Permalänk
Medlem

Street Fighter II. Inga av uppföljarna. Fast jag borde nog ha röstat på Punch-Out!, eftersom jag tycker det förtjänar några röster också.

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Hehe bara jag som röstat på Killer Instinct, älskade det liret back in the days på snes. Soul Calibur och DoA2 är annars de bästa fightingspelen jag äger till Dreamcast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cog@
Enligt mig så är Tekken bra för att det krävs skillz för att vinna.
D.v.s. den som är bäst vinner. I Soul Calibur t.ex. så kan man trycka lite på random och ändå vinna mot någon som har betydligt mer erfarenhet.

Håller med dig till fullo där....såg nämligen en polare till mig sitta och spela SoulCalibur 2 (som förövrigt spelat det spelet ganska mycket) mot en annan polare som inte hade spelat det alls, någon gång...och i matcher så blev det 5-4 till den mest erfarne av de 2....så....det var lite random..eller ja...ganska mycket random!

Min röst går/gick till Tekken....helt klart bäst imo

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Fast om man spelar mot någon som är sämre så brukar man ofta stajla och förlora på kuppen

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Slå Dom På Käften 3 är bäst

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]
[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

K1 World Grand Prix
Fight Night 2004
Till ps2, fast sen finns ju alltid King of fighters 97/98

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Fatal Fury: Mark of Wolves är det bästa.

Terry Bogard äger

Permalänk
Medlem

Måste rösta precis som Big_PHat; Last Blade 2. Men två klart underrated spel som krävs att nämnas är Killer Instinct Gold och Naruto Gekitou Ninja Taisen 2 (många ser ner på det för att spelet bygger på en anime, men systemet i spelet är faktiskt ruggigt bra men ändå enkelt att sätta in sig i).

Något som är ett genomsyrande tema som man ser i mitt val av fightingspel är att de är snabba och handlar mer om reaktionshastighet, kontringar på kontringar och timing framför "L2, R1, Fyrkant, Fyrkant, halvvarv, Cirkel, Kryss, Cirkel, Kryss, R2". Jag vill ha skills i mina fightingspel, inte memory.

EDIT: Jag har inte testat DoA ännu, men av allt jag har hört så verkar det faktiskt som ett himla skönt spel. Och förresten... att kunna ha ett avatar på skärmen som är bra mycket snyggare än en själv att identifiera sig med är ganska nice när man spelar flera timmar i sträck, så jag antar att DoA lockar lite extra av den anledningen *Kasumi forever...*

Permalänk
Medlem

Pride FC är det bästa spelet.
Ett av dom få realistiska fightingspel!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Min röst går till Doa.
Men specielt doa3 till krysslådan.
Det enda riktigt bra fighting lir jag spelat.
Även fast man möter en snubbe som är überl337 på spelet så kan man äga honom hårt med counterblocks/counterholds eller vad det nu heter.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem

Skaffade mig Street fighter 3: Third strike + en arkad sticka till DC för några veckor sedan och måste säga att det spelt är hur grymt som helst.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Soul Calibur till DC
Bland de bästa lir någonsin

Permalänk
Medlem

Tekken, tätt följt av Street Fighter och Mortal Kombat.

Btw, finns det nåt mer spel än MK där man kan avrätta sina motståndare? "Finish him".. De är badass

Visa signatur

[A.K.A PetterBlue]

I fake orgasms!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer Krille
Min röst går till Doa.
Men specielt doa3 till krysslådan.
Det enda riktigt bra fighting lir jag spelat.
Även fast man möter en snubbe som är überl337 på spelet så kan man äga honom hårt med counterblocks/counterholds eller vad det nu heter.

Och det är just därför jag hatar DoA. Det är 70% tur och 10% skicklighet.

Ska man kontra något ska det krävas lite skillz för att göra det annars kan vilken noob som helst klara av det.
Slänger med en liten länk som visar hur det ska se ut: http://media.shoryuken.com/srk-daigo.zip

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

Soul Calibur på DC är bättre än 2:an, med tanke på att 2:an har praktiskt samma grafik som en consol hade en generation bakåt.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Street fighter 2 till snes e nog det roligaste o bästa beatemup liret. Finns INGEN som kan knäcka mig när jag lirar med Ken!

Virtua Fighter 4 evolution till ps2 kommer inte långt ifrån, där snackar vi bara ren skill som räknas! Tekken är ett barnspel jämfört med VF4...

Permalänk
Medlem

pride fighting championship till playstation 2

Permalänk
Medlem

fint tekken är först...

Permalänk
Medlem

Soul-Calibur!!!

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Dead or Alive och Tekkenserien handlar ju bara om buttonmashing enligt mig

Permalänk
Avstängd

Guilty Gear XX Reloaded

LÄTT bästa 2d!!

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Virtua Fighter 4: Evolution är det bästa, djupaste och mest balanserade 3d-beatemuppet än så länge, dock så verkar det inte vara populärt alls utanför Japan. :/

2d-spelen som går varmast här i kretsen är King of Fighters-liren, nu senast 2002's upplaga.

Visa signatur

3 Warps to Neptune

Permalänk
Medlem

Biofreaks!

Annars Mortal Kombat 4...

Edit: Stava kan man inte nej

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

King of Fighters Maximum Impac
Det kommer nog bli riktigt tufft.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Guilty Gear XX Reloaded

LÄTT bästa 2d!!

Guilty Gear X2 är riktigt nice måste jag säga ja.. Speciellt när dom använder fullupplösta bilder, ser sjukt snyggt ut.

Permalänk
Medlem

Har mest sprlat tekken 3 och den tyckte jag var svin kul

Permalänk
Medlem

Street Fighter 2, no doubt.

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear

Slänger med en liten länk som visar hur det ska se ut: http://media.shoryuken.com/srk-daigo.zip

Fan va grym den filmen är.
Schysst när man hör folket i bakgrunden.
"Way to go Justin" när dom tror att han förlorar och så vänder han på det.
Man skulle vart med.

Permalänk
Medlem

Streetfighter är fan bäst, men capcom vs snk 2 är fan ännubättre.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk

Guilty Gear X.

Visa signatur

“The body is but a vessel for the soul, a puppet which bends to the soul's tyranny. And lo, the body is not eternal, for it must feed on the flesh of others, lest it return to the dust from whence it came. Therefore must the soul deceive, despise and murder men.”