MSN Messenger, blir så less på det.

Permalänk
Medlem

MSN Messenger, blir så less på det.

Är det någon här som kan tala om för mig om det går att få bort det där förba**ade blinkandet i listen så fort nån skickar ett mess på MSN ? Jag blir tokig på det snart, vill ha som ICQ en gång var, blinka brevid klockan var helt ok.

Vill inte ha upp nån ruta automatiskt heller. Ska man inte kunna bestämma nåt längre i det här spill gäjts världen eller ?

Och finns det nån som har en lösning på det här så kanske den personen även har koll på om det går att ändra defaultmapp för filer som skickas över MSN ? Jag vill inte ha det i nån mapp som heter "mina mottagna filer", jag vill ha det på skrivbordet där jag lägger allt annat onödigt man laddar ner för senare sortering.

Helst vill jag avinstallera MSN men då har man ju ingen kontakt med omvärlden...

Tack å hej cykelväg

Permalänk

Har du tittat på inställningarna under Verktyg -> Alternativ -> Meddelanden -> rubriken Filöverföring, samt Verktyg -> Alternativ -> Allmänt -> rubriken Meddelanden?

Blinkandet verkade det svårare med.

Permalänk
Medlem

Oj ibland är man inte med alls, är väl för att jag stirrat mig blind på det där blinkandet som jag missade den fina knappen. Nu hamnar det där det ska, tack så mycket för hjälpen

Någon som hittar en lösning på blinket så är jag även glad för det kanske nåt kul i registret man kan mecka med, har tittat men inte hittat nåt som jag förstått nåt av.... iofs såg jag ju inte ovan nämnda "knapp" heller så....

Permalänk

Du kan ändra blinkandet med TweakUI, men tänk på att det inte bara gäller MSN då, utan alla program. Annars kan jag rekomendera Miranda IM

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Funkar inget vidare med TweakUI, blinkar ändå. Om det är "prevent app to steal focus". Har provat olika inställningar utan större resultat.