Permalänk
Medlem

Vilken radiator ska man ha?

Har blivit riktigt sugen på att gå över till vattenkylning, men är lite fundersam på vilken radiator som jag ska ha.

Läser man runt på forumet så verkar ju många säga att det blir mer kylning per krona med ett värmepaket från en bil än med en radiator avsedd för datorer. Finns det någon som jämfört/testat skillnaden mellan dessa?? (Kylningsgrad alltså)

Tror det blir att beställa från Dangerden och där finns ju HeaterCore och Double HeaterCore som verkar billiga, men hur bra kyler de? Tycker mig ha sett många rekomendationer för HC är på forumet, men det vore ju intressant att se en spec. för hur mycket de kyler. Har inte kunnat hitta det på Dangerdens hemsida.

På Dangerdens beställningssida finns det ju även ett "Gift message" i orderformuläret. Funkar det att be de skriva ner värdet för att slippa tull?

//Fredrik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

En fråga: Den pumpen du köpt på jula, är det en cirkulationspump eller en länspump? (eller någon annan pumpmodell)

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

cirkulationspump och länspump kan användas till båda.. jätte bra tryck i den.. låter typ inget heller.

Permalänk
Medlem

Slipper man tull från dangerden.com kan man ju köpa samma grejor nya för under 2600:-

Och hur var det med radiatorerna?

//Fredrik

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa från dangerden så tänk på att du kommer antagligen att få betala tull och det är inte billigt dom grejerna jag köpte som jag säljer för 2600kr fick jag betala 800kr i tull för.. fast jag skrev i Gift message och bad dom sätta ner priset men det gjorde dom inte.. sen kostar frakten ganska mycket också och det kommer att ta typ 12 dagar att få hem sakerna..

Permalänk
Medlem

Kollade precis på dd.com vad de grejor jag vill ha skulle kosta (3x block, slang, pump, radiator, klömmor osv) och det skulle gå på $240 plus $43.07 i frakt. Kollar man upp det på forex sida så blir det ca 2150 kr. Skulle jag ha oturen att åka på tull så är väl det 25% om jag inte missminner mig vilket skulle göra att totalsumman ökar till ca 2690kr. I värsta fall så förlorar jag 90kr, jämfört med att köpa av dig. Så är du sugen på att sänka priset så kan du ju höra av dig, annars blir det nytt för min del.

Hursomhelst,.... ingen som har jämfört värmepaket och vanliga radiatorer? Eller specar på HeaterCore?

//Fredrik

Permalänk

heatercore skall inte vara nämnvärt sämre än bix.. sedan så tror jag personligen att 2x heatercore är bättre än 1xbix då en heatercore kostar 300 spänn och en bix ~5-6 hundra.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Tull är INTE 25% därimot så är moms på 25% tull tror jag är på 3.25% eller nåt liknande....

Permalänk
Medlem

www.overclockers.se har DD-prylar. De här sakerna finns där som jag skulle rekomendera:

Eheim 1048 595 Kr
Danger Den Heater Core 1/2 590 Kr
Danger Den RBX AMD 1/2 595 Kr
Tillsammans: 1.780 Kr

Eller så kan man ju alltid läga på denna för att få lite mer fart.

Eheim 1250 795 Kr

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det är stora prestandaskillnader mellan "Black Ice Extreme II" och "double heatercore" ?

Funderar vilket jag ska investera i.

Permalänk
Medlem

slå på med Silverblock från dangerden dem var inte så dyra som jag trodde! sälsynt att se silverblock för den delen också

Permalänk
Medlem

kostar med än det dubbla mot ett rbx, och den kyler inte så mycket bättre...var inte stor skillnad, endast i pris!