Permalänk

Problem AMD XP2800+

nu är det så att jag har gått och köpt en amd xp2800+ och var jätte nöjd tills jag högerklickade på den här datorn och sedan på egenskaper, där stod det " Processor = xp2200 " varför står det så?

Permalänk
Medlem

Den är antagligen underklockad.
Gå in i BIOS och sätt Multipel på 12.5 och Extern frekvens/ FSB på 166 så ska den stå som 2800+

Permalänk

hittade inte multipel, och fsb var låst så det kunde jag inte ändra. hur ska man gör då?

Permalänk

Finns typ någon flik där du kan ställa in på "manual" eller "user defined". Sedan kan du ändra fsb'n. Antagligen så är multiplen låst på 12.5 redan så det är bara ändra till 166 så får du 2800+.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Eller så är det som det är på mitt moderkort. Om du kollar under överklockning i manualen så hittar du hur du ställer om till 166. Ett par jumpers på moderkortet.
Multipeln är låst på den processorn. Det var i alla fall vad jag fick höra från supporten hos inet när jag ville överklocka lite.