HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag blev lite upprörd för det var tredje gången jag fick förklara samma sak, och för att det var sent på kvällen:p
Och för det första så är det snarare du som slänger ur dig en massa skitsnack, inte jag. Du har knappast en aning om vad jag har för kunskaper. Vad vet du om vilka kurser, utbildningar och information jag har läst de senaste 10 åren?
Och för det andra så har jag inte klagat på någon AI eller script i spelet. Det enda jag har påpekat är att det såg väldigt scriptat ut i filmen och att för mycket script kan sänka spel-kännslan. Jag har alltså inte sagt att det är eller kommer bli så, då varken jag eller någon annan här har spelat igenom hela spelet än.
För det tredje så är detta ett disskutions-forum där vi disskuterar om allt som har med spel att göra. Alltså är det inget fel med att påpeka en brist på ett spel för att sedan höra vidare på andras åsikter om det. Man kanske tom får en förklaring av någon extra kunnig om varför det är som det är.

mAster9: Som sagt, det såg scriptat ut.

Jaså jag slänger ur mig skitsnack? Kan du ge nåt exempel? Du har rätt när du säger att jag inte vet vad du har för bakgrund men det känns helt ovidkommande, jag kritiserar det du säger och det kvittar vad du har gått för kurser för du har uppenbarligen ingen större kännedom om AI (i så fall döljer du den väl). Berätta gärna vad du har för kunskap om AI!

Visst har man rätt att påpeka brister men då ska man ha lite kött på benen också, inte bara häva ur sig massa nonsens om nåt man inte förstår sig på. Börjar bli tjatigt så jag tycker vi lämnar diskussionen. Annars kan vi fortsätta via PM så slipper alla andra ta del av dyngan.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

kanske tar det så lång tid med lanseringen för dom fixar alla moddar till spelet med .. kan ju ta sin lilla tid

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
kanske tar det så lång tid med lanseringen för dom fixar alla moddar till spelet med .. kan ju ta sin lilla tid

Tanken har slagit mig med. Valve polerar HL2 lite extra i nån månad eller tre, och samtidigt som launch släpper de Counter Strike Source och HL1 Source. En liten extra treat för att vi har väntat så länge.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att Counter-Strike"2" ska vara ett stand-alone? att du måste betala för lira det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoLiatH
Jag har för mig att Counter-Strike"2" ska vara ett stand-alone? att du måste betala för lira det?

Tror Gabe sa att det skulle följa med HL2 som multiplayer.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Exclusive Gabe Newell Interview
http://www.halflifesource.com/forums/showthread.php?threadid=...

Great stuff. Tackar

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Exclusive Gabe Newell Interview
http://www.halflifesource.com/forums/showthread.php?threadid=...

Känns som om releasen närmar sig

Permalänk
Medlem

"Gabe Newell: We want to hurry up and ship the damn thing. That's all we think about."
låter bra

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

när i sommer tror ni det kommer? Hoppas själv på att det kommer ungerfär i mitten av sommaren.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer i Augusti, då har jag min semester.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

hoppas det kommer imorron eller nåt =D eller så får det slänga ifrån sej ett demo!

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Står 2 juli hos inquirer

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Står 2 juli hos inquirer

Visste du att de tar datum från spelaffärer och lägger ut det?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

nja tror inte 2 juli stämmer precis =/

Permalänk
Medlem

Ja jag visste det, men Gabe sa ju sommar(förra sommaren också btw) så det är väl inte omöjligt. Jag sa inte att det INTE var taget från Wal-Mart

Dessutom är inte Inquirer mer sanningsenliga än vad Se&hör är. 70% är bara blaj.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss

Jaså jag slänger ur mig skitsnack? Kan du ge nåt exempel? Du har rätt när du säger att jag inte vet vad du har för bakgrund men det känns helt ovidkommande, jag kritiserar det du säger och det kvittar vad du har gått för kurser för du har uppenbarligen ingen större kännedom om AI (i så fall döljer du den väl). Berätta gärna vad du har för kunskap om AI!

Visst har man rätt att påpeka brister men då ska man ha lite kött på benen också, inte bara häva ur sig massa nonsens om nåt man inte förstår sig på. Börjar bli tjatigt så jag tycker vi lämnar diskussionen. Annars kan vi fortsätta via PM så slipper alla andra ta del av dyngan.

Men läs det du skriver. Du anklagade mig rakt ut om att jag inte har några som helst kunskaper om AI och Script och att jag skulle sluta snacka om sådant jag inte kan något om. Vad fan ger dig rätten till att säga så när du inte vet något om min bakgrund/kunskaper? Så att säga att det är helt "ovidkommande" är också rent skitsnack.
Och det jag har påpekat behöver man ingen som helst kunskap för att fatta. Jag kan väl erkänna att jag inte har fördjupat mig inom just området "AI" och "Script". Men jag har däremot bla arbetat med en del mindre projekt inom modifikationer av spel där jag har varit tvungen att läsa på lite för att veta vad jag höll på med. På så sätt så lär man sig lite om hur det hela är uppbyggt (Alltså inga större detaljer). Det är ingen större konst att skillja på AI och Script i dagens spel heller kan jag också säga. Men det ligger så mycket annat bakom det där än dessa 2 ord för att allt ska funka ihop. Det är just det som får oss att tveka på vissa saker (AI eller Script?). Därför sa jag att "det såg väldigt scriptat ut".
Om du nu är så kunnig inom detta så kan väl du säga vad jag har sagt fel? Vad är det som inte stämmer med det jag har sagt? Fattar inte vad det är du tänker på när du kommer med denna "Förklara dig!"-kritiken. Jag har ju knappast dragit några som helst slutsatser om något eller sagt att ditt och datt kunnde gjorts på ett bättre sätt. Allt är ren spekulation utan någon större fördjupning inom några speciella områden.

Men men, jag känner inte heller något som helst begär av att fortsätta tjaffsa om detta då vi uppenbarligen har helt olika uppfattnignar om ämnet och även detta forumet i sig:rolleyes: Men ge FAN i att sätta en "okunnig"-stämpel i pannan på mig utan att ens veta något om min bakgrund. Det har varken jag eller någon annan här gjort på dig även om du kommer med denna "smart-guy"-stilen och påstår saker.

Åter till ämnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoLiatH
när i sommer tror ni det kommer? Hoppas själv på att det kommer ungerfär i mitten av sommaren.

Hoppas på Mars nästa år, då jag äntligen muckar:p

Nej, men så snart som möjligt! Tror det kommer i början av Augusti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
Ja jag visste det, men Gabe sa ju sommar(förra sommaren också btw) så det är väl inte omöjligt. Jag sa inte att det INTE var taget från Wal-Mart

Dessutom är inte Inquirer mer sanningsenliga än vad Se&hör är. 70% är bara blaj.

Så länge Valve själva inte har kommit med något officiellt uttalande angående mer exakta releas-datum så är de som står på andra sidor att ta med en nypa salt. Spelet ska ju gå guld också en månad innan det kommer ut i affärerna. Så vi blir nog förvarnade snart förhoppningsvis:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Du anklagade mig rakt ut om att jag inte har några som helst kunskaper om AI och Script och att jag skulle sluta snacka om sådant jag inte kan något om. Vad fan ger dig rätten till att säga så när du inte vet något om min bakgrund/kunskaper? Så att säga att det är helt "ovidkommande" är också rent skitsnack.
Och det jag har påpekat behöver man ingen som helst kunskap för att fatta. Jag kan väl erkänna att jag inte har fördjupat mig inom just området "AI" och "Script". Men jag har däremot bla arbetat med en del mindre projekt inom modifikationer av spel där jag har varit tvungen att läsa på lite för att veta vad jag höll på med. På så sätt så lär man sig lite om hur det hela är uppbyggt (Alltså inga större detaljer). Det är ingen större konst att skillja på AI och Script i dagens spel heller kan jag också säga. Men det ligger så mycket annat bakom det där än dessa 2 ord för att allt ska funka ihop. Det är just det som får oss att tveka på vissa saker (AI eller Script?). Därför sa jag att "det såg väldigt scriptat ut".
Om du nu är så kunnig inom detta så kan väl du säga vad jag har sagt fel? Vad är det som inte stämmer med det jag har sagt? Fattar inte vad det är du tänker på när du kommer med denna "Förklara dig!"-kritiken. Jag har ju knappast dragit några som helst slutsatser om något eller sagt att ditt och datt kunnde gjorts på ett bättre sätt. Allt är ren spekulation utan någon större fördjupning inom några speciella områden.

Men men, jag känner inte heller något som helst begär av att fortsätta tjaffsa om detta då vi uppenbarligen har helt olika uppfattnignar om ämnet och även detta forumet i sig:rolleyes: Men ge FAN i att sätta en "okunnig"-stämpel i pannan på mig utan att ens veta något om min bakgrund. Det har varken jag eller någon annan här gjort på dig även om du kommer med denna "smart-guy"-stilen och påstår saker.

*suck* Du är inte van vid att folk säger emot dig va? Kanske något uppdämnt behov från lumpen? Du påstår först att jag snackar skit och när jag ber dig berätta vad du menar så väljer du smidigt att låtsas som att du inte sett frågan. Skitsnacket från din sida är att du börjar glappa om saker du inte kan NÅGOT om. Vad är det för spelmodifikationer du har "arbetat" med? Scipt ska mixas med AI på ett bra sätt säger du, vad skiljer ett script från AI då? På vilket sätt ser spelet scriptat ut, hur hade det sett ut med AI? Visst får du prata på hur mycket du vill men tro inte att du får stå oemotsagd när du ger dig in på områden som du inte behärskar. Så dumstämpeln lär sitta i ett bra tag till oavsett hur mycket du gapar o härjar.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk

Jag förstår precis vad Bravo menar och förstår inte vart du vill komma :/

Permalänk
Medlem

Använd gärna Pm-funktionen istället för att förstöra tråden med en massa tjafs.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss

Precis, Var ju Mr Bravo som kom med den lysande idén att mappa hela världen och göra ett spel av det.

Edit: Nej förresten, Mappa hela världen till Serious Sam 2 motorn var det.

Visa signatur

Argaste

Permalänk

hahahaha skönaste vore om någon kom med den idén på riktigt tommytoad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Jag förstår precis vad Bravo menar och förstår inte vart du vill komma :/

Vad bra! Då kan ju du besvara mina frågor

Visa signatur

Permalänk

Superboss: Detta leder ingenstans och har absolut inget med topic att göra (Med risk att få ännu en HL2-tråd låst).

För er som är intresserade av att läsa om olika spelsidors uppfattningar angående uppvisningen av HL2 på E3 så samlade jag ihop en liten hög länkar till previews. Alla är färska förutom några enstaka som kom några dagar innan mässan tror jag. Har inte läst igenom alla än.

http://www.gamepro.com/computer/pc/games/previews/35529.shtml

http://www.totalvideogames.com/pages/articles/index.php?artic...

http://www.gamerspulse.com/modules.php?op=modload&name=GPPrev...

http://pc.ign.com/articles/514/514593p1.html

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=55526

http://www.homelanfed.com/index.php?id=23200

http://www.1up.com/article2/0,2053,1590281,00.asp

http://www.gamespot.com/pc/action/halflife2/preview_6096237.h...

http://pc.gamespy.com/pc/half-life-2/512691p1.html

http://www.videogameslife.com/pages/article/pvw/262.htm

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Danke!

Visa signatur

Permalänk

Om ni undrar varför halflife2.net är död så har jag svaret här:

http://www.ns-central.co.uk/iain/thatfuckingcarrot.JPG

Började som lite intern humor... men slutade med att hela skiten bara dog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Om ni undrar varför halflife2.net är död så har jag svaret här:

http://www.ns-central.co.uk/iain/thatfuckingcarrot.JPG

Började som lite intern humor... men slutade med att hela skiten bara dog

Haha!:p Men dude, vad var vittsen med det?

Visa signatur

Permalänk

Tanken slog mig att man kanske skulle spela HL1 med Source, innan man drar igång HL2? Alltså att man spelar i kronologisk ordning. Ungefär som man helst vill se "Lord of the ring: Fellowship of the ring" innan man ser "LotR: The two towers", osv. Bra idé va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Tanken slog mig att man kanske skulle spela HL1 med Source, innan man drar igång HL2? Alltså att man spelar i kronologisk ordning. Ungefär som man helst vill se "Lord of the ring: Fellowship of the ring" innan man ser "LotR: The two towers", osv. Bra idé va?

Tror det räcker med att ha spelat orginal HL en gång före man drar igång HL2. Sen efter man klarat HL2 kan de va kul att dra igång HL Source för att kolla hur HL funkar på Source. Fast de som inte klarat orginal HL tycker jag ska lira igenom det först. Inte lira HL Source untan orginal!

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Avstängd

löjligt spel

Visa signatur

Intel Celeron @ 1,702 GHz | GeForce FX 5600XT 256MB | TwinMOS 256MB PC2600 DDR + 128MB DDR PC266 | 120GB Western Digital | Q-Tec Miditower (300W)
3dMark01SE: 0.06 pts