"Memory could not be 'read' " / FarCry

Permalänk
Medlem

"Memory could not be 'read' " / FarCry

Får det felmeddelandet i FarCry och Painkiller.
Någon här som råkat ut för det, och vet hur man löser detta?
Har läst om det på nätet, men har inte hittat någon lösning. Rätt vanligt prob speciellt i FarCry.

x800 Pro
AMD64 3200+
ASUS KV8-MAX3

(Senaste drivisar till allt)

Notera: Inte bara ATi som har detta "fel", har en polare med GeForce som råkat ut för samma sak..

Permalänk
Medlem

Jag fick upp samma sak när ja körde med minnen av olika märken, hade twinmos och kingmax eller vad dom nu heter. Så nu kör ja bara twinmos och det fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Ah.. Just nu kör jag med 3x A-DATA 256 kapslar, eftersom mina 1024 mb kapslar (Även dem A-DATA) var restnoterade, så jag kör med "lånade" minnen från butiken tillsvidare. : )

Vad kan jag göra.. ?

Permalänk
Medlem

Prova plocka bort ett i taget o se om det fungerar bättre iaf något av minnena skulle vara defekta.

Permalänk
Medlem

funkade ej... kan det ha nåt att göra med att minnena är DDR 500 (500 mhz)? och moderkortet klarar väl bara 400?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med mitt det var drivrutinen till grafikkortet som spökade 56.64... funka perfekt med 56.72... så bytt drivrutin till ditt grafikkort så bör det funka.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

hoppas på att ATi kommer med nya drivisar då. : (
jag kör senaste catalyst atm..

Permalänk
Medlem

Får det felmeddelandet e CS:CZ om jag klockar för mycket

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)