Permalänk
Medlem

z1010

Jag ställer dessa frågor för jag har hört väldigt tvetydiga svar och hoppas de som svarar verkligen vet och inte gissar

Har z1010 FM-stereoradio inbyggt i telefonen?

Har z1010 ingång för 3,5mm stereoplugg?

Har någon tips på var det finns ett stereoheadset med bra ljudkvalité som man skulle kunna använda till en z1010, då jag gissar att de man tex kan köpa av ericsson är ganska dåliga?

Förresten får man stereoheadset med telefonen som standard, är det hyffsat?

Hur stort minneskort stödjer telefonen, är det någon som provat med tex 256MB? Blir den seg om man har så stort.

Jag har tänkt använda telefonens radio och MP3-spelar funktion och på så sätt slippa köpa en, min minidisc har precis gett upp, Är det ett tankefel?

Är det ändå piss dåligt ljud som de billigaste MP3-spelarna eller är det som bra/medelbra MP3-spelare i sådana telefoner? Hur är NEC616s MP3-spelare, jag kan tänka mig att de är ungefär lika bra.

Är det någon som vet tjockleken på Nec616 med det tjocka batteriet jämfört med z1010?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

på "http://www.sonyericsson.com/spg.jsp...1&pid=10048"

står det:
"Du kan också direktuppspela radio på din Z1010. Perfekt för att lyssna på musik eller den senaste trafik- eller väderrapporten. "

på "http://www.esato.com/phones/index.php/phone=76" är Radio inte ikryssat så därföe tycker jag min fråga om den har radio eller inte är befogad.

Likaså skulle jag villja ha svar på de andra frågorna av er som vet säkert

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

öhh, om sonyericsson säger att den har radio har den nog det.
Jag tror inte att esato vet bättre än tillverkaren

Permalänk
Hedersmedlem

z1010 har INTE radio...

Permalänk
Medlem

fortfarande lite tvetydigt! Är det ingen som har en z1010 eller liknande som vet....

... om z1010 har FM-stereoradio inbyggt?

sonyericssons sida kan man tolka lite som det skulle vara radio som man laddar ner!!?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Z1010 har INTE inbyggd radio!

Kan tänka mig att de syftar på streamad radio från nätet....

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

ja har z1010 och den har inte radio, de menar som sat streamad radio ja...

ffs är det såå viktigt för dig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
ja har z1010 och den har inte radio, de menar som sat streamad radio ja...

ffs är det såå viktigt för dig?

Vad tycker du om luren förövrigt?
Är den bättre än en e616v må tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinos98
Vad tycker du om luren förövrigt?
Är den bättre än en e616v må tro?

Ställer samma fråga och vad är det för abonemang?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MYCKET bättre än e616(v)

orkar inte gå in på vad som är bättre/sämre osv, jag tycker ALLT funkar mycket bättre förutom kameran på z1010

e616 känns som en beta telefon rakt igenom

Permalänk
Medlem

Köpte en Z1010 igår och det enda som man kan klaga på är placeringen av kameralinsen samt att den inte har GPS.

Men annars e den grym! Dom har uppgraderat operativet ordentligt jämfört med T610/630, den är snabb i menyerna och känns jäkligt bra helt enkelt.

Permalänk

allså kostar inte z1010 typ 7000? vad fick ni betala för den? och var osv...

Permalänk
Medlem

3500:- direkt från sonyericsson (röd)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
3500:- direkt från sonyericsson (röd)

utan abbonemang ?!?!

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
3500:- direkt från sonyericsson (röd)

Hur köpte du den?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Ja, utan abbonemang
Har vänner som jobbar inom SE

Permalänk
Medlem

Den finns ju nu med abonnemang för 1995 om man väljer ComviQ/Tele2.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

den e helt enkelt inte värt den DYRA priset.plus att det inte skiljer mycket mellan den och e616v.

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
den e helt enkelt inte värt den DYRA priset.plus att det inte skiljer mycket mellan den och e616v.

Det sklijer sig en hel del,

Ska nog slå till den med Comviq
1995;- , den röda ska det vara

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Jag ställde en liknande fråga i en annan tråd om 3G, men fick inte klara svar - så jag frågar här också:

Kan man använda 3G (z1010) som enda bredbandslösning ?

Min syster använder laptop och sitter idag hemma med telefonmodem - om hon slår till på erbjudandet för 1995:- Comviq - med "gratis" bredband året ut - fungerar det då tillfredställande att använda det som enda bredbandsuppkoppling hemifrån ?

Vad tror ni ?

(jag vet att det blir dyrt efter nyår...)

Bor i centrala Göteborg förövrigt.

Permalänk
Medlem

Köp riktigt bredband istället, så slipper du bli besviken på både z1010 och Comviq...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Personligen sitter jag själv på Bostream adsl 8/1 hemma och är nöjd med det - men jag får erkänna att det låter rätt lockande att kunna ta med sig laptopen, lägga sig ute i solen med en öl och surfa utan att behöva oroa sig om att det kostar en förmögenhet.

Så laggeman - menar du att du misstänker att det kommer att vara laggigt, buggigt osv (som jag själv misstänker) eller har du erfarenhet ?

Skulle vara kul att höra åsikter från någon som testat (kanske med 3 ?)

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många som var SÅ glada i sin NEC 616 när den kom och att 3 och 3G var det bästa som hänt människan sen hjulet uppfanns så lär det ta minst ett år till innan jag ger mig på det ostabila tåget iaf.
Självklart är det endast min misstanke, men skulle det funka bra, så är det väl bara bra då. Men med tanke på att det bara är mindre än 6 månader till nyår, och alla vet ju hur kort den svenska sommaren är, så blir det väl inte så många dagar i solen med den där kalla ölen...
Lycka till iaf.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Nja - om det inte är någon annan som skriver här hur stabilt och bra det är så utgår jag från att dina och mina misstankar stämmer Laggeman - att det inte är så bra.

Nästa sommar kanske

(kommer nog inte rekommendera detta till min syster heller)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Den finns ju nu med abonnemang för 1995 om man väljer ComviQ/Tele2.

995:- med Telia.Go.

Permalänk
Medlem

Biligare med Comivq om man räknar om total priset

Vill man inte ha Kompis e det bara byta till Comviq kväll

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Biligare med Comivq om man räknar om total priset

Vill man inte ha Kompis e det bara byta till Comviq kväll

Går det verkligen att göra så? Eller blir ex. Z1010 dyrare om man tar ett annat abonnemang?
För det står ju på hemsidan "Telefonerbjudandet gäller vid tecknande av 18-månaders Comviq Kompis"

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Inaktiv

JA.. det kostar 340 kr och byta abonnemang..