Canon Digital Ixus 430 eller 500, vilken är bäst ?

Permalänk

Canon Digital Ixus 430 eller 500, vilken är bäst ?

Jag tänkte beställa en digitalkamera från komplett.se idag, vilken ska jag sattsa på ?

Canon Digital Ixus 430 eller 500

Jag har hört att Canon Digital Ixus 430 är bättre än 500 versionen stämmer det ???

BTW när man beställer veckans erbjudande på komplett, spelar det någon roll om man tex beställer det på en Söndag ?

Vad är skillanden på dom här minnena ?
SanDisk Compact Flash 256MB SanDisk
886.00Kr inkl moms
(alfadigi.com)

och den här

TwinMOS Compact Flash Card 256MB, 70X Type I, Ultra High Speed! 70X
613 kr
(komplett.se)

Permalänk
Medlem

430 är en uppdatering på 400'an, och 500'an tillhör som samma serie som 400. googla på reviews

Permalänk

Okej, men jag har hört att bilderna blir lite gryniga med 500 modellen, så jag sattsar nog på 430 kameran.
Vad ska jag välja för minne ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Javi_D
430 är en uppdatering på 400'an, och 500'an tillhör som samma serie som 400. googla på reviews

Permalänk
Medlem

430 och 500 har lika stor CCD och 500:n har en megapixel mer. Det ger iaf i teorin lite mer brus. Har du inga planer på att skriva ut i stort format så räcker 430:n gott. Med den kan du skriva ut i A4-format med bra kvalitet och A3 med hyfsad kvalitet.

Jag tror inte det spelar så stor roll vilket av ovanstående minnen du väljer. Sandisk är väl ett bättre namn än Twinmos, typ. Jag tror inte det skiljer så mycker vad gäller kvalitet och så. Hastigheten är ju inte SÅ avgörande heller på den typen av kamera.

Permalänk

Jag har beställt 430 modellen och sen köper jag ett Twinmos från komplett.

Permalänk
Medlem

Bra val, för ett minne på 256 MB räcker inte om du ska fota i högsta upplösning och bildkvalite.

Visa signatur

Maila mig