Permalänk
Medlem

Problem med irssi

Är så att jag installerade irssi med slackwares package, allt fungerade som det skulle, men när jag försöker starta irssi händer inte speciellt mycket, den försöker starta irssi ser det ut som då det blir två svarta rader sedan så hoppar den ur start momentet verkar det som, någon som vet vad som kan vara fel?

får inga felmedelanden eller liknande utan den "hoppar" bara ur själva momentet utan att skriva ut något.

Permalänk
Medlem

Verkar som om de är flera som har problem med irssi paketet till slack. Jag drog ner sourcen och kompilerade. Fungerade perfekt och det tar inte lång tid så testa det istället.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

jag rekommenderar att alltid kompilera source i slackware, det brukar bli så mycket strul annars...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
jag rekommenderar att alltid kompilera source i slackware, det brukar bli så mycket strul annars...

Jag tycker paketen man laddar ner med swaret funkar utmärkt. Har aldrig haft några speciella problem med dem även fast de är förkompilerade.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Hedersmedlem

Cyberking: de med swaret ja, men de kommer ju från current, det är ju inte tredje parts paket...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Ah, missförstod lite :\

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Så blir det för mig också, svaret är att kompilera irssi sjävl.

Visa signatur

must!