Fel på skärmen eller fel på grafikkortet? Hjälp önskas.

Permalänk
Medlem

Fel på skärmen eller fel på grafikkortet? Hjälp önskas.

Satt och surfade i går kväll när det plötsligt kommer fram konstiga rosa streck över halva skärmen. Trodde först det var sidan jag var inne på som skulle se ut så men 5 sekunder senare blir skärmen svart.

Winamp spelade fortfarande men skärmen går ej att sätta på och det går ej heller att stänga av eller starta om datorn. Drar ut kontakten och sätter på datorn igen. Datorn startar upp som vanligt men när man loggas in i Windows är skärmen svart med 4 röda streck som går uppifrån och ner. 5 sekunder senare dör skärmen igen och jag får återigen drar ut kontakten...

Skärmen har jag haft i 5 år nu men den har alltid funkat perfekt fram tills igår, vad är livslängden på en skärm?

Tror ni att detta är ett skärm eller grafikkortsrelaterat problem, eller har ni fått för lite information för att kunna göra någon bedömning?

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz | Gigabyte GA-P35C-DS3R | OCZ DDR2 PC6400 Reaper HPC 4096MB | EVGA GeForce 8800 GTS 512MB | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | WD Raptor 150GB + WD Caviar SE16 500GB | Corsair Powersupply 550W

Permalänk
Medlem

beror på, syrrans skärm paja redan efter typ 2 år eftersom hon sitter vd datorn typ små stunder vilket leder till att hon måste stänga av och sätta på den typ 10-20 gånger om dagen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

ja satsar min slant på bränt graffe. kanske går att kyla bättre (bota) här i sommarhettan?