Permalänk
Medlem

WoW europa beta.

Hittade lite info på www.warcraft.nu när man letade efter lite beta info.

www.worldofwar.net skriver att de fått tag på information om att Blizzard nu har skickat/levererat Betaservern till Vivendi i Paris.
Vi har tryckt på och sonderat efter munsbitar med ny info och vi fick imorse reda på att Blizzard nu skeppat betaservrarna till Vivendi i Paris. Så vad betyder detta? Det har sagts oss att den europeiska betan kommer rulla igång i sommar, någon gång kring augusti. Den europeiska communityn och GM-teamet sätts också ihop vilket betyder att saker och ting verkligen tagit fart. Verkligen stora nyheter för europeiska fans.
När Europabetan är klar att starta kan vi endast spekulera om, men den borde inte ligga alltför långt borta.

Kanske redan finns nu på forumet.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att augusti är mer sensommar/höst. Det är ändå en bit kvar till augusti.

Permalänk
Medlem

Vadfalls? I Augusti hadde jag planerat att lira fullversionen. Ska folk börja med betan i augusti kan jag tänka mig att spelet släpps 2005. Det är ju trots allt blizzard vi har att göra med. Kan dom inte släppa en patch på två år (Diablo 2 1.10 någon?) kan dom inte gå från beta till fullversion på några månader. Även om betan redan varit igång i USA i ett halvår.

Permalänk
Hedersmedlem

Blizzard måste vara den trögaste spelutvecklaren som finns

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

3d realms??

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoobler
3d realms??

jag skrev spelutvecklare, då utvecklar man något, inte bara försöker komma fram till vad det är man ska utveckla

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

hehe ligger nått i det

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Blizzard måste vara den trögaste spelutvecklaren som finns

Men så gör de också de bästa spelen som finns.

Visa signatur

Alla skolämnen förvandlas förr eller senare till i stort sett bara matematiska formler.
www.leone.tk

Permalänk
Medlem

Jag tror att den kommer mycket tidigare. Om man installerar servrar nu. Så låter man inte dom ligga flera månader helt orörda.
Som man ser så är det bara teorier att det kommer juli/augusti.
Tror snarast 1 månad.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Jag tror att den kommer mycket tidigare. Om man installerar servrar nu. Så låter man inte dom ligga flera månader helt orörda.
Som man ser så är det bara teorier att det kommer juli/augusti.
Tror snarast 1 månad.

Haha, du kan ju fråga folk som spelade Dark Age of Camelot europeiska versionen, hur fort det gick för GOA (europeiska utgivaren) i början.

Och hur ofta händer det, att i väntan på just spel, att saker kommer TIDIGARE än sagt? Jag kan sätta pengar på att EU-betan inte kommer komma förens sent i Augusti, om inte ännu senare.

Så en USA-import är mer aktuell.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Långt till Augusti.. Tur att man har ett account på US betan redan. *Retas*

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Avstängd

Em... Igentligen är det faktiskt: EQ 2 > WoW.
Har ej spelat något av dem, fast man kan LÄTT veta det från början.

Visa signatur

Fool! All we do in hell is play Seiken Densetsu III!

Permalänk

Tyrael: jaha och du har spelat båda då? Vet inte.. jag spelar som sagt WOW betan och kan säga att det är det roligaste MMORPG jag spelat. (Precis före UO) Iofs har jag inte spelat EQ2 vilket säkert blir ett bra spel men jag är i alla fall säker på att WOW kommer bli ett bra spel.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Tyrael: jaha och du har spelat båda då? Vet inte.. jag spelar som sagt WOW betan och kan säga att det är det roligaste MMORPG jag spelat. (Precis före UO) Iofs har jag inte spelat EQ2 vilket säkert blir ett bra spel men jag är i alla fall säker på att WOW kommer bli ett bra spel.

Whiners kan förstöra även de bästa spelen, något som är speciellt sant när det gäller MMORPGn =(

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

ha, jag skulle tippa på att spelet kommer i feb nästa år.
man vet ju hur blizzard funkar ;P

Permalänk

Det räcker inte att bara sätta upp servrar i europa. De måste anställa och utbilda gamemasters som hjälper användarna inne i spelet också. Det är nog ett rimligt antagande att europa-betan kommer igång i augusti, och att spelet blir klart till jul ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
Det räcker inte att bara sätta upp servrar i europa. De måste anställa och utbilda gamemasters som hjälper användarna inne i spelet också. Det är nog ett rimligt antagande att europa-betan kommer igång i augusti, och att spelet blir klart till jul ungefär.

Någon större mängd gamemasters behövs ju inte under betan, och man kan då utbilda dem samtidigt som man kör betan. Jag tycker dock din gissning om när spelet kommer verkar rimlig

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない