Permalänk
Medlem

K700 USB Kabel

Hej

Jag undrar om det går att överföra bilder,ljud,video mm med USB kabeln från K700 till datorn eller tvärtom? Jag har hört att det inte skall kunna gå att ladda ner bilder från mobilen till datorn men alt annat går. Jag har frågat runt lite bland affärer och jag får olika svar men ingen vet 100%
Är det någon där ute som har en K700 + USB och kan ladda upp och ner bilder med den

tacksam för svar

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Om de inte gjort någon ändring iom att det är samma kabel som till T610/630 osv så klarar kabeln så vitt jag vet ej att skicka bilder från telefonen till datorn, dock så klarar den det omvända.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Kabeln går inte att skicka bilder från telefon till dator med, bara omvänt. Köp en bluetooth eller IR-adapter till datorn så kan du skicka fram och tillbaka.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Det går visst att kopiera över bilder från telefonen till datorn via usb-kabel på K700:an. Samma gäller för Z1010. Dessa telefonerna använder sig av programmet Filemanager som finns på sonyericssons hemsida. Dock är bluetooth både snabbare och smidigare.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coll
Det går visst att kopiera över bilder från telefonen till datorn via usb-kabel på K700:an. Samma gäller för Z1010. Dessa telefonerna använder sig av programmet Filemanager som finns på sonyericssons hemsida. Dock är bluetooth både snabbare och smidigare.

Har du provat Själv??

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Ja, ring sony ericssons supportcenter om du inte tror mig.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Ok jag tror dig

USB-kabeln DCU-11 är det den jag ska köpa

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrusE
Ok jag tror dig

USB-kabeln DCU-11 är det den jag ska köpa

men varför köpa kabel när du kan köpa bluetooth? ända fördelen me att ha "fast" inkoppling av nallen som jag kan se det är om man köper syncställ för att kunna uppgradera mjukvaran. men då räcker ju inte den där kabeln.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Bluetooth är så mycket smidigare. Sync-stället är bra att ladda telefonen i och det ser ganska snyggt ut att ha det på skrivbordet istället för att bara lägga telefonen ned. Sen är det ju inte säkert att man nångonsin kommer kunna uppdatera sin telefon själv (även fast vissa saker tyder på det)

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar Bluetooth och vart kan man köpa den??

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrusE
Hur mycket kostar Bluetooth och vart kan man köpa den??

bluetooth är inte EN sak, utan det är en teknik, finns massa märken i alla prisklasser. men runt 300 kr kostar en bluetooth dongle. sök bara på bluetooth på datorbutiken eller komplett

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive