Permalänk
Medlem

En radialfläkt i floppyn :P

Tja!

Jag har gjort en radial fläkt i floppyn, kanske lite ghetto men effektivt.

Fläkten är tagen från en Zalman 92mm och är tyst på 7 volt.

Jag gjorde detta för att jag inte ville slänga ut pengar på en för 279 kr.

Här är iaf bilderna...

Faktiskt väldigt tyst och effektivt

Juste, är det någon som har ett tips på vad jag kan sätta framför utblåset?

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Handsvetts torkare???

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Ett shysst galler framför skulle inte sitta fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fräd
Ett shysst galler framför skulle inte sitta fel.

Jag ska nog prova det, finns på OkQ8, eller hur?

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

du vet sånt böjbart galler som finns i engångsgrillar. lagom tätt och lätt att arbeta med.

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av red_rat
du vet sånt böjbart galler som finns i engångsgrillar. lagom tätt och lätt att arbeta med.

Jaa där har vi det tack ska bar avänta tills vi grillar ute igen

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgoth
Jaa där har vi det tack ska bar avänta tills vi grillar ute igen

Hjälpte en kille i stan med att sätta det framför kylaren på hans Areox. blev grymmt snyggt.

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av red_rat
Hjälpte en kille i stan med att sätta det framför kylaren på hans Areox. blev grymmt snyggt.

Jaså har du en bild? jag älskar bilar(tydligen moppar) som är snygga

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

lol areox är en moppe nej tyvärr finns det inga bilder.

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

Ait, sätter nog nåt liknande i Shuttlen om jag bara hittar ett schysst galler.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Alla sätt e bra utom dom dåliga

Visa signatur

Efter regn kommer solsken... :D

Permalänk
Medlem

Hönsnät kanske?

Permalänk
Avstängd

skaffa typ någt mygg nät och spraya i silver och ta loss fronten från en floppy och modifiera lite å sätt på nätet på fronten

Visa signatur

:(

Permalänk
Medlem

Ta en gammal strupbyxa

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

ett till sätt att få galler-material: gå till classe och köp ett aluminium-nät avsett som armering av glasfiber-spackel: 20x30cm för 29:- har jag för mig
(storleken på dess hål passar bättre i en PC än gallren från engångsgrillarna)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju använda ett gammalt högtalargaller, typ de som sitter i bilar o liknande.
Tätt och lätt att arbeta med utan att stoppa upp för mycket av flödet...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

ja alltså gallret sk anog vara ganska "luftigt" jag har provat med ett galler från OKQ8 och det tar bort ungefär 80% av all luft =/

jag har funderat på att sätta in en floppyfront bara så luften kommer ut genom springan men den är nog för liten

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

har du tänkt på att den dära fläkten är utformad för att blåsa neråt alltså så är inte en radialfläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
har du tänkt på att den dära fläkten är utformad för att blåsa neråt alltså så är inte en radialfläkt

Jag visste att jag skulle få höra det blä på dig...

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem


Slot-fläkt kanske skulle passa bättre, men har man som enda kommentar att klanka ned på ordvalet så kan man lika bra hålla sig utanför diskutionen...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman

Slot-fläkt kanske skulle passa bättre, men har man som enda kommentar att klanka ned på ordvalet så kan man lika bra hålla sig utanför diskutionen...

det jag menade var att den dära fläkten inte är gjord att köras så där kanske går men det är då inte opptimalt, men ok jag hackade lite på ordvalet också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
det jag menade var att den dära fläkten inte är gjord att köras så där kanske går men det är då inte opptimalt, men ok jag hackade lite på ordvalet också

Hehe gör inget... jag visste att jag hade satt fel namn men eftersom min fantasi inte fansn så blev det radialfläkt

hur som helst så går den skit bra på fullt så blåser det verkligen luft alltså

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks