmail via epost?

Dom senaste veckorna har fått ett antal mail om dagen, samma innehåll i alla: "Please read the document", bifogad fil ".xx.pif" (26,2kB).
Vad är det för skit som dokumentet innehåller och har ni också sett en ökning av samma sak?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

hehe nope har inte fått något sånt.... hmm aldrig faktiskt. Men i min spam-mail på hotmail kom det in ett sånt brev en gång.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Nä, min mailserver filtrerar bort sånt junk åt mig. (dvs, virus)

Permalänk
Medlem

Jag har fått extremt mycket sånna mail dom senaste veckorn. Är det inte netsky?

Visa signatur

"Hoppas man hinner få se det innan man loggar av" - Magnus Blom

Permalänk

Jag har aldrig fått något skräpmail typ.. bara på den tiden jag använde hotmail.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Jo det har ökat otroligt senaste veckorna och allt kommer till mitt teliakonto där jag tidigare inte fick nån spam alls =/

Permalänk

Jag fick en hel del spam till min teliamail jag använde förr, men sedan jag skaffade egen domän och gick över till det systemet har jag inte fått någon spam alls. Det enda jag kan få är någon nyhetsbrev från någon sida jag registrerat mig på, men aldrig obefogad spam. Har alltså inte märkt av något ökat virushot via mail...

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Nej, får nästan inget spam. Är lite rädd om mina adresser. Får vissa ibland med dessa "avregistrerad mig från nyhetsbrevet" länkar i som man absolut inte ska klicka på.

Har fått några enstaka virusmail på ett par år men antivirusprogrammet plockar de direkt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nope, fortfarande under 5 virusmail per år, oftast så kommer det jag får i en klunga när det är som värst.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Fick massa konstiga mail med någon kort text och en liten txt fil, typ "read this", "about me". Rätt roligt ett kom från "admin@iraq.net", kan det va självaste saddam

Permalänk

Farsarn har fått en hel del sånna mail på sistone, filen är smittad med Netsky.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

En liten sökning visade att det är Netsky som jävlas som ni sa:
http://www.inetsecurity.info/modules.php?op=modload&name=News...

Det är ett av mina Telia-konton som fått skiten dom senaste veckorna, dom är jag väldigt rädda om och aldrig delar ut till skumma sidor eller personer. Den enda okända som jag gett adressen till är Ryanair men jag tvivlar att dom i sin tur säljer vidare konton till spamlistor, fast det kanske är så dom håller så låga priser. =/

Jag spärrade frasen och idag har det inte kommit något nytt.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Korsordsguru

Jag är rätt så sur. Jag får inte ett enda spam till min mail. Jag läste i en amerikansk dator-tidning förut om filter som lär sig vilka meddelanden som är spam osv som kunde installeras till outlook. De programmen verkade jävligt häftiga. Sen dess har jag alltid hoppats att jag ska få massa spam så de där roliga programmen kan filtrera bort skiten och ta bort den. Men jag får inget. Kanske är det så att elaka telia blockar spam? Aja, jag kanske borde vara glad istället. (men det är jag inte)

Visa signatur