Half-Life 2 i September

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Haziza
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
I sista intervjuen så ska det komma med "Gordon"-versionen

Ehh vad kommer med i G-Man & Alyx packten då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN

Alyx = Endast singleplayer
G - Man: Modar osv det står typ på andra sidan i tråden.

Det är vad jag hört, hata mig inte om jag inte har rätt.

Permalänk
Medlem

half life 2 kommer äga sönder DooM3 och jag tycker synd om de patetiska nötter som kommer ladda ner HL2

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
half life 2 kommer äga sönder DooM3 och jag tycker synd om de patetiska nötter som kommer ladda ner HL2

Håller med, nötter som tankar spel.
Tror HL2 kommer vara värt varenda spänn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Aj då, tur att man har sparat lite.
Men om man bara ska köra CS:S kommer man kunna ladda ner det gratis sen eller måste man köpa med CS:S?

Köper du HL2 (oavsett version) ingår CS:S, källa:
http://www.gamespot.com/pc/action/counterstrikesource/preview...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Taget från Gamespot:

"In what has become a weekly ritual, a Half-Life 2 fan site has posted comments from a senior Valve staffer promising that the long-delayed game is on the verge of completion. This time, it was Half Life Source quoting Valve PR director Doug Lombardi. "According to recent conversations we've had with Valve's Doug Lombardi, Half-Life 2 will be passed on to publisher Vivendi for final mastering and duplication within days for its early August target. The official appearance will make store shelves sometime in mid- to late September." This theory jibes nicely with comments reportedly made by Gabe Newell last week which say the game had entered its final round of debugging and would be ready in "16 days." However, Lombardi would not confirm he even made the statement to GameSpot, meaning nothing is official--yet."

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk
Medlem

Hur ska man lyckas ladda hem HL2 som warez egentligen? Du måste ju ha en valid cs-key som Steam godkänner. Ganska bra faktiskt. Kanske slipper alla cs-kidz som bara gör en ny cd-key när de bli banade av vac för fusk.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clawf|nger
Hur ska man lyckas ladda hem HL2 som warez egentligen? Du måste ju ha en valid cs-key som Steam godkänner. Ganska bra faktiskt. Kanske slipper alla cs-kidz som bara gör en ny cd-key när de bli banade av vac för fusk.

det undrar jag med

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt att man kan lira det utan Steam men jag är inte ett dugg säker på det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sliverr
Tror ni att min setup räcker för att köra HL2 eller Doom3 ?

Räknar med mid-range med tanke på att graffet inte är topline. Men nog kommer det flyta o va fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Räknar med mid-range med tanke på att graffet inte är topline. Men nog kommer det flyta o va fint.

Eh?
Tror han kommer kunna spela på High 1024 x 768 med det där systemet.

Räknar själv med att köra MEDIUM - HIGH på dito med mina specs utan AA osv

Permalänk

Klart man måste ha litte AA osv. Medium rakt igenom med systemet. Tror ni graffet klarar mer?

Permalänk
Medlem

"Tror ni att min setup räcker för att köra HL2 eller Doom3 ?"

Hoppas du skämtar...

Permalänk
Medlem

Man kan lira HL2 utan Steam. det är om du skall spela multiplayer som du måste regga dig på Steam.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

vilken version av hl2 man än köper får man alla source moddarna med på köpet, cs:s och dod:s t ex.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk

Kommer DoD:S komma samtidigt som HL2 eller kommer det senare?

*edit* Finns det några screens från DoD:S än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Klart man måste ha litte AA osv. Medium rakt igenom med systemet. Tror ni graffet klarar mer?

Naj, naj. Det blir low på allt utan AA och AF för din del, grabben.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nerobelez
Finns det några screens från DoD:S än?

Nix. Vore verkligen lite kul med ett par sådana bilder. Dust är lika ful oavsett motor, mer sådana bilder klarar vi oss utan.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Naj, naj. Det blir low på allt utan AA och AF för din del, grabben.

Skräm inte upp honom i onödan

Permalänk

Även om jag vet att det är ironi så blir man lite skrämd. det är ju inte vilket spel som helst. Undrar om jag ska ta resten av mina semesterdagar när HL2 kommer?

Permalänk
Medlem

behövs ingen AA i Doom 3 iaf... tror inte det är så speciellt nödvändigt för HL2 heller. Det ser snyggt ut ändå. Man kan lira det med R9700 pro på 1024x768 o Medium utan att uppleva speciellt mycket lagg...

Permalänk
Medlem

VAD ÄR AA för nånting och vad blir det för skillnad?

Permalänk
Medlem

Kan ni spela Far Cry på High kommer ni kunna spela HL2 på super-ultra-high.

punkt slut.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
VAD ÄR AA för nånting och vad blir det för skillnad?

AA jämnar ut kanter så att dessa försvinner.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
AA jämnar ut kanter så att dessa försvinner.

Jaha, och hur sätter man på de?
Och hur mycket minne kräver de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Kan ni spela Far Cry på High kommer ni kunna spela HL2 på super-ultra-high.

punkt slut.

Är verkligen Far Cry mer krävande än Source - enginge (HL2 motor)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
Är verkligen Far Cry mer krävande än Source - enginge (HL2 motor)

Kort sagt: JA...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Jaha, och hur sätter man på de?
Och hur mycket minne kräver de?

Finns inställningar i kontrollpanelen för grafikkortet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Cry-Tek gjorde ett snyggt spel ! Synd att dom glömde att optimera det lite bättre.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Ohh.

Kan ni tänka er hur bra DoD: Source kommer att bli om det konverteras.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReqourD
Ohh.

Kan ni tänka er hur bra DoD: Source kommer att bli om det konverteras.

OM?

Det är ju redan på G. Tror dock VALVe lägger det rätt långt ner på prioriteringslistan p g a uppblåsta cs. Jag älskar DoD och vill att det läggs ner tid på det... inte hastas för att alla jefla fjortisar ska få lira sitt jävla cs! MORRR!