Permalänk
Medlem

Enlight bra chassi?

Har fått ett chassi idag märket är "enlight" verkar vara tyskt lr liknande. Så jag undrar om det är bra grejer, har ni ens hört talas av märket? agget som medföljde var på 300W , chassit som jag hade innan var qtec me ett 350w qtec agg , så är detta jag har nu bättre?

EDIT: Fanns en 3 pinnars kabel på agget , coolt tänkte jag , bra då kopplar man in en fläkt. Men inte det nä , var ju samma kontakt som på en fläkt. Så vad ska man ha den till byta kontakt ? :).

EDIT2: Hitta 2 liknande bilder fast min är svart och har svart/grå front säg vad ni tycker ?

http://nl.enlightcorp.com/products/images/pccase/pic/EN-A4104...

http://nl.enlightcorp.com/products/images/pccase/EN-A4104%20A...

EDIT3: Och det sitter sådana snabb fästen så man bara trycker in hdd:n cdrom m,m . Så jag antar att jag inte kan fästa min fläkt kontroller?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Re: Enlight bra chassi?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Har fått ett chassi idag märket är "enlight" verkar vara tyskt lr liknande. Så jag undrar om det är bra grejer, har ni ens hört talas av märket? agget som medföljde var på 300W , chassit som jag hade innan var qtec me ett 350w qtec agg , så är detta jag har nu bättre?

EDIT: Fanns en 3 pinnars kabel på agget , coolt tänkte jag , bra då kopplar man in en fläkt. Men inte det nä , var ju samma kontakt som på en fläkt. Så vad ska man ha den till byta kontakt ? :).

EDIT2: Hitta en länk på fronten säg vad ni tycker ?

http://www.avenue18.com/case_enlight41.jpg

EDIT3: Och det sitter sådana snabb fästen så man bara trycker in hdd:n cdrom m,m . Så jag antar att jag inte kan fästa min fläkt kontroller?

ser helt ok ut :] Vad är det för fläktplatser i den?

Visa signatur

MSI K8N Platinum :: AMD 64 3000+ :: 1024MB Corsair Value :: 120GB + 200GB

Permalänk
Medlem

1st bak 1st fram annars är det ju bara att dremla dit mera

Specifications:

Case Size ATX Tower

Main Board Size ATX (12" x 9.6")

Drive Bays 4 x 5.25"(Hidden)
1 x 3.5"
4 x 3.25"(Internal drive cage)

Expansion Slot 7 Slots ( standard PCI)

Power Supply 300W PS/2 ATX 12V

Dimensions 190mm x 431mm x 474mm
(W x H x D) 7.5" x 17" 18.7"(including rubber foot and front panel)

Chassis SECC/ SGCC rustproof & galvanized JIS steel

Front bezel USB 2.0 available (IEEE1394/ Audio jack Optional)

http://www.emaxasp.com/ungradecente...item=EN234102BS

EDIT: Ändra lite!

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Enlight är ganska okänt märke i Europa. Stort i USA på budget-chassin. Hade ett Enlight när jag bodde i Jänkarland mellan 98-2k. Billigt och bra utan att vara fantastiskt bra.

Men det var ju länge sen

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk

om jag inte har fel så är "fläktkontakten" till för att kopplas i i en fläkt-output på moderkortet för att få upp varvtalet på fläkten i agget! !!!OBS!!! pröva inte detta utan att först mäta så att du inte får ut någon spänning där för då kan du skjuta moderkortet i flingor!!!

Ska kolla på chassit nu va tvungen att skriva dethär bara

EDIT: Enligt mig så ser det ut som vilket budgetchassi som helst... ser lite instabilt ut, och jobbigt att skruva i! Men smaken är som baken
Tycker du att det är ett bra chassi så är det ju toppen!

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

Men om man skulle jämföra me ett qteq som jag hade innan me agg är detta sämre lr bättre inkl agget? , sådana skruvar som man skrufar fast grafikkort och sådana kort vad är det för storlek på dom skruvarna så att man kan gänga sådana hål?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC